Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Hva er forskjell på brede, vanlige og smale chins? Hva trener Latissimus Dorsi best?

8746802[/snapback]

Vil tro du bruker biceps mye mer med smalt grep.

8747262[/snapback]

Trener også biceps mer med et for bredt grep. 90grader vinkel på albueleddet når du er oppe, og en løftevei som er naturlig for deg er det som funker best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476
Da snakker jeg om vektløfting.

Vektløfting består ganske enkelt av to øvelser. Rykk og støt, eller "clean and jerk" og "snatch", på engelsk.

Lenke til kommentar
Hva er forskjell på brede, vanlige og smale chins? Hva trener Latissimus Dorsi best?

8746802[/snapback]

Vanlige og brede er vell egentlig samme sak. Du har chins og du har close grip chins.

Men begge øvelsene trener latissimus dorsi meget bra, men de putter mest stress på litt forskjellige steder på muskelen. Man hører mange sier at jo breiere du holder jo breier rygg får du og dett er feil!! Med et smalt grep putter du større stress lenger oppe på muskelen. Og med bredere grep putter du mere stress på muskelfibrene lenger ned. Hele muskelen aktiveres selvfølgelig, så det er ikke snakk om de største forskjellene.

Du kan sammenligne det litt som benkpress flatt og skrått. Hele muskelen aktiveres under begge øvelsene, og det er umulig og isolere. Men ved å kjøre skrå benkpress vil du legge større press på muskelfibrene i øverste delen av brystet. Så mest microtrauma vil bli skapt der :)

Lenke til kommentar

På tirsdag overtrente jeg låra mine. Jeg klarer seriøst ikke gå og må støtte meg som en gammel dame hvis jeg skal sette meg. Det er sykt vondt.

Hvordan får jeg det til å gå over? Har bare blitt værre siden igår.

Lenke til kommentar
På tirsdag overtrente jeg låra mine. Jeg klarer seriøst ikke gå og må støtte meg som en gammel dame hvis jeg skal sette meg. Det er sykt vondt.

Hvordan får jeg det til å gå over? Har bare blitt værre siden igår.

8748403[/snapback]

"På tirsdag overtrente du lårene dine" Det høres merkelig ut, tviler sterkt på at du har overtrent noe som helst på en økt. Overtrene er noe du gjør over tid. Om du er støl ut av en annen verden er det bra, da har du sannsynligvis tatt i litt :)

Lenke til kommentar

Får du mer makt av å trene? Hvilke konkurranser tenker du på?

Tja, man får bedre selvbilde, det er en fordel nå når sommeren nærmer seg. Man blir sterkere/bedre kondis, avhengig av hva man trener. Jeg blir ganske motivert av å øke bra i en øvelse.

Lenke til kommentar
Hva er sjene?

8748787[/snapback]

Mulig det er tjene han mener.

8748791[/snapback]

Ok, da ble det LITT klarere. :p

Det er mye man "sjener" på å trene:

- Drar damer. Damer flest liker ikke hangemager og pølsearmer.

- Nå målene sine. Det kan være personlige mål, eller det kan være å klare inntakskravene til politihøyskolen etc.

- Sosialt.

- Helsemessig gevinst.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...