Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har jeg selv trent i 3år, å har aldri hatt en vedvarende strekk eller vært skikkelig plaget med noe ledd så det har stoppet meg fra trening.  Kan noen som spiller fotball aktivt si noe slikt?

9325638[/snapback]

Jeg elsker deg hyrlen.

Jeg har ca. 2-3 strekker i året, og de går alle over i løpet av få sekunder. Sånn er det å holde seg fotball-fri :wee:

Lenke til kommentar
Nå har jeg selv trent i 3år, å har aldri hatt en vedvarende strekk eller vært skikkelig plaget med noe ledd så det har stoppet meg fra trening.  Kan noen som spiller fotball aktivt si noe slikt?

9325638[/snapback]

Samme her. Har aldri hatt en treningsskade egentlig, og jeg har trent halvseriøst i 5-6 år nå. Jeg bare gir meg hvis jeg kjenner noe som ikke stopper etter oppvarmingen, og tar meg god tid på å gjøre ting riktig.

 

EDIT:

I uke 3 i treningsprogrammet for marinejegere så står det "Ingen løping (svømming, sykling, styrketrening med kroppsvekt)". Kan jeg fortsatt ha gym den uken? Eller vil det ødelegge for treningen?

9326144[/snapback]

Nei, man pusher seg ikke veldig hardt i gymmen så det er ikke noe problem. Har gjort det programmet selv et par ganger. :)

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Jeg elsker deg hyrlen.

Jeg har ca. 2-3 strekker i året, og de går alle over i løpet av få sekunder. Sånn er det å holde seg fotball-fri :wee:

9325731[/snapback]

Altså, om du får en skikkelig strekk er den blir den ikke borte på få sekunder, da har du ikke fått noen ordentlig strekk.

Lenke til kommentar
Jeg elsker deg hyrlen.

Jeg har ca. 2-3 strekker i året, og de går alle over i løpet av få sekunder. Sånn er det å holde seg fotball-fri :wee:

9325731[/snapback]

Altså, om du får en skikkelig strekk er den blir den ikke borte på få sekunder, da har du ikke fått noen ordentlig strekk.

9328153[/snapback]

Du bare påpeker poenget mitt enda mer :)

 

Man skal trene bra feil før man virkelig skader seg på gymmet. I fotball er en enkel vridning nok til å sette deg ut i flere år.

Lenke til kommentar

Jeg har falt helt ut jeg. Den store planen var å trene igår, og komme inn igjen i programmet, men neida, det skjedde ike fordi jeg og 19 andre holdt supriseparty for en venn som hadde bursdag(det var gøy da^^). Damnit. el, jeg fikk løpt idag da, selv om det var i forbindelse med skolen, ga jeg mye mer enn en god del folk så kondisjonen har ihvertfall nesten ikke forfalt i ferien.

 

Jeg kan tillate meg å ta en fridag her og der for å være med på sosiale greier og annet tull, men nå har det seg sånn at jeg ikke har trent skikkelig og sturkturert på leeenge, og har egentlig aldri gjort det helt seriøst. Derfor er det litt sånn "uff, får ikke trent idag =(".

 

Velvel, imorgen er neste vektløftingsdag, man får glede seg til den, og håpe jeg ikke har gått ned så mye i diverse baseøvelser.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar

Slik har jeg trent i sommer:

 

Dag 1: styrketrening--> armhevinger(16 sett med 5 repitisjoner i hver, etter hver femte endrer jeg avstand mellom hendene), Sit-ups(8 sett med 50 situps i hvert sett), beinheis(4 sett med 25 i hvert sett), ryggen( 2 sett med hundre i hver) Knebøy( 4 sett med 25 i hvert sett på hvert ben), leggene( 2 sett med hundre i hvertsett på hvert ben)..tilslutt utøyning..

 

Dag 2: En sykkeltur på 30(femten minutter på syregrensen) når jeg er ferdig tar jeg styrketrening(Lik dag1)

 

Dag 3: Lik dag 2.

 

Dag 4:----"----

 

Dag 5: En joggetur opp ett fjell..( På tur ned tar jeg å kjører 10 sett intervaller som inneholder spurting 50 meter, jogge tilbake)

 

 

Der har dere hverdagen min.. jeg vil gjerne ha noen råd,, spiller håndball og er 13 år gammel vis dere har noe på hjertet så skrik ut..

Endret av navy_seal143
Lenke til kommentar
Hvorfor trener folk strak mark så pinglette? De fleste jeg ser i loggboker trener jo med sånn 50-60kg selv om de lett kunne klart mer.

9333604[/snapback]

Siden strak mark i hovedsak skal ta på baksidelår, å skal du treffe skikkelig er det kons og ikke vekt som er viktig.

Lenke til kommentar
Hvorfor trener folk strak mark så pinglette? De fleste jeg ser i loggboker trener jo med sånn 50-60kg selv om de lett kunne klart mer.

9333604[/snapback]

Siden strak mark i hovedsak skal ta på baksidelår, å skal du treffe skikkelig er det kons og ikke vekt som er viktig.

9333754[/snapback]

Enig, hør på Hyrlen.

Og dette er en av de aller vanskeligste øvelsene å få til teknisk riktig slik at du i hovedsak belaster hamstrings. Les litt om den samme teknikken her DNA (Dette er Romainian Dead Lift, men prinsippene er like) RDL

Lenke til kommentar
Har ganske bra teknikk og pleier faktisk å bytte på mellom Romansk Markløft og strak mark.

 

Kjenner at hamstrings blir bra overbelasted selv om jeg f.eks laster på 120kg og kjører 6 reps.

9335068[/snapback]

Film gjerne teknikken din på tunge løft med mobilkamera. Jeg har en liten følelse at du ikke har ryggen din i den posisjonen den bør være i på 120kg, med mindre du drar nærmere 250 i vanlig mark. :)

 

Edit: 1337 :D

Endret av kengdal
Lenke til kommentar

Drar langt ifra 250kg i vanlig mark vil jeg tro.

 

Har ikke noen mobil med et bra kamera (640x480 pixler) så man ser vel ikke så mye og jeg har ikke vanlig kamera heller. Føler at jeg får til øvelsen ganske bra, men kan hende jeg tar feil =/ Har ryggen ganske rett faktisk, og bøyer ikke korsryggen.

 

Kanskje jeg kan få en på skolen til å filme, hvis jeg trener på skolen en dag.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...