Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gjorde foroverbøyd dips i dag for bryst som avsluttende øvelse.

 

Fy som det var en elsk øvelse, kjempegod kontakt og følte ikke at triceps kom så mye med i øvelsen siden jeg bare gikk 2/3 opp for å ikke få med triceps.

 

Gjorde også benkpress 2/3 opp i dag og skråbenk 2/3 opp. Helt fantastisk pump og kontakt, følte at brystet ble brukt hele tiden. Ble litt lette vekter for å trene det inn, blir det også neste gang. Men neste gang etter det tror jeg at jeg har den inne 100%.

 

Anbefales på det sterkeste.

 

Driver også og fører armstørrelse, lårstørrelse og leggstørrelse for å se hvor mye de vokser på bare 2 uker om gangen. Blir morsomt å se.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Jeg vurderer å bytte litt om på planen, den orginale planen var å bygge frem til Jul, så deffe derfra. Men nå vil jeg deffe frem til september/oktober, så skal jeg bygge til Vintern(Januar/februar.), og derfra se ann om jeg skal bygge eller deffe.

 

Men jeg er litt usikker på dette med deffingen, det "grove" treningsprogrammet blir noe à la:

 

Mandag: Morgenkardio, Kardio utpå dagen evt. kvelden

Tirsdag: Morenkardio, Rygg, Biceps

Onsdag: Morgenkardio, Kardio utpå dagen evt. kvelden

Torsdag: Morgenkardio, Bryst, Triceps

Fredag: Morgenkardio, Kardio utpå dagen evt. kvelden

Lørdag: Morgenkardio, Ben, Skuldre

Søndag: Fri /evt. Kardio.

 

Funker det?

 

Eller er jeg på villspor?

Lenke til kommentar
Hvor mye veier du og hvor høy er du?

8844855[/snapback]

Jeg er rundt 175-180cm, og veier ca 70.5-71kg(70.5 er det jeg måler på morgenvekt, iaf.) Bare så det er sagt, har jeg høy fettprosent. Vet ikke hvor høy, men den er ihvertfall over gjennomsnittet vil jeg tro. :p (Hva enn gjennomsnittet er......)

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Jeg er rundt 175-180cm, og veier ca 70.5-71kg(70.5 er det jeg måler på morgenvekt, iaf.) Bare så det er sagt, har jeg høy fettprosent. Vet ikke hvor høy, men den er ihvertfall over gjennomsnittet vil jeg tro. :p (Hva enn gjennomsnittet er......)

8844872[/snapback]

Ok.

 

Det vil sikkert funke med det du har satt opp, men det blir utrolig mye kardio om du ikke har noe grunnlag. Jeg ville i såfall vært utrolig forsiktig med å løpe på asfalt med tanke på at det ikke er så alt for vanskelig å pådra seg senebetennelser.

 

Selv ville jeg droppa deff nå, heller fortsatt å bygge muskler og så deffe til nesteår. Men det er selvfølgelig opp til deg.

Lenke til kommentar

Jeg jogger kun på en sti i skogen her. Jeg har endel løyper å velge mellom, bl.a 6km, 5km, 2km tung oppoverbakke, +++++. Egentlig kan jeg kombinere og mikse så mye jeg vil. Er ganske stort.

Gode sko har jeg også.

 

Uansett, jeg vil benytte sommerferein og muligheten til å kunne jogge/gå/sykle før frokost. Jeg tror jeg prøver dette ihvertfall.

 

Takker for hjelpen. =)

Lenke til kommentar
Det LarsP snakker om nede ved Nidarø er vel oldschool, ellers har man Kaliber Gym like utenfor Trondheim hvor jeg har hørt at store folk trives.

8839003[/snapback]

Ja kaliber gym har jeg hørt mye bra om, drar jeg til Oslo blir valget enkelt :D

8839067[/snapback]

Haralds? Kjenner en som trener der. Ifølge han er det tidenes sykeste gjeng som trener der, og de fleste er fulle av roids.

8839124[/snapback]

Følger man de store gutta finner man som regel det beste gymmet også. Roids er ikke akkurat mitt problem siden det tross alt ikke smitter.

Lenke til kommentar
Paradoksalt nok er det ofte brukerne av AAS som har mest peil på trening.

8845260[/snapback]

Er det så veldig paradoksalt? Synes det er mer paradoksalt at folk i tenårene tar bol uten å vite nok om hverken konsekvenser, kosthold, eller riktig trening. Når man snakker om folk som har peiling på både trening og kosthold og likevel tar bol, så er det vel folk som gjerne har vært i gamet en stund og som er helt klare over mulige bivirkninger, men som likevel setter treningen så høyt at de synes det er verdt det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg synes det er litt paradoksalt, ja. Trening er helsefremmende, AAS er ikke. Det blir som å jobbe mot seg selv, hence the expression.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Jeg synes det er litt paradoksalt, ja. Trening er helsefremmende, AAS er ikke. Det blir som å jobbe mot seg selv, hence the expression.

8846059[/snapback]

Helsa? Det bygger for å bli svære, ikke for å få god helse.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg synes det er litt paradoksalt, ja. Trening er helsefremmende, AAS er ikke. Det blir som å jobbe mot seg selv, hence the expression.

8846059[/snapback]

Helsa? Det bygger for å bli svære, ikke for å få god helse.

8846360[/snapback]

 

Jeg holder fortsatt på at det er paradoksalt.

Lenke til kommentar
Jeg synes det er litt paradoksalt, ja. Trening er helsefremmende, AAS er ikke. Det blir som å jobbe mot seg selv, hence the expression.

8846059[/snapback]

Men nå er vell ikke målet ei heller den type trening "helsefremmende" heller. De presser jo kroppen maksimalt med tanke på progresjon osv. Så og si sår er jo ingen toppidrett direkte sunt. Men jeg er enig med tankene dine.

Men på en måte så er det mer paradoksalt med toppidretts utøvere som røyker og drikker. Da begge disse bryter ned kroppen, men AAS har som formål og bygge opp.

 

En annen ting som jeg setter store spørsmålsteng ved er holdningen til leger angående hormoner. Leger har anbefalt og skrevet ut det kanskje mest skadelige hormonet for kroppen kortisol, over en lav sko. Kortisol er et katabolt hormon, det vil si et hormon som setter i gang nedbryting i kroppen. Det er også kalt for stresshormonet, og vi alle vet hva stress er og hvordan det på virker kroppen i negativ retning.

I Norge kan du ikke finne et eneste dødsfall direkte relatert til AAS, men det dør 150 mennesker hvert år av anti-inflammatoriske tabletter!! Tenk dere tallene på verdens basis. Kortisol har også blitt sterkt linket til flere typer kreft, og mange har opplevd AIDS lignende symptomer etter bruk. Leger skyr hormonene som skal bygge opp kroppen som pesten, mens hormonene som skal bryte ned kroppen tar de i mot med åpne armer.

Dette er paradoksalt!!

Lenke til kommentar
Jeg synes det er litt paradoksalt, ja. Trening er helsefremmende, AAS er ikke. Det blir som å jobbe mot seg selv, hence the expression.

8846059[/snapback]

Helsa? Det bygger for å bli svære, ikke for å få god helse.

8846360[/snapback]

 

Jeg holder fortsatt på at det er paradoksalt.

8846374[/snapback]

Jeg stemmer for at du skifter brukernavn til R1ght :D

 

Men ja er nok et lite paradoks. Poenget ditt er veldig bra uansett, personer som driver mer eller mindre proft med AAs har som regel kjennskap til de fleste aspekter med treningen. Å er som oftest mest villig og lære bort siden de er trygg på egen kunnskap.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kortisol har også blitt sterkt linket til flere typer kreft, og mange har opplevd AIDS lignende symptomer etter bruk.

8846432[/snapback]

 

AIDS-lignende symptomer? Så vidt meg bekjent kan man få mononukleose-lignende symptomer ved HIV, men at AIDS mer eller mindre er symptomfritt. Helt til immunforsvaret ryker og man dør, that is.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...