Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf
Det er ganske mye med 10-12 timer i uken.

9240727[/snapback]

Ikke om du satser, men det er mye sammenliknet med løping.

9242946[/snapback]

Jeg har svømt aktivt selv og vet at de beste trente mer, men det er uansett ikke til å kimse av. Fyren er ikke akkurat gammel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476
Jeg har svømt aktivt selv og vet at de beste trente mer, men det er uansett ikke til å kimse av. Fyren er ikke akkurat gammel.

9246794[/snapback]

Sammenlikna bare med en kompis som driver og svømmer en del. Han ligger på 20-30 timer per uke året rundt, bortsett fra 2-3 uker i sommerferien. 15-20 timer i vann, resten alternativt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

9246794[/snapback]

Sammenlikna bare med en kompis som driver og svømmer en del. Han ligger på 20-30 timer per uke året rundt, bortsett fra 2-3 uker i sommerferien. 15-20 timer i vann, resten alternativt.

9246936[/snapback]

Regner med han er i Norgestoppen?

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

9247021[/snapback]

På noen distanser er han vel det. Tror han fikk 5.plass som beste plassering i senior-NM.

9247021[/snapback]

Eventuelle kosttilskudd:Proteintilskudd, tran, nattlysolje, zink, kreatin (en sjelden gang).

Er ikke nattlysolje noe bolere bruker for å skåne leveren?

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar

9247021[/snapback]

Eventuelle kosttilskudd:Proteintilskudd, tran, nattlysolje, zink, kreatin (en sjelden gang).

Er ikke nattlysolje noe bolere bruker for å skåne leveren?

9248218[/snapback]

Leveren fungerer ikke optimalt uten oljer, uansett om du knasker anadrol eller bare c-vitaminer.

Lenke til kommentar

The next best thing? (sammenlignet med den maskinen til x antall hundretusen)

The body fat percentage is measured based on the electric resistance and the personal data such as height, weight, age and gender.

The measured result are closely correlated with "underwater weighing method" and the DEXA (Dual Energy X-ray Absorbtiometry) method, which are said to be the standard measurements methods for measuring the body fat percentage.

Høres ut som noe som faktisk er av en dugbar kvalitet. Hva mener dere?

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
10-12 timer i uken. Pluss 1-2 timer alternativt.

9239999[/snapback]

Så du satser ikke så veldig hardt mao?

9240166[/snapback]

Jeg prøver så godt jeg kan, men har ikke store ambisjoner. I klubben har vi muligheter til 7 eller 8 svømmeøkter i uken, men jeg føler ikke at jeg får så mye ut av morgentreningene (06.00-08.00) så de dropper jeg ofte.

10-12 timer i uken. Pluss 1-2 timer alternativt.

9239999[/snapback]

Så du satser ikke så veldig hardt mao?

9240166[/snapback]

Det er ganske mye med 10-12 timer i uken.

9240727[/snapback]

Det er klart at 10-12 treningstimer pr. uke er en del, men innenfor svømming er det ikke så vanvittig mye. De beste i Bergen er fort oppi 9 svømmeøkter pr. uke, pluss alternativt.

Det er flere som er ett og to år yngre enn meg som har 7-8 svømmeøkter i uken.

Jeg leste en gang at Alex Oen var oppe i 36 treningstimer (svømming + alternativt) i uken eller noe sånt.

Det største problemet med slike treningsmengder er at jeg må spise så forpult mye.

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Å sykle lengst mulig på trimssykkel i 12 minutter i ganske høyt tempo, regnes det som fettforbrennende eller kondis-økende? (Motstanden er 50% av max)

(Er totalt dau på slutten)

En annen ting: Jeg får sånn ekkel strekk under høyre fot når jeg sykler.

Ikke akuratt vondt, men forferdelig irriterende.

Legg v bilde.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-104514-1186931469_thumb.jpg
Lenke til kommentar
Å sykle lengst mulig på trimssykkel i 12 minutter i ganske høyt tempo, regnes det som fettforbrennende eller kondis-økende? (Motstanden er 50% av max)

(Er totalt dau på slutten)

En annen ting: Jeg får sånn ekkel strekk under høyre fot når jeg sykler.

Ikke akuratt vondt, men forferdelig irriterende.

Legg v bilde.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post-104514-1186931469_thumb.jpg

9263903[/snapback]

Nja, det meste er til en hvis grad kondis-økende. Kommer veldig an på utangspunktet. Men skal du ha ”fettforbrennende” trening bør det strekke seg over litt lenger tid.

Angående den "strekken" du får under foten, kan det bare hvere noen trigger punkter der.

Leg en tennisball på gulvet, så tråkker du oppå denne og ruller litt rundt under foten. Det gjør litt vondt, men etter hvert skal du kjenne at det slipper mer og mer. Gjenta dette noen ganger etter du har syklet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...