Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører RYP-grunnprogram for tiden. Må si at det føles bra hittil, men får se hvor jeg ender på siste uka. Er i uke 4 nå, og det begynner å rive litt både her og der. Mest imponert er jeg over økninga i volum, men det har muligens noe med høyere antall reps enn hva jeg var vant med da jeg begynte. Tror likevel jeg skal tilbake på 5x5 når jeg er ferdig, Bill Starr-style.

Lenke til kommentar
Fun light!  :love:

9174930[/snapback]

Yeah babe, men man blir lei det etter hvert. :)

9175860[/snapback]

Ikke jeg :p Spiser det seriøst til frokost hver eneste dag. Mager kesam, fun light, litt splenda og en god del havregryn. Det er en grei start på dagen for min del. Enkelt, sunt, velsmakende, lite fett, rikt på proteiner av høy kvalitet, og rikt på gode karbohydrater.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Fun light!  :love:

9174930[/snapback]

Yeah babe, men man blir lei det etter hvert. :)

9175860[/snapback]

Ikke jeg :p Spiser det seriøst til frokost hver eneste dag. Mager kesam, fun light, litt splenda og en god del havregryn. Det er en grei start på dagen for min del. Enkelt, sunt, velsmakende, lite fett, rikt på proteiner av høy kvalitet, og rikt på gode karbohydrater.

9177903[/snapback]

Splenda aka. sukralose. Nam nam. Jeg vil ikke ha noe kunstig søtning i min kropp. Spiser havregryn og linfrø, med oregano og olivenolje. Man blir vant til det faktisk, hehe. :wee:

Lenke til kommentar
Splenda aka. sukralose. Nam nam. Jeg vil ikke ha noe kunstig søtning i min kropp. Spiser havregryn og linfrø, med oregano og olivenolje. Man blir vant til det faktisk, hehe.

Damn treehugger :p Jeg tviler på at jeg dør av litt splenda.

Lenke til kommentar
Har enda til gode å prøve det der. Hva koster en boks kesam? Bruker man ublandet saft oppi?

9182138[/snapback]

Koster ca 17 kr? En boks er på 300 gram og inneholder 36 gram protein, 3 gram fett, 12 gram karb og ca 219 kcal. Så blander du inn saft konsentrat og rører godt rundt :)

Lenke til kommentar
Hvor lenge burde man vente mellom hvert sett?

9185303[/snapback]

Det kommer litt an på hvor tunge sett du tar. Hvis du tar et tungt sett med rundt 6 repetisjoner, så ca. 3 minutter, men om du tar et lettere sett med 10-12 repetisjoner, så venter du rundt 1:15 - 1:30.

Det er det tipset jeg har lest tidligere i denne tråden hvertfall.

edit: Prøvde å søke litt tilbake, og ser at generelt så er 60 sekunder til 90 sekunder det som er best på de fleste øvelser. 3 minutter er kun for veldig tunge sett. Noen som vil bekrefte/avkrefte?

Endret av e-banez
Lenke til kommentar
Hvor lenge burde man vente mellom hvert sett?

9185303[/snapback]

Det kommer litt an på hvor tunge sett du tar. Hvis du tar et tungt sett med rundt 6 repetisjoner, så ca. 3 minutter, men om du tar et lettere sett med 10-12 repetisjoner, så venter du rundt 1:15 - 1:30.

Det er det tipset jeg har lest tidligere i denne tråden hvertfall.

edit: Prøvde å søke litt tilbake, og ser at generelt så er 60 sekunder til 90 sekunder det som er best på de fleste øvelser. 3 minutter er kun for veldig tunge sett. Noen som vil bekrefte/avkrefte?

9185453[/snapback]

Hva vil et tungt sett si? Når du sier 6 rep. så er da ikke det noe tungt?

Lenke til kommentar
Til at du når bristepunktet?

9185551[/snapback]

Det vil si at du ikke klarer å løfte vekten flere ganger.

Jeg brukte kanskje litt feil betegnelse på de forskjellige settene. Det jeg mente med et "lettere sett" var at du tar 10-12 repetisjoner med den vekten du eventuelt klarer, og et "tungt sett" er et sett med færre repetisjoner og da selvsagt høyere vekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...