Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*gidder ikke å lese 48 sider*

Er det farlig å trene 1-2 ganger i uka som 15 åring?

Kameraten min har begynt å gå på et trenings rom her...

Jeg tenkte jeg skulle bli med ham... de har vekter og diverse apparater der.

kjør på. lær teknikk og tren hele kroppen!

Lenke til kommentar
skal lag en worklog snart, dær jeg poster bilder nå, fremgangs måte så etter 1-2 mnd. poster jeg nye bilder. Ville dette funke?

tenkte å trene bryst å mage (eller fokusere mest på det)

Trener man ikke rygguskler når man trener magemuskler, er kroppen automatisk bygd for å kompesere dette med en framoverbøyd gange, det samme skjer hvis man bare trener ryggmuskler og ikke magemuskler...

Lenke til kommentar
skal lag en worklog snart, dær jeg poster bilder nå, fremgangs måte så etter 1-2 mnd. poster jeg nye bilder. Ville dette funke?

Trener man ikke rygguskler når man trener magemuskler, er kroppen automatisk bygd for å kompesere dette med en framoverbøyd gange, det samme skjer hvis man bare trener ryggmuskler og ikke magemuskler...

...eller så er årsaken noe så lite magisk som at styrkeforholdet mellom musklene blir forskjellig fra det normale, og at det derfor vil kreve en aktiv innsats å opprettholde en normal kroppholdning. Now how's that for evolution? :)

Lenke til kommentar

Hallo.

Lurte på en liten sak angående RYP. På EMV-delen er det jo ikke noe benkpress-øvelse.

Det står bare disse øvelsene der:

*Knebøy

*Dips

*Roing, bredt

*Arnoldpress

Skal man ikke trene bryst denne perioden? Jeg trodde at bryst ville være en veldig viktig bit av den ekstreme muskelveksten da dette er en ganske stor muskelgruppe.. Jeg trenger dessuten å bli litt større over bryst (er ikke så stor der nå)

EDIT: er det meningen av dips skal brukes i retning av bryst ? (noe fremoverlent)

Endret av Kenny000
Lenke til kommentar

Alternativt kan du skifte ut dips med benkpress, men dette betyr ikke at du skal trene noe ekstra på biceps og triceps.

Dips tar egentlig på hele brystet fordi den gir så bra strekk, men kanskje litt mer på nedre del. Det er forøvrig ikke mulig å isolere indre eller ytre del av brystet.

Lenke til kommentar

Korleis trener du rygg då? Har du nokken øvelser?

Lenke til kommentar

Korleis trener du rygg då? Har du nokken øvelser?

På Sportsclub har de flere gode apparat som trener ryggen.

Lenke til kommentar
Min kammerat som akkurat har fått sin første boks proteiner spør meg: Er det noe poeng å ta proteintilskudd før joggeturer for å øke forbrenningen underveis ?

uansett om han bygger eller slanker seg burde han det ja, før og etter.

før = forhindre muskeltap

Lenke til kommentar

Jeg og en kamerat er veldig gira på å begynne å trene nå.

Jeg kjenner vaktmesteren til hallen veldig godt og vi kan kanskje trene gratis der 1-2 ganger i uka!

Jeg tenkte jeg skulle ta mange sitt-ups og armhevninger hver dag + gå på trenings studio't.

Er det trening?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...