Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Du bør helt klart ta flere repetisjoner på armhevingene. 10 eller 15 repetisjoner bør være minimum

Hvilken ryggøvelse tar du?

9333329[/snapback]

Hvor mange sett burde jeg ta med 15-16 repitisjoner da?

Når jeg trener ryggen ligger jeg på magen og løfter overkroppen opp og ned..

Siden jeg ikke har tilgang til vekter trener jeg med min egen vekt og finnes det noe jeg burde utvide eller gjøre med treningen vis man ser bort ifra armhevingene??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg sitter å tråkker på en egrometer sykkel, ganske fort mens jeg ser på serier. Når jeg har sett i ca 20 min står det at jeg har forbrent 200kcal, kan det stemme? I så fall er jo det en ganske god måte å deffe på.

9339856[/snapback]

God måte å deffe på? 200 kcal er ingenting. Jeg forbrenner mellom 500 og 600 kcal på en spinningtime, mens en tur i skogen med sykkelen lett tar det tredobbelte på litt lengre tid.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Jeg sitter å tråkker på en egrometer sykkel, ganske fort mens jeg ser på serier. Når jeg har sett i ca 20 min står det at jeg har forbrent 200kcal, kan det stemme? I så fall er jo det en ganske god måte å deffe på.

9339856[/snapback]

God måte å deffe på? 200 kcal er ingenting. Jeg forbrenner mellom 500 og 600 kcal på en spinningtime, mens en tur i skogen med sykkelen lett tar det tredobbelte på litt lengre tid.

9343728[/snapback]

500-600 kcal på en spinningtime. Han forbrant 200kcal på 20 minutter. Blir ikke det ca. samme totalen om han hadde sykla tre ganger så langt? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

9339856[/snapback]

9343728[/snapback]

500-600 kcal på en spinningtime. Han forbrant 200kcal på 20 minutter. Blir ikke det ca. samme totalen om han hadde sykla tre ganger så langt? :hmm:

9343923[/snapback]

En spinningtime er 40 minutter sykling :)

Poenget mitt var uansett at spinning er ineffektivt.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

9344162[/snapback]

Spørs hvor du er. På Sats lå de på mellom 45minutter og 120 minutter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

9344162[/snapback]

Spørs hvor du er. På Sats lå de på mellom 45minutter og 120 minutter.

9344611[/snapback]

En spinningtime er fortsatt kun 40 minutters sykling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
En spinningtime varierer vel fra 40 minutter og litt oppover?

9344679[/snapback]

Hvis jeg formulerer meg slik da: en time med spinning, altså 60 minutter, er som regel kun 40 minutters sykling. I begynnelsen er det gjerne intro og oppvarming, og på slutten nedkjøring og uttøyning. Poenget mitt er fortsatt at spinning suger som slanketrim.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar

Skikkelig fornøyd med treninga om dagen. Jeg og en annen har begynt på omfattende program (7-10 ganger i uka) så er ganske hardt.

Men har ett spørsmål. Igår fikk kameraten min sprengte blodkar i begge bicepsene. Hvor "farlig" er dette? Det blir jo seende ut som to tydelige blåmerker på hver biceps. Skjønner jo dette er ikke så veldig farlig, men hvis det skjer igjen hva er det beste da? Bare fortsette? Avslutte for dagen? Ta noen dager pause? Det som var merkelig er at han fikk det i begge armene på engang. Var endel tydeligere på ene armen, men alikevel så må det bety at det er litt overtrening siden han fikk det i begge.

Er ikke helt sikker på hvilken øvelse som utløste det, men vi hadde bryst igår så trente kun det. Vi så det mens vi kjørte cabelcross så sannsynligvis var det den som utløste det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...