Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Og ja: Er det vanlig å ha kjempestor appetit?

Kan spise hvor mye jeg vil omtrent uten å bli mett, og blir aldri mett i noen av måltidene selv om jeg spiser mye =/

8680423[/snapback]

Ja. Hvor mer man spiser, jo større appetitt for man (til en hvis grad).

Nå er jeg på deff og har meget lite magemål. Selv på lørdag når det er spisedag, orker jeg ikke stort kontra offseason. Jeg har stor appetitt men magen sier stopp. Offseason kan jeg gjerne spise en halvkilo biff og fortsatt ha plass til en god del mer ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er jeg på deff

Og hvordan ligger det an? Hva er vekta nå og hva er målet?

8680695[/snapback]

Startet på 82,6(Feit!!) i påsken og på lørdagen veide jeg 77,6. Så har gått ned 5 kilo. Er godt fornøyd med det så langt. Har egentlig ikke noe mål. Jeg skal bare deffe ned til jeg er fornøyd. Veldig kjekt med erfaring fra en skikkelig deff. :)

Lenke til kommentar

Går det ann å ha bra nedre rygg uten å trene markløft?

Selv har jeg ikke trent markløft på lenge, gjorde det bare en liten periode og startet igjen nå. Nedre rygg er bra selv om jeg ikke har lagt vekt på markløft?

Så trenger jeg egentlig markløt hvis jeg trener 2 tunge roøvelser som dekker tar mye på nedre rygg og?

Hater markløft så forferdelig at det ikke går ann, det er ikke pga det er tungt jeg hater det. Men pga utførelsen blir så unaturlig for meg og jeg bare liker ikke øvelsen.

Lenke til kommentar

Markløft er bra for 'hele kroppen', ikke bare erector spinae.. anbefaler at du fortsetter. Men ja, rygghev med noen vekter vil trene erector spinae f.eks. Men det er jo litt upraktisk å ha med seg 3x20kg når man begynner å bli sterk. Jeg har selv med meg ei 15- eller 20-kgplate når jeg kjører rygghev, ligger på 10-20 reps, og det er upraktisk allerede. Apparatet letter bak hvis jeg tar i på oppturen, og det er vondt å legge seg til rette i maskinen med ei såpass stor plate. Anbefaler ikke å droppe markløft med mindre du lider av en skade eller har plass på et eldrehjem.

Lenke til kommentar

Vel, er jo 1000vis av folk som ikke trener markløft eller rygghev for den slagt skyld.

De trener bare chins/nedtrekk øvelser og roøvelser likevel har de bra nedre rygg.

Selv synes jeg nedre del av ryggen min er temmelig bra til å ikke ha trent så mye markløft, men heller har trent fler roøvelser.

Vet øvelsen er bra for hele kroppen etc, men når jeg kommer for å trene rygg kommer jeg for å trene rygg. Ikke for å trene hele kroppen, det er ikke hensikten.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Markløft er jo ryggøvelse #1!

8685817[/snapback]

Ikke bare ryggøvelse #1, den omtales også av mange som "the mother of all exercises". Jeg regner med det er en grunn til dette.

[edit] Zethyr: Aldershjem er vel

:D Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Der ser man fordelen ved å ha et aktivt liv, mens andre jevnaldrende sitter i gyngestolen og såvidt klarer å reise seg opp uten at ryggen knaker så løfter denne tullingen over 260 kg i markløft. Jeg så han løftet Rolv Wesenlund med bare kjevene som ung, det er jo helt sinnsykt. Han var ikke mye redd for å miste tennene nei. :hm:

Lenke til kommentar
Der ser man fordelen ved å ha et aktivt liv, mens andre jevnaldrende sitter i gyngestolen og såvidt klarer å reise seg opp uten at ryggen knaker så løfter denne tullingen over 260 kg i markløft. Jeg så han løftet Rolv Wesenlund med bare kjevene som ung, det er jo helt sinnsykt. Han var ikke mye redd for å miste tennene nei. :hm:

8688459[/snapback]

Det er vel mest utrolig med tanke på datidens tannstell.

Lenke til kommentar
Er det lurt å drive tung styrketrening på beina, kvelden før Coopertest?

8690865[/snapback]

Kan være greit med en litt lett økt, men ikke noe av det tyngre slag så du blir sliten/stiv i beina. Da ødelegger du deg bare.

Jeg føler meg alltid frisk i beina dagen etterpå en lett beintrening!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...