Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Deilig økt i dag.

Started på en splitt med muskelgruppene 2 ganger i uken, siden det er mye bedre enn 1. Nå har jeg skiftet for mange programmer fram og tilbake, holder meg til denne jeg :D

Tok 37.5kg 3 x 8 i stangcurl i dag. snart på det hellige 40 tallet :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har mye humor i hverdagen, og jeg tok luffes tips gledelig imot, hyrlen derimot syns jeg kunne ha formidlet det han mente på bedre måte. jeg oppfattet jo at han mente at pausene mine var lik null.

Det er sjeldent jeg får kritikk her, jeg er jo sjeldent "aktiv" i tråden. jeg er mer en passiv leser. Men for all del, jeg tar kritikken din til meg og skal prøve å holde en bedre tone når folk formidler ting til meg, så sant det formidles på en bra måte og ikke "14 sett på 20min? med pauser på hva, 1.2sek?". Det hadde vært fullt mulig av hyrlen å si noe mer hyggelig og forståelig som "Du bør ha lengre pauser" eller noe i den dur. Da hadde responsen fra min side vært annerledes.

Nei, jeg kaster ikke skylden på Hyrlen, jeg "syter" kanskje litt, men det må ihvertfall være for at hver gang jeg lager ett innlegg i tråden blir jeg fullstendig overset eller får dritt slengt etter meg, evt så begynner folk å komme med kryptiske svar. Ikke akkuratt responsen man forventer av folk som tydligvis har vokst opp i forhold til meg. :)

Dessuten Zethyr, det virker som det alltid er du som angriper meg. Har du noe i mot meg?

Eller kanskje du bare "syter"? :roll:

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Dag 2

2x9 Arnold Press

4x10 Kabel-roing

2x10 Nedtrekk m/ bredt grep

5x9 Nedtrekk m/ smalt grep

3x10 Biceps-curl

Edit: Forresten, så selve programmet bra ut? dvs, den dagen...

8732720[/snapback]

Ville iallefall bytta ut en av nedtrekksvariantene så det blir 3-4 sett med nedtrekk/chins og 6-7 sett med roing i forskjellige varianter. Helst stangroing/T-bar row/"In the corner" først og kabel etter nedtrekken. Om du vil kjøre markløft legger du det inn i stedet for like mange sett med roing.

Rekkefølge:

1. Markløft/stangroing/T-bar row/"In the corner"

2. Nedtrekk/chins

3. Kabelroing/hantelroing.

Antall sett og reps på øvelsene får du avgjøre selv, gjerne variere litt.

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar

Takker for forslaget -Luffe.

2x9 Arnold Press

XxX Markløft

4x10 Kabel-roing

2xdroppsett Chins

3x10 Biceps-curl

Eller mente du at jeg skulle ta alle øvelsene? Jeg var litt forvirret nå...

Variasjon har jeg vel egentlig inne, prøver å variere antall sett/reps ihvertfall en gang i måneden.

Men hvordan er det å trene markløft? Jeg har så og si ingen kunnskap om baseøvelser med stang. Jeg har sett noen som kjører f.eks 70 1-2 sett, 80 1-2 sett, 100 1-2 sett. x X antall reps. Mens andre bare kjører ett antall kg sett x reps og øker belastning kg hver økt.

Hva bør jeg gjøre?

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Få med deg PT og få han/hun til å gi deg en del tips? Eller har du prøvd det allerede?

8733330[/snapback]

Faen jeg hater markløft. Forbanna drittøvelse. Grunnen er min egen mangel på teknikk.

8733272[/snapback]

Fikk ikke du mr.Askeland til å vise deg teknikk?

Eller så er det vell en styrkeløft klubb som du kan besøke i nærheten for tips?

8733390[/snapback]

Jeg kjenner en del PTer. Han ene instruktøren på kontoret er faktisk treningsveileder fra NIH. Jepp, det skal jeg gjøre, snakke med dem.

Lenke til kommentar

@ PatrickM

Du skjønner jo hva jeg mener, pauser må tilpasses individuelt og avhenger av rep-antall og hvor nær max du kjører deg. Er ingen fasit, men nerver og muskler må hente seg litt inn igjen før du kjører på. Dette klarer dem ikke når du kjører 14 set på 20 min, da blir det som et stort dropsett. Å det eneste du øker nevneverdig er glykogenlagringen. Litt på spissen, men men.

Å det er ikke ment som kritikk, men jeg gidder ikke skrive utfyllende svar til alt her inne. Så var mer ment som en heads-up om at du hadde for små pauser. I tillegg har du hengt lenge nok her inne til at jeg regnet med at du skjønte hva jeg mente.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Takker for forslaget -Luffe.

2x9 Arnold Press

XxX Markløft

4x10 Kabel-roing

2xdroppsett Chins

3x10 Biceps-curl

Eller mente du at jeg skulle ta alle øvelsene? Jeg var litt forvirret nå...

Variasjon har jeg vel egentlig inne, prøver å variere antall sett/reps ihvertfall en gang i måneden.

Men hvordan er det å trene markløft? Jeg har så og si ingen kunnskap om baseøvelser med stang. Jeg har sett noen som kjører f.eks 70 1-2 sett, 80 1-2 sett, 100 1-2 sett. x X antall reps. Mens andre bare kjører ett antall kg sett x reps og øker belastning kg hver økt.

Hva bør jeg gjøre?

8733425[/snapback]

Ikke ha så mange sett med nedtrekk/chins. 3-4 sett er nok, du har satt opp 7. Når det gjelder markløften må du ta det litt på feelinga, om du er ny med øvelsen er det nok lettere å trene pyramide for å komme opp mot et eller to toppsett og prøve å øke vekten på toppsettet for hver trening.

Lenke til kommentar
Få med deg PT og få han/hun til å gi deg en del tips? Eller har du prøvd det allerede?

8733330[/snapback]

Faen jeg hater markløft. Forbanna drittøvelse. Grunnen er min egen mangel på teknikk.

8733272[/snapback]

Fikk ikke du mr.Askeland til å vise deg teknikk?

Eller så er det vell en styrkeløft klubb som du kan besøke i nærheten for tips?

8733390[/snapback]

Jeg kjenner en del PTer. Han ene instruktøren på kontoret er faktisk treningsveileder fra NIH. Jepp, det skal jeg gjøre, snakke med dem.

8733455[/snapback]

Lærte faktisk bort markløft til to stykker idag i fysisken.

Lenke til kommentar
Hvordan er det egentlig best løfte i markløft, sumo eller vanlig?

8737254[/snapback]

Spørs helt hva du trener for.

I sumo blir løfte veien for bukryggen mindre noe som gjør øvelsen dårlig for en som vil bygge muskler. Men man kan som regel ha på mer kg så den er utmerket for en styrkeløfter. Og det legger også mye stress på hoftene, så du kan skade deg.

Vanlig markløft er vel det beste å trene med hvis du ikke har noen drøm om å bli en sumo markløft styrkeløfter.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Og ja: Det programmet jeg postet på forige side fra Myo.

Det kan da umulig være like bra å ta knebøy og strak marklft 2 ganger i uken som en egen dag for ben med knebøy, benpress, leg extensions, legcurl og strak markløft?

Og trenger jeg ikke sidehev a? Ser ikke det i programmet, så blir midtre del trening nok fra alle øvelsene i uken?

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Har et ønske om å bli litt sterkere i en del baseøvelser fremover. Så jeg har tenkt å bytte om treningsopplegget til dette: http://www.treningsforum.no/article/articl...kel%F8ftprogram

Noen som har noen tanker om dette programmet?

8736739[/snapback]

Har nettopp byttet til dette programmet selv.

Har fått sjekket ut 3RM i øvelsene og er klar til å begynne i programmet i dag.

Litt frustrert over hvor kort treningsøkten blir. Forslag til øvelser å fylle ut med som baseøvelsene ikke gjennomgår så hardt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...