Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Joda, musklene vil få en annen form om man trener annerledes. Skjønner ikke hvordan du kan påstå noe annet (jmfr: sprintere vs langdistansespesialister).

8961399[/snapback]

Synes jeg har lest et eller annet sted at det ikke er mulig å forandre lengden på musklene med å kjøre flere reps.

8961766[/snapback]

Det er naturligvis ikke mulig å forandre lengden da musklene er låst til to eller flere muskelfester som har fast posisjon. Men, det er mulig å påvirke formen til musklene, som f.eks diverse isolasjonsøvelser som gir bedre "peak" på biceps (NB: "peak" er også genetisk betinget, som f.eks magemuskler).

8961957[/snapback]

 

Det er i lengden muskelfibrene vokser. Legger på flere sarkomerer i lengderetningen, som er definert som ett sett med de kontraktile filamentene aktin og myosin, begrenset av to Z-linjer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joda, musklene vil få en annen form om man trener annerledes. Skjønner ikke hvordan du kan påstå noe annet (jmfr: sprintere vs langdistansespesialister).

8961399[/snapback]

Synes jeg har lest et eller annet sted at det ikke er mulig å forandre lengden på musklene med å kjøre flere reps.

8961766[/snapback]

Det er naturligvis ikke mulig å forandre lengden da musklene er låst til to eller flere muskelfester som har fast posisjon. Men, det er mulig å påvirke formen til musklene, som f.eks diverse isolasjonsøvelser som gir bedre "peak" på biceps (NB: "peak" er også genetisk betinget, som f.eks magemuskler).

8961957[/snapback]

 

Det er i lengden muskelfibrene vokser. Legger på flere sarkomerer i lengderetningen, som er definert som ett sett med de kontraktile filamentene aktin og myosin, begrenset av to Z-linjer

8963102[/snapback]

Dvs?

Lenke til kommentar
Uansett hvor bredt du holder grepet ditt i pushups vil triceps og skuldere bli mer trent enn selv brystet.

 

Og hvis du kjenner det f.eks mer i biceps etter pull-ups så burde du dra mer med albuene og presse skulderbladene og ryggen sammen. Hvis du kjenner det skikkelig i triceps vet jeg ikke helt hva du gjør feil, men triceps blir jo aktivert i en hvis grad.

8962516[/snapback]

Joda, jeg vet det. Altså, jeg er sår i hele kroppen. Alt fra beinene, magemusklene til armene og ryggen. Allikevel så er det tricepsen som er verst, og jeg skjønner ikke hvorfor. Produserer jeg mer melkesyre i armene enn jeg gjør i resten av kroppen?

Lenke til kommentar

Når jeg trener dritt tung knebøy, si alt jeg klarer 2x3 blir jeg ikke helt utmattet i beina. Jeg greier å stå uten problemer :p

 

Derimot hvis jeg trener middels tungt på 8x3 blir jeg helt ødelagt, rister i beina når jeg går. Velykket trening :woot:

 

Er det jeg som har veldig korte muskler og derfor blir heltutmattet, eller er det noe i det?

 

 

Edit: gud jeg hater og/å

Lenke til kommentar
Når jeg trener dritt tung knebøy, si alt jeg klarer 2x3 blir jeg ikke helt utmattet i beina. Jeg greier å stå uten problemer :p

 

Derimot hvis jeg trener middels tungt på 8x3 blir jeg helt ødelagt, rister i beina når jeg går. Velykket trening :woot:

 

Er det jeg som har veldig korte muskler og derfor blir heltutmattet, eller er det noe i det?

 

 

Edit: gud jeg hater og/å

8965947[/snapback]

River opp flere muskelfibre med 8 rep enn 3, i tillegg til at det vil skapes mer melkesyre/oksygenmangel.

 

Og/å er hat ja.

Lenke til kommentar

Jeg har nå skrudd opp benken min. Bilde-clicky. men som dere ser på bildet er avstanden mellom "tårnene"(racken) litt kort. Broderen mener at tårnene akkuratt står der du skal holde når du tar vanlig benkpress. Jeg kan egentlig ikke uttale meg da jeg aldri har tatt benkpress, men er vel enig.

 

Noen meninger om dette? (utifra det lille dere kan se på bildet..). bør jeg benytte meg av returrett? Nå blir det liksom enten bre-benk eller smalbenk, jeg kan jo flytte hendene litt inn når jeg har løftet den av.. men hvordan skal jeg gjøre det når jeg har økt en god del? Når det begyner å bli tungt liksom..

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar

Auutch, å bomme når du skal sparke opp en 28kg manual sånn at hånden blir vridd med hantlen er dritvondt. Tror jeg nesten kunne brukket eller forstuet hånden på den måten, gjorde ivertfal veldig vondt.

 

 

Å ikke ha treningspartner har sine ulemper.

Lenke til kommentar

Angående min forrige post rett over her; Hvor er det egentlig man skal holde når man tar "vanlig" benkpress?

 

Ifølge bodybuilding.com skal man holde akkuratt hvor albuene er når du har senket stangen.

Exrx.net mener derimot at man skal holde akkuratt like utenfor brystet.

 

Om jeg følger teknikk 1, så holder jeg akkuratt utenfor tårnene, og det føles bra ut for meg. Følger jeg tips 2 så er tårnene(racken) iveien, så jeg kan ikke holde stangen der.

 

Det skal sies at jeg har litt lengre armer enn broren min, hvis det har noe å si.

 

(du må lese forrige innlegg om du skal skjønne hva jeg prater om. :p)

Lenke til kommentar
Noen som vet et sted hvor de selger billig kre -alkelyn av høy kvaltitet

8971339[/snapback]

Jeg spurte pf ang. kre-alkalyn, hvorfor det var endel dyrere enn det råeste dem allerede hadde, svaret ble følgende: "Kre-alkalyn er også en del dyrere da det er et patentert amerikansk produkt."

 

Dem må vel betale patentavgifter, så om du finner det billig, vet jeg ikke, det er sikkert endel dyrere enn annen type kreatin.

Lenke til kommentar
Angående meg selv er jeg i feriemodus til August.

 

Ikke noen hensikt å trene med slikt kosthold jeg har nå  :!:

8974194[/snapback]

Selv holder jeg "kostholdet" passe bra. Foreløpig har jeg ingen kostholdsplan, men spiser sunt. Selvfølgelig har det blitt en is her og en is der, men ikke noe chips eller brus. :w00t:

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...