War Skrevet 27. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2007 (endret) 5x5 Du vil få mye mer ut av det om du fordeler det. Det er dette mange trener nå og regnes som det mest effektive. Kan bli sykt avansert og på noen treninger er man glad man bestod ingeniørmatten. For en nybegynner vil nesten alle program fungere bare man løfter noe , etter 1-2 år krever det mye mere optmalisering for å kunne fortsette med resultatene. Endret 27. mai 2007 av War Lenke til kommentar
Camron Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Prøver å kjøre litt kardio nå som jeg ikke får trent styrke, men det er noe som plager meg så inderlig. Når jeg løper, får jeg plutselig fryktelig vondt i fotsålen og noen ganger på baksiden av leggene. Det svir noe fryktelig, og det kjennes nesten ut som det brenner (^_^) . Noen som har noen anelse om hva det kan være? Skjer når jeg jogger, løper, sparker fotball etc. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg tror at uansett hva det er, hvis det fortsetter etter oppvarmingen og ikke forsvinner etter kort tid, og du har opplevd det på flere løpeturer, så burde du ta deg en pause fra løping en stund. Det kan være en skade, eller opptakt til en, så du burde være forsiktig. Nå skal det være sagt at jeg ikke har mye erfaring med skader osv., men jeg veit at hvis du svarer ja på de første tingene, så burde du ta en pause. Så en ting jeg har problemer med: Hva i all verden er korrekt løpeteknikk? Har hørt om 2 forskjellige teknikker, og jeg har ikke peiling på hvilken som er riktig. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Hvis du nettopp har begynt å løpe ofte, tipper jeg at kroppen din rett og slett ikke er blitt vandt til det ennå. Du aktiviserer muskler på beina som du ikke har gjort i tilsvarende grad, eller på samme måte før. Jeg hadde samme problem da jeg byttet ut sykling med jogging for ikke så lenge siden. Det jeg gjorde var at jeg kuttet litt ned på joggingen, for så å trappe den opp. Du kan si at de første gangene måtte jeg bare trene for å vende kroppen til denne formen for trening. Dette er selvsagt noe man må vurdere fra tilfelle til tilfelle. Hvis det er spesiellt ille, og går helt fra du starter til du slutter osv. kan det selvsagt være lurt med en liten pause før du prøver igjen. Endret 28. mai 2007 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
Hi-DEQ Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg tenkte jeg skulle prøve imorgen, vi har fri hele dagen, og det ville vært dumt og ikke bruke den fornuftig 8613430[/snapback] Jeg tror det heller ville vært dumt å trene hvis du har vondt. Men hva vet vel jeg? 8613742[/snapback] Det er ganske dumt ja. Jeg hadde vondt i kneet, men likevel trente jeg neste uke ben, og det fikk jeg svi for. Det gjorde at fremgangen i knebøy stoppet helt opp og benet var vondt. Så ligger på ca. det samme i knebøy som jeg gjorde for litt over 1mnd siden =/ men går heldigvis fremover nå. La heller benet hvile og ikke vær like dum som meg. 8613834[/snapback] Har hatt hull i muskelfestene i knærene i et par år nå , med regelmessig trening (begynnte rolig) blei de etterhvert bedre og nå er det bare av og til det gjør vondt når jeg løper o.l . Kunne nesten ikke gå i starten jeg heller. Lenke til kommentar
Hi-DEQ Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Da var jeg nettopp og hentet en boks ATP Creatine på posten. Håper jeg får noe effekt av dette, noe jeg ikke vil si jeg fikk av X-CE-ME 8638161[/snapback] Et spørsmål : når det er 300 gram i en boks og du tar 50 gram 3 ganger i uka er den jo tom på 2 uker.. blir ikke det veldig dyrt i og med at den koster 229 ,- ? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Hvis du nettopp har begynt å løpe ofte, tipper jeg at kroppen din rett og slett ikke er blitt vandt til det ennå. Du aktiviserer muskler på beina som du ikke har gjort i tilsvarende grad, eller på samme måte før. Jeg hadde samme problem da jeg byttet ut sykling med jogging for ikke så lenge siden. Det jeg gjorde var at jeg kuttet litt ned på joggingen, for så å trappe den opp. Du kan si at de første gangene måtte jeg bare trene for å vende kroppen til denne formen for trening. Dette er selvsagt noe man må vurdere fra tilfelle til tilfelle. Hvis det er spesiellt ille, og går helt fra du starter til du slutter osv. kan det selvsagt være lurt med en liten pause før du prøver igjen. 8719849[/snapback] Jeg har aldri vært den som løper mye, men har regelmessig sparket endel fotball gjennom tidene, og problemet mitt har ikke alltid vært der. Noen av kameratene mistenker en betennelse. :/ Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Da var jeg nettopp og hentet en boks ATP Creatine på posten. Håper jeg får noe effekt av dette, noe jeg ikke vil si jeg fikk av X-CE-ME 8638161[/snapback] Et spørsmål : når det er 300 gram i en boks og du tar 50 gram 3 ganger i uka er den jo tom på 2 uker.. blir ikke det veldig dyrt i og med at den koster 229 ,- ? 8721216[/snapback] 50g 3 ganger i uka? Tar ca 10g (5g om morgenen, 5g etter trening) på treningsdager og 5g på ikke-treningsdager. Boksen vil nok holde rundt en måned. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 (endret) Jeg fant en ekstremt bra bokseopplegg på eastsideboxing.com: Reps: IndicatedWeight: Bodyweight Workout A: Pushups - 25, 25, 25 Pullups - 10, 10, 10 Diamond Pushups - 15, 15, 15 Wide Pushups - 15, 15, 15 Chinups - 10, 10, 10 Mountain Climbers - 20 each leg Workout B: Squats - 100, 75, 65 Lunges - 100 each leg Standing Calf Raises - to failure, to failure, to failure (could take a while) Wall Sit (back against a wall, legs at 90 degrees) to failure, to failure, to failure Burpees - 20, 20, 20 For Speed and Explosiveness Plyometrics (Very Basic Routine) Frequency: twice a week (not on same days as Workout B - Strength Training) Squat Jumps - 10, 10, 10 Bounding - 50metres, 50 metres One legged hops - 20 metres frontwards, 20 metres backwards (both legs) Clap Pushups - to fail, to fail, to fail Step Jumps - 30, 20, 10 (get something about calf height and jump sideways over it) Anaerobic Conditioning Interval Training Frequency: 3 times per week (eg. M, W, F) Pick a start line and mark off increments of 25 metres up to 400 metres. If you have a road with telephone poles on it, it works well as the poles are usually spaced 25 metres apart. From the start line, sprint as fast as you can to the 25 metre mark. Stop, turn around and walk back to the start line. When you hit the start line, immediately sprint to the 50 metre mark. Stop, walk back. Do the same for 100metres, 200 metres, and 400 metres (if you have anything left and haven't puked all over yourself, good, then work your way back down) The idea is to push your heart rate up fast as you sprint and then return it to normal during the walk back (or at least close to it). These will hurt, I guarantee it. Aerobic Capacity: Endurance Frequency: 2 x per week (eg. M and Saturday) Take a long run and by long I mean more than 45 minutes. Pick a good pace that you can comfortably run and then increase that pace as often as you can. It takes at least 15 minutes of continuous running before your aerobic system kicks in, so the first 15 minutes are a write off, after that you will begin to develop your aerobic capacity. Ab Work: 3 minutes - do as many reps as you can and switch exercises every 30 seconds. Repeat for another round if you can. Basic crunches - 30 seconds Basic situps - 30 seconds Leg raises - 30 seconds Bicycle - 30 seconds Left side crunch (oblique crunches) - 30 seconds Right side crunch (oblique crunches) - 30 seconds 5. Neck Exercises - Yes's and No's to failure Yes's - lie on your back and bring your chin to chest and then back to the floor. No's - lie on your back, lift your head about 45 degrees and then look as far left as you can, then as far right as you can, repeat until you can do no more. Det skal jeg bruke det neste halve året, minst, bare gjøre det meste til failure i stedet for spesifikke repantall. Endret 28. mai 2007 av Thrusthamster Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Da var jeg ferdig med dagens andre økt. Klokken 14:00 kjørte jeg bryst og triceps (hello muscle memory!) og 18:00 la jeg ut på en 100 minutters marsj med 22.5 kg i sekken. Løøvli. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Da var jeg ferdig med dagens andre økt. Klokken 14:00 kjørte jeg bryst og triceps (hello muscle memory!) og 18:00 la jeg ut på en 100 minutters marsj med 22.5 kg i sekken. Løøvli. 8724941[/snapback] Tipper du kommer til å sove godt i natt^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Da var jeg ferdig med dagens andre økt. Klokken 14:00 kjørte jeg bryst og triceps (hello muscle memory!) og 18:00 la jeg ut på en 100 minutters marsj med 22.5 kg i sekken. Løøvli. 8724941[/snapback] Tipper du kommer til å sove godt i natt^^ 8725005[/snapback] Jeg sover aldri godt. Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Akk og ve! Idag stakk det til i ryggen under stangroing. Farvel markløft og tung roing Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Akk og ve! Idag stakk det til i ryggen under stangroing. Farvel markløft og tung roing 8725057[/snapback] Driver ikke noe særlig med det heller etter litt ryggplager. :/ Lurer på om †-ryggen får trent seg nok. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg sover aldri godt. 8725030[/snapback] ZMA baby. Panzersøvn og spermgalore. Go go! Lenke til kommentar
DNA Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Jeg sover aldri godt. 8725030[/snapback] ZMA baby. Panzersøvn og spermgalore. Go go! 8725829[/snapback] Jeg har brukt ZMA i noen dager naa. Merker absolutt ingen effekt. Sover daarlig enda og vaakner tidlig uanset. Hvor lang tid skal det ta foer man merker noe? fakked up keyboard. Lenke til kommentar
War Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Zma i noen dager? Det er snakk om langtidseffekt prøv det i flere uker. Kan også spare penger ved å kjøpe sink og magnesium hver for seg. Lenke til kommentar
Aldrack Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 5x5Du vil få mye mer ut av det om du fordeler det. Det er dette mange trener nå og regnes som det mest effektive. Kan bli sykt avansert og på noen treninger er man glad man bestod ingeniørmatten. For en nybegynner vil nesten alle program fungere bare man løfter noe , etter 1-2 år krever det mye mere optmalisering for å kunne fortsette med resultatene. 8718929[/snapback] Det så jo greit ut i del 1. Etterhvert nedover i del 2 falt jeg ut Men det virket som litt lite øvelser i del 1, særlig med tanke på at man skal trene opp mot toppsett Er veldig i stuss nå hvordan jeg skal legge opp treningen fremover. Jeg har hvertfall bestemt meg for å kjøre et helkroppsprogram, men på papiret syntes jeg ikke det du linket til virket som noe for meg. Kanskje jeg skal prøve det en måneds tid uansett bare for å få erfaringen. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 28. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2007 Prøvde workout A nå, og det var grisejævlig. Klarte ikke å fullføre mange av settene. Bob Dylan er faktisk veldig avslappende å høre på under trening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå