Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kan man faktisk dø av for mye protein?

8911749[/snapback]

DU kan ikke dø av proteiner, de som trener DC spiser jo som regel over 500g proteiner hver dag og 100g proteiner etter trening osv og de er i fin form. . .

Grunden til at broren din er mye syk kan jo være dårlig imunforsvar og for mye trening.

Lenke til kommentar
I en fet fisk finnes det omega 3, men hvor store doser? ikke rare greiene, mens vi nordmenn hiver innpå store konsentrerte doser med omega 3. Noe jeg tviler på er godt for leveren og nedover. At det har noen positive effekter, utviltsomt, men også negative.

8909039[/snapback]

Haha, det er jo mye omega 3 i en tablett eller to :!: Hvis jeg spiser 250g laks kan jeg risikere å få i meg opp mot 10g omega-3-fett; det er mer enn det er i de tilskuddene ved normal dosering. Hvor du har det fra at leveren ikke tåler dette aner jeg ikke, men jeg ser gjerne at du kommer med kilder. Det er jo faktisk slik at de positive effektene er bevist.

Kan man faktisk dø av for mye protein? Moren min mener at broren min(som trener hver eneste dag, og bruker protein som kosttilskudd) er syk litt for ofte, og dette er grunnet "alt det drittpulveret han spiser", for å si det med hennes ord.

Jeg nevnte såvidt for henne at jeg hadde tenkt til å begynne så smått med protein til høsten, og da begynte hun å babale om at hun visste om folk som hadde dødd av proteintilskudd, osv... alt for å ikke få meg til å ta et lite kosttilskudd.

8911749[/snapback]

Særlig myse er harmløst så lenge man ikke overdriver ekstremt i doseringene. Kasein kan være litt værre, spesielt dersom man er 'allergisk' ovenfor det, men kneippbrød er værre om man ser ut fra et sykdomsperspektiv. Jeg tror mora di er rablende gal, og mangler kilder.
Lenke til kommentar
Hvis du finner en rapport eller undersøkelse som sier at omega-3 i normale doser skader lever og nyrer direkte skal jeg springe naken opp karl Johan.

8909233[/snapback]

Jeg sier ikke at hvis du tar Tran og kreatin at du vil få skrump lever og dø av nyresvikt når du er 35.

Hvis man bruker mye av disse stoffene, som man får veldig små doser ellers når man spiser kjøtt/fisk. Derfor mener jeg det ikke er bra og hive innpå 12 trantabletter og en halv kilo med kratin. If you catch my drift?

8911224[/snapback]

For det første er oljer noe som hjelper alle indre organer, da spesielt lever. Å ja selvfølgelig er det skadelig i ekstreme mengder, som med alt annet. Så dermed var jo ditt innlegg totalt meningsløst.

@PatrickM, moren din driver med skremselpropaganda. Hvis ikke lever hun på brunost skyen som de fleste foreldre gjør, mine inkludert.

Endret av Hyrlen
Lenke til kommentar

Jeg er veldig skeptisk til alle disse tilsettningene dere bruker.

Bare for å ta omega 3 til et eksempel:

I en fet fisk finnes det omega 3, men hvor store doser? ikke rare greiene, mens vi nordmenn hiver innpå store konsentrerte doser med omega 3. Noe jeg tviler på er godt for leveren og nedover. At det har noen positive effekter, utviltsomt, men også negative.

har samme oppfattning om kreatin.

8909039[/snapback]

Jeg får i meg 30 gram fett fra fisk hver dag. Og en skje tran er 5 gram fett?

Du vet ikke hvor store doser omega 3 i fisk, og du vet ikke hvor mye vi nordmenn for i oss gjennom kosten? Allerede her faller hele argumentasjonen din i grus, siden du baserer alt du skriver her på noe du ikke vet. Har du forresten satt deg inn i hvordan "leveren og nedover" fungerer. Det virker ikke sånn, så hvorfor vil du "diskutere" noe du ikke har noe som helst kunnskaper om på et forum. Hva med å lese litt om emnet før du prøver å beskytte oss med leversvikt?

Skal jeg si noen ting jeg er skeptisk til så er det røyking, snus, alkohol, raffinert sukker og transfett. Og hvor mange av disse punktene har du vært innom i løpet av de siste par ukene?

Har du svart ja på en eller flere av disse er dette mer farlig en omega 3 noen gang kan bli. :)

Lenke til kommentar
Der svarer du vel nesten litt på spørsmålet ditt selv. I følge mesteparten av litteratur blir kanskje 8 repetisjoner litt lite for å få et optimalt muskeltverrsnittbyggende sett.

8910282[/snapback]

Dette er gammel litteratur som har gått litt ut på dato :)

Får å få optimalt muskeltverrsnitt må du også aktivisere flest/og de største motoriske enhetene. Dette gjøres best ved tunge vekter. Skal man også bli «størst» vil det jo også være fordelaktig å trene slik at alle de forskjellige type muskelfibrene øker i tverrsnitt. Her er det snakk om å lage mest mulig skade på alle muskelfibrene for å få optimal hypertrofi. Men dette er det ikke noe fasit svar :)

Lenke til kommentar
Jeg får i meg 30 gram fett fra fisk hver dag. Og en skje tran er 5 gram fett?

Du vet ikke hvor store doser omega 3 i fisk, og du vet ikke hvor mye vi nordmenn for i oss gjennom kosten? Allerede her faller hele argumentasjonen din i grus, siden du baserer alt du skriver her på noe du ikke vet. Har du forresten satt deg inn i hvordan "leveren og nedover" fungerer. Det virker ikke sånn, så hvorfor vil du "diskutere" noe du ikke har noe som helst kunnskaper om på et forum. Hva med å lese litt om emnet før du prøver å beskytte oss med leversvikt?

8914048[/snapback]

Fint om du som vet så mye skriver litt om hva som er riktig da, og ikke kun presiserer hvor lite andre vet.

Lenke til kommentar

Jeg makser ca. aldri men skal kjøre et eksperiment imårra når jeg våkner med fyllekule for 4 dag på rad. Til informasjon drikker jeg egnetlig ikke men denne uken har jeg hatt ting å feire så... ;)

Nå: Hvor mye av maks tror dere jeg klarer?

(I prosent, men til opplysning har jeg makset 152,5kg for ca. 9 mnd siden)

[Og ja, vet det avhenger av hvor høyt i taket jeg går osv. men dette er høyst uformelt eksperiment og jeg skal love dere at alkoholen skal flyte godt ;D)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar
Der svarer du vel nesten litt på spørsmålet ditt selv. I følge mesteparten av litteratur blir kanskje 8 repetisjoner litt lite for å få et optimalt muskeltverrsnittbyggende sett.

8910282[/snapback]

Dette er gammel litteratur som har gått litt ut på dato :)

8914178[/snapback]

Så du sier at det fortsatt ikke er de grunnleggende retningslinjene for trening av volum?

Lenke til kommentar

8909039[/snapback]

Haha, det er jo mye omega 3 i en tablett eller to :!: Hvis jeg spiser 250g laks kan jeg risikere å få i meg opp mot 10g omega-3-fett; det er mer enn det er i de tilskuddene ved normal dosering. Hvor du har det fra at leveren ikke tåler dette aner jeg ikke, men jeg ser gjerne at du kommer med kilder. Det er jo faktisk slik at de positive effektene er bevist.

8911984[/snapback]

Jeg mente selvføgelig ren tran og ikke Omega 3.

:wallbash:

Lenke til kommentar
Jeg mente selvføgelig ren tran og ikke Omega 3.

:wallbash:

8916019[/snapback]

Det endrer jo mye på situasjonen :roll:

Det eneste som kan være farlig med sunne fettsyrer, med mindre man drikker ei flaske tran om dagen, er feil balanse mellom dem. Fisk er ikke aller værst på balansen fettsyrer imellom.

Lenke til kommentar
Så du sier at det fortsatt ikke er de grunnleggende retningslinjene for trening av volum?

8915762[/snapback]

Jeg sier egentlig bare at bilde er litt mer nyansert en den fasiten på 8 til 12 reps. Veldig mange av dagens kroppsbyggere ligger på ca 6 reps på arbeidssettene. Mens noen ligger på 12 reps. Men det finnes jo strykeløftere som ligger på 2-3 reps som er store som hus!! Ved å trene 10 + vil du ikke klare å aktivisere de største motoriske enhetene, dette gjøres ved tyngre trening. Nøkkelen tror jeg er progresjon og variasjon. :)

Mr Olympia Larry Scott kjørte mye høy rep (10-15 rep)

ls17.jpg

Styrkeløfter Dave Tate kjører få reps (1-5)

image025.png

Ronnie Coleman trener tungt rundt 6 reps

rc70.jpg

Lenke til kommentar
Fint om du som vet så mye skriver litt om hva som er riktig da, og ikke kun presiserer hvor lite andre vet.

8915172[/snapback]

Det er ikke noe fasit på dette. Noen ligger på 300 gram fett om dagen, andre ligger på 20 gram fett om dagen. Men det som vanligvis anbefales er rundt 20 % av ditt totale energi inntak. :)

Les litt herLink

Lenke til kommentar

Jeg trener med 4-6 reps, tror det funker bra :)

Har ikke gjort det så lenge da, men. . .

Må jo bli sterkere for å bli større og tunge vekter stresser musklene mer + at du kan konse mer om vekten når det er mindre reps. Og det produserer glykogen etter det jeg har hørt.

Lenke til kommentar
Jeg trente mye chins før, det er god trening for butterflyen, så jeg tar lett en 15+ i "vanlig" posisjon med armene, pr dags dato. Har bare lagt treninga på hylla i et og et halvt års tid, å ville begynne med rygg igjen.

8909332[/snapback]

Hvilkn posisjon på armene er bra for de forskjellige delene av kroppen?

8911787[/snapback]

Så jeg hadde en leif der.

Det ejg mente var:

Hvordan posisjon man har på armene når man tar chins, er god for de forskjellige delene av ryggen. Altså, hvor armen står - hvor effekt på ryggen. Altså, hvor man holder på stanga, osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...