Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sixpacken er der, den bare ligger under fettlaget på kroppen din. Hundrevis av pushups hver eneste kveld vil mest sannsyneligvis ikke hjelpe deg stort. Gå (helt jogg) en tur på morgenen FØR du spiser frokost. :)

9312093[/snapback]

Å gå en tur før man har spist frokost har ingen hensikt.

Og han sa ikke pushups, men situps.

Skyline: Jeg synes du skal trene mage rett etter du er ferdig med å trene med vektene. F.eks ta vanlig situps 2-3 x 15, skrå situps 2-3 x 15.

Synes du ikke skal tenke på å gå ned i vekt siden det ikke er særlig sunt å drive på sånn i din alder derfor burde du heller tenke på å spise sunne måltider med mye proteiner fordelt utover dagen. Men en joggetur eller gåtur har jo alle godt av ;)

Lenke til kommentar
Sixpacken er der, den bare ligger under fettlaget på kroppen din. Hundrevis av pushups hver eneste kveld vil mest sannsyneligvis ikke hjelpe deg stort. Gå (helt jogg) en tur på morgenen FØR du spiser frokost. :)

9312093[/snapback]

Å gå en tur før man har spist frokost har ingen hensikt.

9312736[/snapback]

Har du prøvd ;)

Det er greit at det kanskje ikke har noe mer effekt for vekt nedgang enn å f.eks gå på kvelden.

For det er det totale kaloriunderskuddet sett over lenger tid som avgjør om man og hvor mye man går ned i vekt. Men når det er sagt vil jeg anbefale alle om å kjøre morgenkardio. Du får MYE mer energi utover hele dagen, og dette er veldig viktig på diett. Jeg vil også tørre å påstå at hvis man kjører morgenkardio vil man være mer aktiv resten av dagen, og kanskje forbrenne litt mer, i tillegg ha en bedre styrketrening.

Men nå sier heller ikke at morgenkardio ikke har effekt, men heller at man ikke forbrenner noe mer på tom mage enn full. :)

Lenke til kommentar
Vel man er mer katabol på morningen før man har spist enn utover dagen og man har mindre energi så man kan ikke presse seg like hardt i løpingen eller joggingen.

9313315[/snapback]

Men nå var vell ikke dette et utgangspunkt der man skal løpe eller jogge hardt? Her var det snakk om morgen kardio for å få frem "six-packen", så energien til å yte maksimalt er uvesentlig i denne sammenheng.

Men du sier vi er mye mer katabol på morgenen, etter denne tankegangen, hvor vil kroppen ta energi fra da? ;)

Lenke til kommentar
Men nå var vell ikke dette et utgangspunkt der man skal løpe eller jogge hardt? Her var det snakk om morgen kardio for å få frem "six-packen", så energien til å yte maksimalt er uvesentlig i denne sammenheng.

Men du sier vi er mye mer katabol på morgenen, etter denne tankegangen, hvor vil kroppen ta energi fra da? ;)

9313628[/snapback]

Det vil jo brenne fett, men også litt muskler. Og på dagen er du mer anabol og derfor vil det tære mindre på musklene.

Lenke til kommentar

9313628[/snapback]

Det vil jo brenne fett, men også litt muskler. Og på dagen er du mer anabol og derfor vil det tære mindre på musklene.

9313676[/snapback]

Dette er feil, det er i hovedsaklig to ting som avgjør dette, det er intensiteten og tid. Du må ikke tro at musklenes glykogenlagrer er tomme på morgenene, levernes glykogenlagere er mye mindre etter en natt søvn, men ikke musklenes. Så du vil ikke brenne noe mer muskler på morgenen hvis intensiteten ikke er for høy.

Du tærer ikke så veldig mye på musklene ved morgen kardio. Hvorfor tror du nesten alle bodybuildere, amatører og samt pro´s kjører morgenkardio. Hvis det hadde tært mye på musklene hadde de ikke gjort dette. Jeg tror også du har missforstått dette med anabol/katabol. En katabol tilsand er helt naturlig. Kroppen går inn og ut av katabol/anabole faser hele tiden, og det er ikke noe magisk med dette. Les litt mer av beefcakes poster om periodisk faste om dette temaet.

Lenke til kommentar

Argh, nå har jeg prestert å få et ganske så merkbart "strekk" på baksiden av venstre lår, noe som hendte etter forrige knebøy økt. Så vidt jeg husker merket jeg ikke noe til dette før dagen etter at jeg hadde trent, ergo føltes det ikke ut som at noe "sviktet" eller "bristet" under selve løftet. Kan jeg gå utfra at dette bare er noe muskel-strekk greier, som jeg ikke trenger å ta så veldig hensyn til? Kan jeg bare fortsette å kjøre på, så lenge jeg ikke føler unormalt mye ubehag/vondt? Eller bør jeg roe ting veldig ned?

Lenke til kommentar
Argh, nå har jeg prestert å få et ganske så merkbart "strekk" på baksiden av venstre lår, noe som hendte etter forrige knebøy økt. Så vidt jeg husker merket jeg ikke noe til dette før dagen etter at jeg hadde trent, ergo føltes det ikke ut som at noe "sviktet" eller "bristet" under selve løftet. Kan jeg gå utfra at dette bare er noe muskel-strekk greier, som jeg ikke trenger å ta så veldig hensyn til? Kan jeg bare fortsette å kjøre på, så lenge jeg ikke føler unormalt mye ubehag/vondt? Eller bør jeg roe ting veldig ned?

9322909[/snapback]

Er vel ca en uke til neste knebøy økt. Uansett varm skikkelig opp hvis du skal prøve deg. Du kan jo alltids prøve deg, har du smerter så gir du deg.

Lenke til kommentar

9322909[/snapback]

Er vel ca en uke til neste knebøy økt. Uansett varm skikkelig opp hvis du skal prøve deg. Du kan jo alltids prøve deg, har du smerter så gir du deg.

9324381[/snapback]

Skal gjøre det, ja.

Lenke til kommentar

9322909[/snapback]

9324381[/snapback]

Skal gjøre det, ja.

9324394[/snapback]

Hvis du har fått en strekk, så varm opp meget godt. Du bør i løpet av de nærmeste dagene ta en rolig gå/sykel tur, for så å ha masert litt. Tøy gjerne ut forsiktig etterpå.

Legg også inn litt dynamisk tøying før du begynner med knebøyøkten. Les litt her, eller ta et søk på google

Linky

Endret av kengdal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...