Hamsterino Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Dobbelpost? Endret 28. mai 2007 av Thrusthamster Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 ZMA er et hypet tilskudd. Skal ikke ned i min hals. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg har nå hatt kyssesyken og var redd hele sesongen skulle gå til helvete. Diagnosen fikk jeg i slutten april, altså rett før russetiden, og som dere sikkert vet kunne jeg da heller ikke drikke alkohol under russefeiringen da leveren lider en har tid ved Mononukleose eller kyssesyken om du vil. Litt heldig var jeg allikevel og ble friskmeldt bare 3 uker senere. Slutten av russetiden fikk jeg oppleve, men klarte allikevel å pådra meg en forkjølelse som jeg fortsatt sliter med. Treningen går bedre og forhåpentligvis kan det bli noen gode tider senere i sesongen selv jeg ble satt litt tilbake i tid grunnet dette. Løp 4x400m NM i stafett i helgen og det endte med sølv, der jeg kom inn på 51 som er mer enn godkjent med de negative variablene tatt i betraktning. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Prøvde workout A nå. 8726768[/snapback] Hva er workout A? Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Hva i all verden er korrekt løpeteknikk? 8719709[/snapback] Hadde vært litt fint å vite. EDIT: Prøvde workout A nå. 8726768[/snapback] Hva er workout A? 8726984[/snapback] Postet et treningsprogram litt lenger opp denne siden, og der er styrketreningen delt inn i Workout A og Workout B. Endret 28. mai 2007 av Thrusthamster Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Hva i all verden er korrekt løpeteknikk? 8719709[/snapback] Hadde vært litt fint å vite. Enig, jeg er nyskjerrig. Lenke til kommentar
War Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Det så jo greit ut i del 1. Etterhvert nedover i del 2 falt jeg ut smile.gif Men det virket som litt lite øvelser i del 1, særlig med tanke på at man skal trene opp mot toppsett Det er en tråd om 5x5 der hvor alle spm besvares. Lite øvelser men det er bare baseøvelser og gjør samme nytten som 20 isolasjonsøvelser. Man trener ikke triceps eller biceps i noen isolasjonsøvelser med de vokser for det. Triceps får kjørt seg mere i 80kg benkpress enn 15 kg isolasjonsøvels osv. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Enig, jeg er nyskjerrig. 8727034[/snapback] Skal jeg tolke det som at det finnes ikke korrekt løpeteknikk? Ikke noe om man skal lande foran på foten, eller lande på hælen og "rulle" foten eller noe? Vanskelig med ironi på nettet. Endret 28. mai 2007 av Thrusthamster Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Ahaja, jeg har lov å svare også? Trodde du spurte noen andre som var veldig sikre på at de satt med hva som var riktig. Det er utallige forskjellige løpestiler og ingen kan sies å være riktig. For noen personer går det rett og slett ikke an å totalt forandre måten sin å løpe på og forvente et bedre resultat. Hva med at du sier hvordan du løper nå, så kan jeg prøve å gi deg noen gode råd? Det blir gøyere for både meg og deg. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Vel jeg løper vel på den "vanlige" måten: Lander på hæla og ruller med foten. Holder armene inntil siden og beveger dem ganske lite for å spare på kreftene. Det er vel det jeg kommer på, litt for automatisk bevegelse til å beskrive den i detalj. Men jeg har hørt at man burde lande foran på foten for å unngå skader, er det noe i det? Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Å rulle på foten er noe møkk. Du bruker mer krefter på det enn å løpe vanlig. Å lande på hælen er det jeg prøver å unngå. Lander man lenger framme på foten vender man seg til en god vane og om man da skal øke farten kommer det til å gå en hel del raskere, da man da lener seg mer framover og akselerasjonen går mye raskere enn om man skal rulle med føttene. Hva angår armene er det mye en kan hente her. Istedenfor å spare på kreftene skal du bruke armene for å få bedre framdrift. Jeg antar at du holder dem i 90 graders vinkel i en slags fatleposisjon istedenfor å la de henge langs kroppen(ikke stive så klart) og la dem svinge fram og tilbake. Om du klarer å vende deg til dette vil det gå adskillig bedre; løpsøkonomien bedres som resulterer i at man vil oppnå en enda større fart over lengre strekninger. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Gaar det ann aa kjoere forskjellige typer supersett hver uke eller burde man ha en uke pause imellom hver gang for aa ikke overtrene? Og er compound supersett en kjempebra massebygger? F.eks ta squat og saa gaa over til benpress med en gang. Er post-exhaustion en bra massebygger? F.eks benpress 8 tunge rep saa gaa over til leg extension og ta 15-20 rep. Driver og eksprimenterer med supersett for maks muskelvekst, maa finne en type som passer bra for meg. http://www.bodybuildingforyou.com/articles...f/supersets.htm Endret 28. mai 2007 av DNA Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Det så jo greit ut i del 1. Etterhvert nedover i del 2 falt jeg ut smile.gif Men det virket som litt lite øvelser i del 1, særlig med tanke på at man skal trene opp mot toppsett Det er en tråd om 5x5 der hvor alle spm besvares. Lite øvelser men det er bare baseøvelser og gjør samme nytten som 20 isolasjonsøvelser. Man trener ikke triceps eller biceps i noen isolasjonsøvelser med de vokser for det. Triceps får kjørt seg mere i 80kg benkpress enn 15 kg isolasjonsøvels osv. 8727062[/snapback] Kunne ikke finne tråden, har du noe søketips? Jeg forstår fordelen, med baseøvelser, men syntes umiddelbart det virket lite med kun ett toppsett på 3 av baseøvelsene hver dag. Kan godt tenkes det blir annerledes i praksis Uansett er det vel ikke verre enn at man går ove rtil del 2 om det er for lett på del 1? Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Kunne ikke finne tråden, har du noe søketips? Jeg forstår fordelen, med baseøvelser, men syntes umiddelbart det virket lite med kun ett toppsett på 3 av baseøvelsene hver dag. Kan godt tenkes det blir annerledes i praksis Uansett er det vel ikke verre enn at man går ove rtil del 2 om det er for lett på del 1? 8727517[/snapback] http://www.myorevolution.net/forums/showthread.php?t=54 Lenke til kommentar
War Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Det er kun opp til deg og hvilken treningsmengde du tåler. Bare en måte å finne ut det. Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 ZMA er et hypet tilskudd. Skal ikke ned i min hals. 8726798[/snapback] why? Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Å rulle på foten er noe møkk. Du bruker mer krefter på det enn å løpe vanlig. Å lande på hælen er det jeg prøver å unngå. Lander man lenger framme på foten vender man seg til en god vane og om man da skal øke farten kommer det til å gå en hel del raskere, da man da lener seg mer framover og akselerasjonen går mye raskere enn om man skal rulle med føttene. Hva angår armene er det mye en kan hente her. Istedenfor å spare på kreftene skal du bruke armene for å få bedre framdrift. Jeg antar at du holder dem i 90 graders vinkel i en slags fatleposisjon istedenfor å la de henge langs kroppen(ikke stive så klart) og la dem svinge fram og tilbake. Om du klarer å vende deg til dette vil det gå adskillig bedre; løpsøkonomien bedres som resulterer i at man vil oppnå en enda større fart over lengre strekninger. 8727396[/snapback] Jeg holder armene sånn ja. Men når jeg løper og lander lenger fremme på foten bruker jeg mer energi på det enn sånn som jeg løper vanligvis. Jeg får det liksom ikke helt til, og ender opp med å bremse løpingen fordi jeg ender opp med å dytte foten ned i bakken på en måte. Det er også umulig å løpe sånn i nedoverbakke. Lenke til kommentar
SupremeX Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 ZMA er et hypet tilskudd. Skal ikke ned i min hals. 8726798[/snapback] Nåh? Finnes flere studier som viser at sink, magnesium og B6 (ZMA) gir en økning av testosteronnivåene og muskelstyrken som er betraktelig større enn hva man ville oppnå uten tilskuddene. Lenke til kommentar
remerserr Skrevet 29. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2007 Å sniffe ammonia fks. gir en lang større (men kortvarig) eksplosjon i styrken - men det betyr ikke at man skal gjøre det fordi. Er enig med wh1te egentlig: ZMA er som mye annet et hypet kosttilskudd. Mye av effekten til slike tilskudd kan forklares med psyke [TM]. Det finnes uansett en del "eksperter" (hvorlang de faktisk er eksperter får være en annen sak) som anbefaler slike ulike preparater mens andre eksperter kun anbefaler kreatin. Kjør et fullverdig kosthold spør du meg og beta-komplekser inn så dekker du samme fjøla uansett! edit: (Jeg understreker: Å sniffe ammonia er risikabelt og jeg fraråder enhver til å prøve det pga. man _VIL_ få uhelbredige skader av å gjøre det hvis man ikke aner hva man driver med - i verste fall kan det også være dødelig. Dette er et giftig og svært reaktiv stoff!) DNA: Jeg har den personlige oppfatningen at man bør kjøre supersets av motstående muskler (antagonistic supersetting): Fks. Rygg og bryst. Ulike utmattelses-supersett som du reffererer til blir langt mer effektive (IMO) når kroppen din er utmattet - fks. ved å kjøre supersett eller vanlig trening først. Egentlig ligner utmattelsessettene svært mye på droppsets - noe jeg vil påstå er en mer effektiv treningsmetode. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 29. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 29. mai 2007 Kunne ikke finne tråden, har du noe søketips? Jeg forstår fordelen, med baseøvelser, men syntes umiddelbart det virket lite med kun ett toppsett på 3 av baseøvelsene hver dag. Kan godt tenkes det blir annerledes i praksis Uansett er det vel ikke verre enn at man går ove rtil del 2 om det er for lett på del 1? 8727517[/snapback] http://www.myorevolution.net/forums/showthread.php?t=54 8727569[/snapback] Takk Var på feil forum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå