Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Oppvarming:

Løping 5-10min

Benkpress 3x6: Lette vekter.

Selve økten:

Benkpress: 1x2 XX Kg(Nært max)

Benkpress: 4x5

Smalbenk: 2x5

Skråbenk: 3x3

Flies: 2x3

8980567[/snapback]

Ser ikke ut som noe jeg hadde funnet på å kjøre på regelmessig basis. Max kjører jeg sjelden, og jeg ville ha byttet ut smalbenken med noe annet (hantel-scullcrusher, f.eks.?)

På oppvarmingssettene gjør det ikke noe å kjøre litt flere reps i starten, for å få igang blodsirkulasjonen godt.

Lenke til kommentar
Oppvarming:

Løping 5-10min

Benkpress 3x6: Lette vekter.

Selve økten:

Benkpress: 1x2 XX Kg(Nært max)

Benkpress: 4x5

Smalbenk: 2x5

Skråbenk: 3x3

Flies: 2x3

8980567[/snapback]

Ser ikke ut som noe jeg hadde funnet på å kjøre på regelmessig basis. Max kjører jeg sjelden, og jeg ville ha byttet ut smalbenken med noe annet (hantel-scullcrusher, f.eks.?)

På oppvarmingssettene gjør det ikke noe å kjøre litt flere reps i starten, for å få igang blodsirkulasjonen godt.

8982368[/snapback]

Det er ikke max det er snakk om, det er noe i nærheten vil jeg tro. Jeg har aldri prøvd max, av den enkle grunn at jeg trene hjemme, og som oftest alene.

Hantel scullcrusher kan funke, men jeg må få tak i flere skiver til hantlene fordi jeg har litt lite nå. Kan kjøre smalbenk i mellomtiden.

For øvrig syns jeg økten funker bra slik den er nå, men litt variasjon må vel til.

Lenke til kommentar
Lurer på en (liten) ting:

Visst jeg trener Lår og legger en dag, og spiser 30g proteiner og 60g karb.

Eller bare biceps en annen dag, og spiser 30g proteiner og 60 karb.

Vokser biceps mer enn lår og leggene siden det blir tilført mye prot/karb til enn liten muskel? Eller når muskelen er "fylt opp" går da resten ett annet sted?

Håper dere forstår spørsmålet.

8977935[/snapback]

Lenke til kommentar
Skjønner.

Men er det nødvendig å spise like mye etter bare trening av biceps som jeg gjør etter jeg har trent flere store muskelgrupper?

Evt. Hvor mye prot/karb må jeg minimum spise etter biceps-trening? Veier omtrent 55kg  :p

8990821[/snapback]

"Biceps-trening" er noe tullball. Du trener vel biceps i tillegg til å ta en stor muskelgruppe hovedparten av treninga?
Lenke til kommentar
Skjønner.

Men er det nødvendig å spise like mye etter bare trening av biceps som jeg gjør etter jeg har trent flere store muskelgrupper?

Evt. Hvor mye prot/karb må jeg minimum spise etter biceps-trening? Veier omtrent 55kg  :p

8990821[/snapback]

Det er ikke noe særlig effektivt å bare ta biceps på en dag. Du tar vel ryggen også på samme dag? Men, en normal størrelse shake med protein burde vel holde. Tar du noe langtsomvirkende kasein utover dagen får den ekstra byggemateriale. Men det er jo ikke sånn at muskelen din suger til seg alt du gir den, den tar bare det den trenger og resten brukes som energi eller lagres som fett i fettcellene.

Lenke til kommentar

her til pappa har vi fjøs og i siloen er det steiner som gjør at det blir ress så sften i gresset går ut...

Gikk rundt siloen 3 ganger og litt til, der jeg gikk på tre et som steinene er på er det ca 1m, så jeg fant ut at jeg gikk 63meter med 50kg, er det god trening til føttene?

hadde den "bøtten" ved brystet da.

er det GOD trening, eller?

Lenke til kommentar
her til pappa har vi fjøs og i siloen er det steiner som gjør at det blir ress så sften i gresset går ut...

Gikk rundt siloen 3 ganger og litt til, der jeg gikk på tre et som steinene er på er det ca 1m, så jeg fant ut at jeg gikk 63meter med 50kg, er det god trening til føttene?

hadde den "bøtten" ved brystet da.

er det GOD trening, eller?

8994604[/snapback]

Hmm, hvis jeg forstår deg korrekt har du beveget deg 63 meter mens du bar på noe som veide 50kg? Hva var det, en sekk? Et spann? Har det noe med den bøtten du snakker om å gjøre? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...