Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Satt her på pcen i treningsklær. Fuglene kvitrer og jeg er god og motivert!

Oppfordrer alle til å få plass til trening i din travle hverdag, du får igjen får det.

Nå skal jeg først spise, deretter styrketrening. - Kjøre i meg karbs igjen før jeg springer avgårde til bakketrening rightaway.

- Ikke "optimalt" å gjøre alt dette på en gang, men bedre det enn om det enn om at treningsmengden måtte kuttes drastisk pga. ikke tid senere på dagen. :) Tren når du har tid sier nå jeg!

- Veldig for at "detaljene" kommer i veien for treningen. F.eks Vet jeg at det ikke er optimalt å trene rett etter mat nå, men jeg gjør det for det pga. hvis ikke blir det ikke noe. Så Det er først når du har avsatt tid og rom til trening at du bør tenke på småtingene :)

Da ringer det inn til mat her på internatet. :D

Ha en god treningsøkt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, da veit jeg det.  :) Brukte 3 minutter på å gå 20 meter ned til postkassa. Gjorde så sykt vondt.

8748473[/snapback]

Blir du bedre etter å gå? For da er det sannsynligvis stølhet og musklene trekker seg sammen når ikke holder seg i aktivitet. Husker jeg hadde dette i ryggen etter andre treningen min, jeg kjørte for tungt og med gal teknikk. Trodde jeg hadde skadet meg i ryggen og ble liggans rolig i senga hele helgen for det var jævelig. Har senere fått lignende i bena, men smertene blir ikke så intensive som i ryggen.

Lenke til kommentar
Noen som har erfaringer med belter? Trenger et nytt.

8748804[/snapback]

Beltene fra Schiek har fått mye skryt. De ble solgt på norkost før, men fant dem ikke der nå. Selv har jeg et billig better bodies-belte, funker helt greit det hvis du vil betale lite.

Lenke til kommentar
Nope, det er det ikke. Pull-ups er med håndflatene vendt vekk fra deg, chins er med håndflatene vendt mot deg.

8748654[/snapback]

Feil det er det samme. Det som ofte kan være er forskjelle er baren.

Chin-up

Pull-up

8748939[/snapback]

Pull-up wiki

Chin-up wiki

Chin-ups are often incorrectly referred to as pull-ups. The term pull-up is traditionally used when the exercise is performed with a pronated grip.

:hmm:

Lenke til kommentar

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=53060.0

Chin-ups er det som på godt norsk heter kroppshevninger med supinert grep/underhåndsgrep, altså håndflatene mot deg (også kalt biceps-grep).

Pull-ups utføres med et pronert grep/overhåndsgrep, altså håndflatene fra deg.

You may wonder why I am recommending Pull-ups, since it is easier to perform more reps with Chin-ups. I do this for two reasons: First, The Lat muscle is worked harder with a Pull-up than a Chin-up. When we turn the hand around (palms facing you) you are doing a Chin-up and you are also allowing the bicep muscle to do more work. This is great, you want strong biceps, but the lions share of the work needs to be done by the Lats!
Lenke til kommentar

Jeg er så støl i rumpa og beina at jeg ikke klarer å gå engang. Hver gang jeg skal reise meg opp fra stolen må jeg dytte i fra med armene sånn som i dips, men det er også et problem siden jeg er støl i triceps også. :p

Endret av Thrusthamster
Lenke til kommentar
Noen som har erfaringer med belter? Trenger et nytt.

8748804[/snapback]

Jeg har dette LINK.

Ypperlig til alle øvelser untatt tung markløft og knebøy, siden dette ikke støtter "buken" like bra som et styrkeløfter belte.

8749953[/snapback]

Nå var det et belte til akkurat Knebøy og markløft jeg var ute etter også da :p

Lenke til kommentar

Når man vil ha økning av muskelmasse så må det så vidt jeg har oppfattet inn mer kalorier enn kroppen forbrenner til vanlig? Jeg aner ikke hvor mye jeg forbrenner "av meg selv" hver dag, men generelt sett så ligger vel gjennomsnittet for gutter/menn på 2200Kcal?

I så fall, hvor mye bør jeg få i meg hver dag når jeg har som mål å øke muskelmasse? 3000Kcal?

Lenke til kommentar
Når man vil ha økning av muskelmasse så må det så vidt jeg har oppfattet inn mer kalorier enn kroppen forbrenner til vanlig? Jeg aner ikke hvor mye jeg forbrenner "av meg selv" hver dag, men generelt sett så ligger vel gjennomsnittet for gutter/menn på 2200Kcal?

I så fall, hvor mye bør jeg få i meg hver dag når jeg har som mål å øke muskelmasse? 3000Kcal?

8750234[/snapback]

35-40 kcal per kilo. Veier du 80kg bør du få i deg rundt 3000-3200 kcal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...