Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tirsdag:

*snip*

8949873[/snapback]

Tviler på at du kommer til å klare å fullføre den første dagen ordentlig.

Tre baseøvelser, der to av dem har såpass mange og tunge sett til sammen blir nok jævlig tungt.

Jeg ville gjort det slik:

Dag 1:

Benk

Militærpress

Foroverbøyd roing

<eventuelle isolasjonsøvelser>

Dag 2:

Knebøy

Markløft

<eventuelle isolasjonsøvelser>

8949931[/snapback]

Så,

Tirsdag

Benkpress, 5x5

Militærpress (sittende), 3x12

Foroverbøyd roing, 3x12 (eller flytte den til dag 2?)

Pull-ups, 3x10-12 (la merke til at dem har fått kabelstativ nå, endelig, skifte til eller legge til nedtrekk?

Sidehev, 2x10

Dips mellom benker, 3x12

Torsdag:

Markløft, 5x5

Knebøy, 5x5

Utfall, 3x12

Tåhev, 4x12

Mageøvelser

Men er litt usikker på markløft og knebøy samme dag - vil ikke det tære på korsryggen? Mener at knebøy aktiverer ryggen til en viss grad?

(takk for all hjelp sålangt forresten, gutar)

Endret av Der Kommissar
Lenke til kommentar
Lurer på en ting:

Er det mulig å bygge bra volum, samtidig som man trener kondisjon? Vil bli litt "større", men vil ikke ofre kondisjonen. Hvordan bør jeg i så fall legge opp øktene, bør jeg kjøre kondisjon og styrke på egne dager?

8951169[/snapback]

Kjør kondisjon etter trening eller senere ut på dagen eller en annen dag hvor du ikke trener styrke.

Lenke til kommentar
Noen som har noen gode isolasjonsøvelser til biceps , triceps , bryst , trapezius , latissimus dorsi, lår , legger osv....?

Helst video linker .. :innocent:

8950700[/snapback]

<Anyone?

8951373[/snapback]

Hvorfor skal du akuratt ha isolasjonsøvelser?

Baseøvelser er mye bedre.

Lenke til kommentar
Men er litt usikker på markløft og knebøy samme dag - vil ikke det tære på korsryggen? Mener at knebøy aktiverer ryggen til en viss grad?

(takk for all hjelp sålangt forresten, gutar)

8951111[/snapback]

Mja, når jeg tenker meg om:

Dag1

Markløft

Stangroing

Nedtrekk

++

Dag 2:

Knebøy

Militærpress

Benkpress

++

Da får du ryggen på en egen dag, hvis du er redd for å overbelaste den. Knebøy tar litt på korsryggen ja, men definitivt ikke så mye som markløft.

Lenke til kommentar
Onseason training som det er i filmene er jo noe helt annet en off season training. Filmene du ser er ofte fra 3-12 uker foran Mr.O. Her vil jo treningen naturlig nok bestå av flere repps og lettere vekter.

Har sett relentless nå og der er det både onseason og off season trening. Han trener for det meste rundt 10 reps på denne videoen i alle fall, også i off season.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Har sett relentless nå og der er det både onseason og off season trening. Han trener for det meste rundt 10 reps på denne videoen i alle fall, også i off season.

8953144[/snapback]

Bare for å gjette litt vilt: Det kan jo hende at de trener med 10 reps i filmen pga magasinene sine programmer osv. Hadde jo vært katastrofe hvis tenåringene forsto at man ikke trenger å trene med 15 reps og 20 reps sammensatt med 15 sett og 20 reps supersett da hadde de nok mistet troen til magasinene og deres produkter.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Uff, får så vondt i bicepsen etter en dag hvor jeg har gjort kabelcrunches eller militærpress :( Skjønner ikke hva det er, kjenner at underarmen klemmes mot biceps når jeg tar militærpress og kabelcurl. Tror det har noe med at jeg har lite fleksibile armer så jeg klarer ikke en gang ta meg på skulderen med samme armen.

What to do? ?

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Jeg trenger et proteiner. Hvilket protein vil passe best for meg (skal miste valpefettet, allikevel bygge smidige muskler)? Skulle gjerne ha bestilt fra PF, siden jeg også skal ha Carbo Fuel.

Er det noe annet som anbefales?

8951331[/snapback]

For å bygge muskler må du ha energioverskudd mens du for å gå ned i fettprosent må ha energioverskudd. Med dette i bakhodet er det ikke vanskelig å skjønne at du i beste fall bygger ganske dårlig under diett, mens du i verste fall kan miste en del muskelmasse. Du kan selvsagt minske tapet ved å holde et høyt proteininntak men det blir uansett enten eller, ikke begge på en gang.

Når det gjelder pulver så har jeg liten kjennskap til PF sine produkter men generelt sett er (IMO) whey isolat det beste du kan kjøpe.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
For å bygge muskler må du ha energioverskudd mens du for å gå ned i fettprosent må ha energioverskudd.

8955055[/snapback]

For å gå ned i fettprosent må man vel ha energiunderskudd, men det var sikkert bare en liten typo.

Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe denne: http://www.aktivfritid-shop.no/butikk.asp?...o=358&mode=prod

Generelt sett så er sit-ups den største dritt-øvelsen i hele treningsprogrammet mitt  :p

Har prøvd denne AB-King på Aktiv-Fritid, og synes den var bra.

Noen som har erfaringer med denne? - Er like effektiv magetrening?

Takk for svar!  :)

8954611[/snapback]

Den er ikke like effektiv som situps og kabelcrunches osv.

Det som er grunden til at du føler den tar bedre er nok at den isolerer magen, men den overbelaster ikke magen nok.

F.eks du kan føle det bedre i hamstrings med legcurl, men strak markløft er likevel mer effektivt.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å gå gradvis over fra få reps og tunge vekter, til et litt mer fitness-aktig treningsopplegg. Jeg føler at dette er enklere å vedlikeholde når man ikke har tilgang til et velutstyrt treningsrom/studio.

Med fitness-aktig treningsopplegg, mener jeg i første omgang og gå mer over til kroppsvekt-trening som push-ups, pull-ups, dips osv. og bruke lavere vekter med flere repetisjoner, mer intens kondisjonstrening, samt gåturer i fjellet med middels intensitet.

Det er vel dette som gir lange muskler, i forhold til kroppsbyggerens muskler, som er kortere og mer kompakte. Eller har jeg misforstått helt? Noen tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Jeg vurderer å gå gradvis over fra få reps og tunge vekter, til et litt mer fitness-aktig treningsopplegg. Jeg føler at dette er enklere å vedlikeholde når man ikke har tilgang til et velutstyrt treningsrom/studio.

Med fitness-aktig treningsopplegg, mener jeg i første omgang og gå mer over til kroppsvekt-trening som push-ups, pull-ups, dips osv. og bruke lavere vekter med flere repetisjoner, mer intens kondisjonstrening, samt gåturer i fjellet med middels intensitet.

Det er vel dette som gir lange muskler, i forhold til kroppsbyggerens muskler, som er kortere og mer kompakte. Eller har jeg misforstått helt? Noen tanker rundt dette?

8960541[/snapback]

Tviler på at du har så utrolig mye muskler at du må vedlikeholde. Det er sikkert noe du inbiler deg.

Fortsett å tren med vektene, men kom deg på 1-3 reps når du trener så du bygger mest mulig styrke og blir sterkere, du kan jo selvfølgelig løpe i skogen og gå på turer samtidig. Og du kan jo fortsatt trene pull-ups og dips; kongeøvelser.

Og nei: Musklene dine skifter ikke bare form og blir lengere bare fordi du begynner å trene med flere reps, det vil bare gi deg langt mindre muskelmasse pga mindre overbelastning (hvis du tenker på sånn utholdenhetsreps 15+ reps).

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...