Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jeg sitter å tråkker på en egrometer sykkel, ganske fort mens jeg ser på serier. Når jeg har sett i ca 20 min står det at jeg har forbrent 200kcal, kan det stemme? I så fall er jo det en ganske god måte å deffe på.

9339856[/snapback]

 

God måte å deffe på? 200 kcal er ingenting. Jeg forbrenner mellom 500 og 600 kcal på en spinningtime, mens en tur i skogen med sykkelen lett tar det tredobbelte på litt lengre tid.

9343728[/snapback]

 

600 kcal er ingenting det heller. Det som teller er hvor mye du setter opp forbrenningen resten av døgnet. Maksimal effekt for dette oppnås etter 45min, da viser ketosis sitt stygge ansikt og man må avslutte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spinning og andre melkesyre treninger resulterer i forbrent muskelmasse mer enn fett. Kaloriunderskudd med maten og trening gir 2 kaloriunderskudd

Eks

Vedlikehold er 3000 kcal så kutter man 500 i mat og trener for 500 så ender man opp på 2000 kcal , dvs 1000 i munus pr dag = ca en kg bort i uka.

 

Spinningtimer og sykkle i 4 timer hver dag vil bare forbrenne bort muskelmassen sammen med fettet, ca 50-50.

Endret av War
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Spinning og andre melkesyre treninger resulterer i forbrent muskelmasse mer enn fett. Kaloriunderskudd med maten  og trening gir 2 kaloriunderskudd

Eks

Vedlikehold er 3000 kcal så kutter man 500 i mat og trener for 500 så ender man opp på 2000 kcal  , dvs 1000 i munus pr dag = ca en kg bort i uka.

9391834[/snapback]

 

Så du mener 1000 kcal = 1 kg? Det er ikke helt rett. Nå husker jeg ikke det eksakte tall, men jeg mener det var det seksdobbelte antall kcal som tilsvarte et kilo fett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Man bygger vel benmuskulatur når man sykler?

9392356[/snapback]

 

Det kommer litt an på hvilken motstand man sykler med. Det er veldig mange, spesielt i spinningtimer, som kjører med for lav motstand. Når syklister skal bygge muskler, trener de som regel styrketråkk. Da kjører man på 50 rpm i en motbakke på høy puls og tungt gir.

 

Etter et ritt, for eksempel Tour de France, er det vanlig at syklistene har høyere fettprosent og mindre muskelmasse enn når de starter. Det er fordi de, som War nevnte, svir av mye muskler som følge av ekstreme påkjenninger.

Lenke til kommentar

Vedlikehold er 3000 kcal så kutter man 500 i mat og trener for 500 så ender man opp på 2000 kcal  , dvs 1000 i munus pr dag = ca en kg bort i uka.

9391834[/snapback]

 

Så du mener 1000 kcal = 1 kg? Det er ikke helt rett. Nå husker jeg ikke det eksakte tall, men jeg mener det var det seksdobbelte antall kcal som tilsvarte et kilo fett.

9392284[/snapback]

1000kcal per dag = 7000kcal per uke = i underkant av 1 kg kroppsfett. Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Vedlikehold er 3000 kcal så kutter man 500 i mat og trener for 500 så ender man opp på 2000 kcal  , dvs 1000 i munus pr dag = ca en kg bort i uka.

9391834[/snapback]

 

Så du mener 1000 kcal = 1 kg? Det er ikke helt rett. Nå husker jeg ikke det eksakte tall, men jeg mener det var det seksdobbelte antall kcal som tilsvarte et kilo fett.

9392284[/snapback]

1000kcal per dag = 7000kcal per uke = i underkant av 1 kg kroppsfett.

9392414[/snapback]

 

Ah, retardation strikes again.

Lenke til kommentar

Vedlikehold er 3000 kcal så kutter man 500 i mat og trener for 500 så ender man opp på 2000 kcal  , dvs 1000 i munus pr dag = ca en kg bort i uka.

9391834[/snapback]

 

Så du mener 1000 kcal = 1 kg? Det er ikke helt rett. Nå husker jeg ikke det eksakte tall, men jeg mener det var det seksdobbelte antall kcal som tilsvarte et kilo fett.

9392284[/snapback]

1000kcal per dag = 7000kcal per uke = i underkant av 1 kg kroppsfett.

9392414[/snapback]

 

Ah, retardation strikes again.

9392438[/snapback]

 

Zethyr er gløshaugning nå vet du.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Filmvitenskap? Skulle ikke du gå ei idrettsfysiologi-linje e.l.?

9393188[/snapback]

 

Jeg går idrett. Skal gå filmvitenskap neste år ja. Har alltid vært planen det :)

Lenke til kommentar

Da er jeg tilbake på 5x5, etter et RYP-grunnprogram. Det føles godt!

 

Har også drevet å makset nå, og de nye tallene er:

 

Markløft: 170

Benkpress: 130

Knebøy: 200

 

Gamle tall (rundt mai-juni):

Markløft: 155

Benkpress: 120

Knebøy: 170

 

Har herved nådd alle målene mine før jeg fylte 18. Har enda en mnd igjen, så jeg greide det med brukbar margin. Nå er det følgende frem til jul:

 

Markløft: 190

Benkpress: 150

Knebøy: 220

 

Får se hvordan det går. :)

Lenke til kommentar
Hehe, tusen takk! Har lagt igjen noe svette på studioet i sommer, så det kommer ikke helt uventet da. :p

 

smoothie: Vintertid er trenetid vet du! Bare å kjøre på med bra mat, vitaminer, proteiner osv, så røyner det på skal du se. :)

9394171[/snapback]

 

Planen er klar, må bare bli frisk først fra den årlige forkjølselsen :)

Lenke til kommentar

Bra jobba SupremeX, er disse tallene RAW, eller med utstyr?

 

Regner meg at jeg selv tar:

Bøy: 95-100 (trent bøy i nesten to mnd effektivt)

Benk: 95-100 (trent i over 1 år :( )

Markløft: 130-140 (trent i 3-4 mnd)

 

Grunnen til at det er unøyaktige tall er at jeg ikke vet helt sikkert da jeg ikke har hatt lyst til å makse ennå. Men dette er sånn ca. hva jeg tar ut i fra hvor mange reps jeg greier å trene med på bestemte vekter.

 

Konkrete mål innen nyttår:

Styrke:

Bøy: 115

Benk: 105

Markløft: 150

 

Skal også prøve å gå ned 5 kilo, hvis dette lar seg forene med styrkemålene. Først skal jeg ihvertfall trene et 4 ukers program av Boris Sheiko som jeg skal begynne på mandag. Får se hva jeg gjør etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...