Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2007 10 RM = 10 repetisjon maksimum Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 25. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Hvis du løfter 100kg 10 ganger, og du ikke hadde klart den 11. reppen, så er 100kg din 10RM, repetision maximum 8698595[/snapback] Tusen takk for en god forklaring samt en takk til white som var litt seint ute Endret 25. mai 2007 av brutti Lenke til kommentar
War Skrevet 25. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2007 Du burde legge 10 rm til "12" rm så du klarer å gjennomføre programmet og heller forlenge det med en uke på slutten om det blit for lett. Noen setter 10RM til den ytterste grense og stangerer halveis når man skal løfte mer en 10 ganger på 10rm vektene. Lenke til kommentar
Mikal Skrevet 25. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2007 Er det fordelaktig og ha på seg belte i markløft og knebøy når vekten er på rundt 10rm? Har noen erfaringer med dette beltet? http://www.ej-shop.no/product_info.php?cPa...products_id=227 Lenke til kommentar
Bompel Skrevet 25. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg vil vel si at hvis du føler at du ikke klarer å opprettholde buktrykket uansett belastning så kan du vurdere å bruke belte. Har du sterk stabiliserende muskulatur og ingen problemer med å holde buktrykket når du løfter, så trenger du ikke belte. Min mening. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 25. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) Har et lite problem jeg håper på å få et svar på.. Situasjonen er; jeg slitter med å ha "øl-mage" stikker mye ut vis dere skjønner, og jeg har ganske lav fett %, så vil ikke akkurat løpe det av meg, for å ikke miste masse på andre steder av kroppen. Jeg har mye større muskler en kamerater, untatt på magen. de har jo nesten six-pack og klarer så vidt 10 sit-ups, så kommer jeg å tar opp til 30-40. men de har da six-pack, ikke jeg =/ Jeg har lest om gorilja trening, men syns ikke jeg er på punkte til å drive å deffe. Vil bygge mye muskler, men er litt kjipt at magen "ødelegger" for helheten. Så noen tips til en stakkars 16åring på 75kg 185cm høy som vil ha bra mage framover mot sommeren? trener mage ca 3-4ganger i uka, og trener til sammen 6 dager i uka med andre styrkeøkter. Er karbohydrat inntaket grunne kanskje? heller i meg en karbodrikk med protein og kreatin om morran og kvelden. til sammen ca 80-90gram. pluss 4-5 bananer gjennom dagen, som er en del karbo. har et ganske sunt kosthold i forhold til alle kameratene mine. så tips? Endret 25. mai 2007 av *@lex* Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2007 Hvor mye energi får du i deg på en dag? Det hørtes ut som en del med 4-5 bananer, i og med at de har mye raske karbs som man stort sett bare trenger etter trening. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 25. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2007 Den eneste måten man forbrenner lagret fett på er å ta inn mindre energi enn man benytter. Kaloritelling er utrolig kjedelig, men så og si det eneste som fungerer. Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 25. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2007 (endret) 1 banan til morran, 1 til lunsj på skolen med noen skiver/rundstykker. og 2 etter trening energi? hvordan skal jeg regne ut det? EDIT: hvordan finner jeg ut hvor mye energi jeg forbrenner? Endret 25. mai 2007 av *@lex* Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 25. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2007 Iform.no har en kalkulator som kan være til hjelp til å finne ut hvor mye du forbrenner hver dag. Energien du tar inn er i form av kcal til alt du spiser og drikker. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2007 Tok kroppsanalyse i dag. 15.2% fett. Hvem hadde trodd det? Lagt på meg rundt 1 kg ren muskelmasse på 4 måneder. Litt lite kanskje, men tok testen i en elendig periode. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2007 Hvor lenge var det siden du viste til studier (eller var det bare løse sitater) om at 2kg ren muskelmasse i året er absolutt maks når man er ren? Nå synes du 1kg på 4 måneder er dårlig Lenke til kommentar
LowBalls Skrevet 25. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2007 Iform.no har en kalkulator som kan være til hjelp til å finne ut hvor mye du forbrenner hver dag. Energien du tar inn er i form av kcal til alt du spiser og drikker. 8702826[/snapback] hvor går styrketrening under disse valgene? http://www.iform.no/pub/art.php?id=444 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2007 Hvor lenge var det siden du viste til studier (eller var det bare løse sitater) om at 2kg ren muskelmasse i året er absolutt maks når man er ren? Nå synes du 1kg på 4 måneder er dårlig 8702988[/snapback] 2 kg i året i snitt 27 kg, 2 timer, kupert terreng = småslit. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 25. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2007 Får du også ut hvor mye du forbrenner ved pulsklokke når du trenger vekter? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 25. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2007 Får du også ut hvor mye du forbrenner ved pulsklokke når du trenger vekter? 8703164[/snapback] Selvfølgelig. Hjertet slår under styrkeøkter også. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 25. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2007 Ikke glem langtidseffekten på forbrenninga av styrketrening, da. Du forbrenner mer i døgnet (2 døgn, kanskje?) etterpå som en følge av styrketreninga enn den timen du er på studioet. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 25. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2007 Har lurt litt på dette om "vakum-trening" av magen. Er det bra eller farlig for magen? og er det noen av dere som driver med dette? Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 25. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2007 Har lurt litt på dette om "vakum-trening" av magen. Er det bra eller farlig for magen? og er det noen av dere som driver med dette? 8704281[/snapback] Det var en del av Arnies magetreningsprogram, men hvor effektivt det var, kan jeg ikke svare på. Har prøvd litt, men usikker om det virker noe særlig. Lenke til kommentar
Bushmills Skrevet 25. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2007 Har lurt litt på dette om "vakum-trening" av magen. Er det bra eller farlig for magen? og er det noen av dere som driver med dette? 8704281[/snapback] Det var en del av Arnies magetreningsprogram, men hvor effektivt det var, kan jeg ikke svare på. Har prøvd litt, men usikker om det virker noe særlig. 8704301[/snapback] Vet. Hadde linken hvor han viste det, men den forsvant... Har hørt det kan redusere magen 2-4 inches på 3 uker? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå