Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Beinøkt coming up. Gleder meg Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Føler meg ganske ødelagt nå. Eksamensperiode = cirka null trening, og ræva kosthold. Blir litt kosetrening i sommer, og så begynner jeg på igjen for full guffe i høst med økt kaloriinntak til tusen og litt smartere trening enn før. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Examen perioden har gått bra her, var utrolig enkelt alt sammen Ungdom skolen er vel mye enklere. Så noe av det dumeste jeg noen gang har sett på gymmet i dag. Alt en tenåring gjorde der var å gjøre kroppsvekt øvelser. Pushups, liggende og løfter ryggen så betaler han over 400kr i mnd :!: Og ja: Hva er vanlig å gå ned i vekt fra vanlig knebøy til a2g? Kjørte vanlig 100kg 3 x 8 i dag og så ville jeg prøve a2g, og klarte 92.5kg x 8 =/ Pleier å kjøre litt dypere enn vanlig 90 graders knebøy, men litt ifra a2g. Men gikk jo bare ned 7.5kg og det var det siste settet og. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Skal bli deilig med ny økt idag, ikke trent siden fredag. Har spilt data og lana med kompiser hele helgen, pizza og cola bra å komme tilbake i gamle rutiner med bra mat. blir bryst trening på meg idag Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Og ja: Hva er vanlig å gå ned i vekt fra vanlig knebøy til a2g? Kjørte vanlig 100kg 3 x 8 i dag og så ville jeg prøve a2g, og klarte 92.5kg x 8 =/ 8740649[/snapback] Ikke at jeg har mye erfaring med det, men det blir jo en større bevegelse og musklene må trekke seg sammen når de er stukket lenger ut enn de er vant til, så det hadde ikke vært så rart om man gikk ned litt i kg. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Ass to the grass, to get the mass Lenke til kommentar
DNA Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 (endret) Ikke at jeg har mye erfaring med det, men det blir jo en større bevegelse og musklene må trekke seg sammen når de er stukket lenger ut enn de er vant til, så det hadde ikke vært så rart om man gikk ned litt i kg. 8740775[/snapback] Synes ikke det var rart at jeg gikk ned i kg. Men synes jeg gikk ned relativt lite til at det også var siste sett og jeg helt føkked i bena. De fleste pleier jo å ta utrolig mye mindre i a2g enn litt under 90 grader. Ass to the grass, to get the mass 8740873[/snapback] True. a2g fra nå av Endret 30. mai 2007 av DNA Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Jeg gjør knebøy med kroppsvekt som en del av bokseopplegget som jeg postet tidligere. Burde jeg fremdeles gjøre ATG da, eller er det bedre for kneene med 90-grader? Kan vel ikke være bra for leddet å bli dratt i ytterstilling gang på gang? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Luftveisinfeksjon is teh shit! Nå har jeg en god unnskyldning for ikke å trene kardio. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Men synes jeg gikk ned relativt lite til at det også var siste sett og jeg helt føkked i bena. 8740994[/snapback] Går du helt ned får du litt "gratishjelp" opp igjen fra "spenn" i beina, stopper du på 90 grader mister du denne effekten. Jeg gjør knebøy med kroppsvekt som en del av bokseopplegget som jeg postet tidligere. Burde jeg fremdeles gjøre ATG da, eller er det bedre for kneene med 90-grader? Kan vel ikke være bra for leddet å bli dratt i ytterstilling gang på gang? 8741018[/snapback] Det som er skadelig for leddene er å gang på gang stoppe i en relativt unaturlig posisjon som 90 grader er. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Jo men selv om man får spenn, så tar jo folk mindre i a2g enn til 90 grader. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 hva slaks mat gjør folk "fort" tunge? graut, men det er mettende noe som ike en mettende og gjør meg tung! Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Jo men selv om man får spenn, så tar jo folk mindre i a2g enn til 90 grader. 8741639[/snapback] Ja, men man går ned mindre enn man kanskje ville tro. hva slaks mat gjør folk "fort" tunge?graut, men det er mettende noe som ike en mettende og gjør meg tung! 8741673[/snapback] Energioverskudd gjør deg tyngre. Sliter du med å spise nok så kan du spe på med 1 spiseskje matolje til enkelte måltider. Ellers er det bare å spise MYE. Pass på å få i deg nok protein, karbohydrat og fett; ikke glem noen av dem. Lenke til kommentar
Hi-DEQ Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Hva gjør egentlig karbohdrater for kroppen?? vet dette er et veldig idiotisk spørsmål men.. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Karbohydrater gir deg energi (4kcal per gram). Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Apropos utføringen av øvelser: beinpress - how? Jeg har pleid å gå helt opp slik at knærne bøyes innover, men jeg har hørt at det ikke er helt heldig så under økten i dag så gikk jeg ikke helt opp. Forbanna tungt. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Apropos utføringen av øvelser: beinpress - how? Jeg har pleid å gå helt opp slik at knærne bøyes innover, men jeg har hørt at det ikke er helt heldig så under økten i dag så gikk jeg ikke helt opp. Forbanna tungt. 8741755[/snapback] Skal alltid ha en liten knekk, å gå så langt ned som du klarer uten at korsryggen hever seg fra setet/plata. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Er vel en generell regel at man skal ikke gå så langt opp med vekta at man låser leddene da dette fører til stor belastning på leddene? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Er vel en generell regel at man skal ikke gå så langt opp med vekta at man låser leddene da dette fører til stor belastning på leddene? 8741836[/snapback] Det var det jeg også tenkte. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2007 Er vel en generell regel at man skal ikke gå så langt opp med vekta at man låser leddene da dette fører til stor belastning på leddene? 8741836[/snapback] Hyperextension (finnes det et fint norsk ord for dette?) er ganske viktig å unngå i de aller, aller fleste øvelser. Det er generelt bare skadelig. Det er noen som står med hyperextended knær når de står oppreist i dagliglivet også, det er ikke særlig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå