Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Joda, musklene vil få en annen form om man trener annerledes. Skjønner ikke hvordan du kan påstå noe annet (jmfr: sprintere vs langdistansespesialister).

8961399[/snapback]

Synes jeg har lest et eller annet sted at det ikke er mulig å forandre lengden på musklene med å kjøre flere reps.

 

i går sto jeg forran speilet og testet ut en ting, om jeg hadde six pack.

fant da ut at det var flesk forran den, så to armen på magen og "dro" flesket ned slik at det ble stramt og jammen fant jeg det :)

8961739[/snapback]

Bare å spise mer og trene magen med situps o.l øvelser og knebøy og markløft (de trener også magemusklene bra) så vil du få en fin sixpack med muskler istedet for en skinnypack som man må "grave og klemme i huden" og flexe i alle forskjellige posisjoner for å få frem.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joda, musklene vil få en annen form om man trener annerledes. Skjønner ikke hvordan du kan påstå noe annet (jmfr: sprintere vs langdistansespesialister).

8961399[/snapback]

Synes jeg har lest et eller annet sted at det ikke er mulig å forandre lengden på musklene med å kjøre flere reps.

 

Jeg klarte det... Hadde lange utholdenhets muskler og nå er de blitt større og ikke så lange :D

Lenke til kommentar
Joda, musklene vil få en annen form om man trener annerledes. Skjønner ikke hvordan du kan påstå noe annet (jmfr: sprintere vs langdistansespesialister).

8961399[/snapback]

Synes jeg har lest et eller annet sted at det ikke er mulig å forandre lengden på musklene med å kjøre flere reps.

8961766[/snapback]

Det er naturligvis ikke mulig å forandre lengden da musklene er låst til to eller flere muskelfester som har fast posisjon. Men, det er mulig å påvirke formen til musklene, som f.eks diverse isolasjonsøvelser som gir bedre "peak" på biceps (NB: "peak" er også genetisk betinget, som f.eks magemuskler).

Lenke til kommentar
Joda, musklene vil få en annen form om man trener annerledes. Skjønner ikke hvordan du kan påstå noe annet (jmfr: sprintere vs langdistansespesialister).

8961399[/snapback]

Synes jeg har lest et eller annet sted at det ikke er mulig å forandre lengden på musklene med å kjøre flere reps.

8961766[/snapback]

Det er naturligvis ikke mulig å forandre lengden da musklene er låst til to eller flere muskelfester som har fast posisjon. Men, det er mulig å påvirke formen til musklene, som f.eks diverse isolasjonsøvelser som gir bedre "peak" på biceps (NB: "peak" er også genetisk betinget, som f.eks magemuskler).

8961957[/snapback]

Man kan ikke forandre formen på musklene, det er komplett umulig. Man kan trene en spesiell muskel som ligger under biceps for å få bedre peak, det er jeg klar over, men man forandrer jo ikke formen til en muskel, man forandrer størrelsesforholdet. Dette med at langdistanseløpere har "lange slanke muskler" er rett og slett fordi musklene er små og überdefinerte.

Lenke til kommentar

Størrelsesforhold blir jo med andre ord formen på muskelgruppene. Nå spikker du fliser.

 

Han som stilte spørsmålet var ute etter svar på hvordan han kunne forme kroppen. De biologiske faktorene er ikke så interessante, det er vel estetikken som er poenget her.

 

Men, men - antar han har fått svar på spørsmålet sitt nå.

Lenke til kommentar
Skylinepower: er du "Skylinepower" fra Treningsforum? Ser du har postet en del gøyalt der. :p

 

Fant litt motiverende lesestoff nå, her hvis noen er intressert. Litt greit å vite hva jeg går til.

 

Klarer forøvrig styrkekravene nå, men skal få litt bedre margin, i tillegg til å forbedre kondisen en del.

8962061[/snapback]

 

mhm er nok det ja :blush:

men har bare lov til og poste på tenåringer og annet...

Lenke til kommentar
Joda, musklene vil få en annen form om man trener annerledes. Skjønner ikke hvordan du kan påstå noe annet (jmfr: sprintere vs langdistansespesialister).

8961399[/snapback]

Synes jeg har lest et eller annet sted at det ikke er mulig å forandre lengden på musklene med å kjøre flere reps.

8961766[/snapback]

Det er naturligvis ikke mulig å forandre lengden da musklene er låst til to eller flere muskelfester som har fast posisjon. Men, det er mulig å påvirke formen til musklene, som f.eks diverse isolasjonsøvelser som gir bedre "peak" på biceps (NB: "peak" er også genetisk betinget, som f.eks magemuskler).

8961957[/snapback]

Vel nå snakket jeg om at det ikke er mulig å gjøre om lengden med å kjøre fler reps.

 

Og ja du kan jo gjøre øvelsen som gjør at du treffer Biceps Brachii venstre hode mer enn høyre og noen som treffer høyre hode mer enn venstre og øvelser som treffer Brachialis bedre. Men du kan ikke gjøre bicepsen kortere enn muskelfeste er noe som gjør at alle kan ikke få en kortere peak bare pga de trener isolasjonscurls osv, det er rett og slett gener.

 

 

mhm er nok det ja :blush:

men har bare lov til og poste på tenåringer og annet...

8962225[/snapback]

Ikke bry deg om noen på treningsforum, de bare behandler deg dårlig fordi du er litt yngere enn dem og uviten. Mitt tips er at du får deg en jobb og skaffer deg de 800kr og begynner på det billige treningstudioet; det er GANSKE billig, 800kr er ikke nok til 2mnd på mitt studio en gang og mitt suger :ph34r: Og les også litt om trening og kosthold så vil alt gå bra når du har fått pugget grunnprinnsippene.

 

 

 

--------------------------------------------------------

Uff jeg hater hyper extensions, er umulig å holde all vekten jeg trenger i armene.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Jeg tror at når folk snakker om lengden, så er det hele bare en illusjon. Ofte når man snakker om muskler, så snakker man om hva øyet ser og oppfatter, og da blir ting gjerne feil. En liten muskel kan se lang ut og en med høy peak kan se kort ut osv.

8962395[/snapback]

En illustrasjon av en kortere peak ja, men du kan ikke gjøre peaken kortere ;)

 

Og når bicepsen begynner å bli høyere så vil bicepsen se ut som den peaker mer. Men man kan jo bare se på Kevin Levrone, han gjore alt mulig for å få den til å peake mer, men det var rett og slett ikke mulig pga hans ekstremt lange muskelfeste.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Det rare er at det har kommet etter bryst og rygg øvelser. Diverse variasjoner mellom pull ups og push ups. Jeg skjønner godt at det kan ta på push ups, men jeg synes det også er rart. Jeg er mer stiv i triceps enn jeg er i bryst.

8962494[/snapback]

Uansett hvor bredt du holder grepet ditt i pushups vil triceps og skuldere bli mer trent enn selv brystet.

 

Og hvis du kjenner det f.eks mer i biceps etter pull-ups så burde du dra mer med albuene og presse skulderbladene og ryggen sammen. Hvis du kjenner det skikkelig i triceps vet jeg ikke helt hva du gjør feil, men triceps blir jo aktivert i en hvis grad.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Det rare er at det har kommet etter bryst og rygg øvelser. Diverse variasjoner mellom pull ups og push ups. Jeg skjønner godt at det kan ta på push ups, men jeg synes det også er rart. Jeg er mer stiv i triceps enn jeg er i bryst.

8962494[/snapback]

Hvis du tar pushups med skulderbredde tar de bra på triceps også. Pullups tar mye på rygg og triceps.

Lenke til kommentar
Noen som har noen gode isolasjonsøvelser til biceps , triceps , bryst , trapezius , latissimus dorsi, lår , legger osv....?

 

Helst video linker .. :innocent:

8950700[/snapback]

Er det en spesiell grunn til at nesten ingen av mine spørsmål blir besvart? :hrm:

8962180[/snapback]

Anyone?

Lenke til kommentar
en med mange

hvis du ser til venstre for den flyes så ser du

Løfteskolen

Videoklipp med korrekt utførelse av:

Knebøy

Benkpress

Markløft

de der er det filmer ;)

8962641[/snapback]

Det er ikke isolasjonsøvelser, det er baseøvelser.

 

For å finne isolasjonsøvelser: Bare gå inn på www.exrx.net og se etter øvelser som bare har "target 1 muskel" og "Synergists" har den ingen andre musklelgrupper enn f.eks hvis du har biceps treffer du Brachialis og rachioradialis (men det er en part av bicepsmuskelen) og på stabilizers må den jo selvfølgelig ha noen.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...