Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jeg sitter stuck mellom om jeg skal deffe eller bygge, har hele tiden hatt lyst til å deffe slik at jeg ser fremgangen min bedre(har høy fettprosent), men blir hele tiden rådet fra det, grunnet høyde/vekt(1.80m/72kg). Noen flere meninger om dette?

Kan se om jeg kan fikse noen ryggbilder( dårlig posering tongue.gif ) i Overkroppstråden eller evt her. Venter litt med frontbilder selv om det er det som gir beste inntrykket. Skal se om jeg får tatt et par front bilder senere.

 

Svaret er enkelt, kroppen bygger mest på ca 12-15% så sett deg en øvre grense på 15%

og deff ned til 11 før du bulker til 15 så deffer til 11 igjen.

På den måten vet du alltid hva du skal når og du vil alltid se "bra" ut uten mye fett.

 

Første og kjedligste steget er å deffe den til 11% fra der du er idag.

Det betyr jo ingen muskelbygging, ikke kreatin, musklene ser mindre ut og all treningen du trener er for å beholde massen og ikke øke den dvs masse trening og like muskler.

Det er psykisk terror men det er den beste måten ellers kommer man ingen veg.

 

Jeg er syk nå og bruker kortison, det er katabolsk og virker stikk motsatt av anabole steroider så jeg mister masse hver dag, grøss

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å deffe ned til 11% fra der jeg er nå vil være ta lang tid, VELDIG lang tid. Jeg ligger veldig høyt, jeg aner ikke hvor høyt, men vil tippe 25-30%. Målet mitt er å nå 25% til 20. Desember, men fortsatt øke i alle øvelser, noen som tror det er et realistisk mål? (Jeg vil tippe jeg ligger på en 30, uten å være sikker i det hele tatt.)

Jeg er 1.81, 72-74kg. Ikke trent mer enn 1 uke helt seriøst, også måtte jeg på ferie.. hvor jeg fortsatt er :p. Løftene er BP: 45 3x5, KB: 50 5x5, Mark: 50 5x5.

 

Noen som kan gjette en mulig fettprosent utifra det? Føler ikke for å legge ut noen bilder....enda

Lenke til kommentar

PatrikM: Det er 100% umulig for deg å ha noe i nærheten av 25-30% med vekten og høyden din. Hadde skjønt det hvis du hadde veid over 100kg, men det gjør du altså ikke.

 

Vet du hvor UTROLIG mye 25-30% fett er?

 

Hvis jeg skulle gjettet så ligger du sikkert et sted mellom 14-18% uten å ha sett bilde av deg.

Lenke til kommentar

Kan sikkert legge ut bilde, men må få tak på kabel og kamera først. Nei, jeg har no clue hvor mye 25-30% fett er :p

 

Pictures:

 

Med blits(foran):

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

post-107468-1185040411_thumb.jpg

Uten blits(foran)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

post-107468-1185040515_thumb.jpg

Uten blits(fra siden..jeg trekker faktisk ikke inn magen, jeg blåser den litt ut :p)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

post-107468-1185040602_thumb.jpg

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar

Vil tro du ligger mellom 18-20% fettprosent ut ifra bildene.

 

Jeg er enig i at du trenger en deff, men bare deff ned til det nødvendige, ivertfall ikke lenger ned enn 10% og så kan du begynne å bygge muskler :)

 

Bare å få orden på kostholdet og spise mye proteiner og utmettet fett og kutte ut brødskivene og alt av karbohydrater utenom litt havregryn på morningen for energi resten av dagen. Og tren 5x5 imens du kjører kardio 3-4 ganger i uken, morgenturer kan også funke bra.

Lenke til kommentar
PatrikM: Det er 100% umulig for deg å ha noe i nærheten av 25-30% med vekten og høyden din. Hadde skjønt det hvis du hadde veid over 100kg, men det gjør du altså ikke.

 

Vet du hvor UTROLIG mye 25-30% fett er?

 

Hvis jeg skulle gjettet så ligger du sikkert et sted mellom 14-18% uten å ha sett bilde av deg.

9115535[/snapback]

 

Er 25% så utrolig ekstremt da? Jeg har sett og tatt en god del tester med inbody720, en maskin som måler kroppsammensetningen, og ut ifra mine erfaringer ville jeg ikke tro at 25% var så sykt. Etter å ha sett bildene, ville jeg tippet på opp 17%+. Et tipp, men blir kanskje litt feil å sitte her å tippe på fettprosenten til folk man ser bilder av :p

Lenke til kommentar

Takker. Enda godt å høre at jeg ikke lå på 30%, jeg er veldig viljesterk og hadde nok klart å kommet meg ned, men dette hjalp virkelig på motivasjonen. =D

 

Skal fikse på kostholds-planen nå. Blir deilig å komme seg hjem igjen og trene om en 10 dager. Bra jeg har masse tid til å planlegge nå, så bare starter jeg når jeg kommer hjem. :p

 

For øvrig har jeg med meg joggesko og treningsklær, så gjør ingenting at jeg tar meg en 5-6 økter disse 10 dagene?

 

Noen som har en mening om hvor fort jeg kan klare å komme meg ned til 10-13%? Et par-3 måneder, eller blir det urealistisk?

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar

Noen som vet om en side som er bra til å vise illustrajoner og har navn på de forskjellige øvelsene? Har trent aktivt dette året her men kun 2dager i uken, tenkte å starte med 3 nå etter sommern og ha et mer fast program og følge.

Syntes feks programmet til s¤p¤1 i "vurdertreningsprogram" tråden virket veldig bra til meg. Vet hvordan mange av øvelsene er som feks benkpress osv men hadde vært fint å få en full oversikt!

 

Mvh Daniel

Lenke til kommentar

Går du helt ned får du mer på baksiden av lår, noe du ikke egentlig skal være ute etter om du kjører roing. Stående stabilt er det beste om du vil treffe rygg skikkelig i mine øyne.

 

Kjører du en split skal du spare energi til de områdene du ønsker og treffe. Samme som med curl, du trener ikke skuldrene men Biceps. Derfor hiver vi ikke opp vektene :)

Lenke til kommentar
Edit: Trente reverse-grip pull-down i dag, fy så bra ryggøvelse

Enig, det er genialt å variere med den og vanlig grep. Du burde prøve reverse grip på roing også, det tar veldig bra.

9127993[/snapback]

Skal prøve det ja :)

 

Var helt utrolig, fikk kjempepump og kontakt.

 

Og det fine med øvelsen er at du bruker faktisk mindre biceps og mer brachialis istedet.

 

Synes øvelsen var utrolig bra og likte den bedre enn vanlig pulldown.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...