Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Chins, er det en god øvelse?

Med forskjellig plassering av armene?

8907888[/snapback]

Nedtrekk er kanskje mer begynnervennlig.

8907907[/snapback]

 

Uenig. Begynn rett på chins.

8908000[/snapback]

Dette forutsetter jo da at personen faktisk klarer opp mot hvertfall 6 reps, ellers er han avhengig av hjelp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Hvorfor det? Jeg kjenner folk som startet på 1 rep og har trent seg opp til 8+. Hvis man vil bli god på chins så må man trene chins.

Lenke til kommentar

Gitt, at du er sterk nok til å trene chins, eller at treningssenteret du trener på har apparat som kan hjelpe deg opp(husker ikke hva det het i hvertfall), eller at du har en treningskamerat som kan hjelpe deg.

 

Jeg er fan av enkle øvelser du kan gjøre med kroppen alene, så chins er jo topp, og du kan gjøre det hvor du vil! På tur i skogen i et tre, i huskestativet, o.l.

Lenke til kommentar

Ser forrige svar kom litt i feil rekkefølge. Enig med wh1te om at man bør trene chins. Men klarer du bare en og ikke har mulighet til å få hjelp så kan man jo ikke være "nå er jeg fornøyd med trening av ryggen for idag" , og må naturligvis trene noe annet i tillegg ;)

Progresjonen kommer i hvertfall utrolig raskt.

Lenke til kommentar
Hvorfor det? Jeg kjenner folk som startet på 1 rep og har trent seg opp til 8+. Hvis man vil bli god på chins så må man trene chins.

8908067[/snapback]

Selvfølgelig kan man kjøre den ene reppen, men du kan ikke kalle det et set akkurat. Så da må han uansett kompensere med roing/nedtrekk.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig skeptisk til alle disse tilsettningene dere bruker.

 

Bare for å ta omega 3 til et eksempel:

 

I en fet fisk finnes det omega 3, men hvor store doser? ikke rare greiene, mens vi nordmenn hiver innpå store konsentrerte doser med omega 3. Noe jeg tviler på er godt for leveren og nedover. At det har noen positive effekter, utviltsomt, men også negative.

 

har samme oppfattning om kreatin.

Lenke til kommentar
Jeg er veldig skeptisk til alle disse tilsettningene dere bruker.

 

Bare for å ta omega 3 til et eksempel:

 

I en fet fisk finnes det omega 3, men hvor store doser? ikke rare greiene, mens vi nordmenn hiver innpå store konsentrerte doser med omega 3. Noe jeg tviler på er godt for leveren og nedover. At det har noen positive effekter, utviltsomt, men også negative.

 

har samme oppfattning om kreatin.

8909039[/snapback]

Vel vel, heia brunost atter en gang.

 

Hvis du finner en rapport eller undersøkelse som sier at omega-3 i normale doser skader lever og nyrer direkte skal jeg springe naken opp karl Johan.

Lenke til kommentar
Får å bygge volum er 8reps det beste da?

 

noen sier 10-12, men har lest at 8 er bedre med tanke på at man får mer styrke og i tillegg mye volum.

8909487[/snapback]

4-6 reps skal vist funke utmerket det og.

 

Man mister som regel fokusen på vekten etter 6 reps uanset.

For at du skal bli stor må du bli sterk, for at du blir skal bli sterk må du bli stor.

Som sagt: Når du blir sterkere er det logisk at du vokser.

 

Jeg vil si at alt fra 4 reps og oppover kan regnes som volum og styrke, mens 1-3 reps er som regel styrke.

Lenke til kommentar

Der svarer du vel nesten litt på spørsmålet ditt selv. I følge mesteparten av litteratur blir kanskje 8 repetisjoner litt lite for å få et optimalt muskeltverrsnittbyggende sett.

 

Som DNA sier er det naturligvis ikke sånn at du ikke blir større av å ta færre reps heller, men ifølge litteratur så definerer man vel hypertrofisk trening/volumtrening i et område fra 8 og oppover til maksimalt 15 repitisjoner.

Endret av Mikkelmikkel
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Mange byggere, blant annet Arnold, anbefaler å finne 15RM-vekten første sett og deretter kjøre de neste settene på samme vekt til failure.

Lenke til kommentar
Hvis du finner en rapport eller undersøkelse som sier at omega-3 i normale doser skader lever og nyrer direkte skal jeg springe naken opp karl Johan.

8909233[/snapback]

 

Jeg sier ikke at hvis du tar Tran og kreatin at du vil få skrump lever og dø av nyresvikt når du er 35.

 

Hvis man bruker mye av disse stoffene, som man får veldig små doser ellers når man spiser kjøtt/fisk. Derfor mener jeg det ikke er bra og hive innpå 12 trantabletter og en halv kilo med kratin. If you catch my drift?

Lenke til kommentar

Kan man faktisk dø av for mye protein? Moren min mener at broren min(som trener hver eneste dag, og bruker protein som kosttilskudd) er syk litt for ofte, og dette er grunnet "alt det drittpulveret han spiser", for å si det med hennes ord.

 

Jeg nevnte såvidt for henne at jeg hadde tenkt til å begynne så smått med protein til høsten, og da begynte hun å babale om at hun visste om folk som hadde dødd av proteintilskudd, osv... alt for å ikke få meg til å ta et lite kosttilskudd.

 

Jeg var sikker på at det som kroppen ikke kan bruke blir omdannet til energi(evt. fett), eller bare kommer ut igjen.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...