Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

For å slenge ut et nytt kort:

Dere som trener styrke, og trener bein: trener dere legger, også? Ikke bare baksiden, men også forsiden. Jeg begynte å kjøre 3 sett på hver etter jul, og synes det er kanon. Erfaringer?

Legger er ekstremt vanskjelig å trene pga du går på dem og bruker dem under strategisk nedtrening uka ,da vil det være vanskelig å kjøre en progresjon på leggene.

De mest aktive utøverene som konkurerer i NM trener legger 3 ganger i uka ,men i tillegg må de ta seg en tur på gymmet for å ta 2 sett på legger i fridagene også.

Noen må opp i ekstreme vekter for å se noen forandring.

Selv bruker jeg 200kg med begge leggene smmtidig, men andre som foreks børge fagerli må bruke 250kg og da med en leg om gangen.

Da er dette snakk om en maskin hvor man står på en stang med vektene på skuldrene og står på tå og slipper så langt ned man kommer ,så oppigjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... du har unektelig et godt poeng der. Imidlertid bruker man jo forsåvidt store deler av kroppen under en strategisk nedtrening. Hva med å fokusere på type 1-vev i leggene, da? Det bruker man jo ikke i like stor grad som type 2.

Har selv hatt en enorm progresjon på legger, men tviler på at det skyldes noe annet enn tilvenning til øvelsene :)

Lenke til kommentar
ATi-Radeon: hvor i landet bor du? :)

Se i profinen hans :)

Noen som har noen gode tips å trene når det gjelder biceps?

I treningsprogrammet jeg har nå kjører jeg 10*4, curl med stang.

Men jeg har lyst å gå opp litt fortere. Noen øvelser som virker bra til dette?

Lenke til kommentar
ATi-Radeon: hvor i landet bor du? :)

Se i profinen hans :)

Noen som har noen gode tips å trene når det gjelder biceps?

I treningsprogrammet jeg har nå kjører jeg 10*4, curl med stang.

Men jeg har lyst å gå opp litt fortere. Noen øvelser som virker bra til dette?

Du har en økende progresjon?

Det er lite vits i å trene med de samme vektene dag etter dag

Alle dra-øvelser for biceps dyttøvelser for triceps

Lenke til kommentar
Ok, var på min første shootfight trening i dag, jeg er trent!!! :D

på mandag blir det boksing. I dag var det bryting og teknik, gleder meg til neste gang. Noen gode butikker der de selger tannbeskyttere og sko?

-takk

Det er konge trening. Her får du alt du trenger :)

Bruker dere sko? Vi trener barbeint vi :D syns det er digg! Tips til boksehansker, kjøp størrelse 8, de er skikkelig digge, og det er lettere å treffe motstanderen da de er mindre en standard, ellr du kan kjøpe fighterhansker, sånne med fingre :D har slike å, men liker best å bokse med boksehansker da.

Lenke til kommentar

Konge at du er i gang, Ati! Jeg gleder meg til å begynne så fort jeg blir ordentlig frisk igjen.

@BaX: Jeg har noen tips angående bicep-trening. Om du vil følge dem eller ikke får være en annen sak ;)

Hvis målet ditt er å vokse, kan jeg på det sterkeste anbefale hypertrofispesifikk trening. Det går ut på at du f.eks. kjører 8-12 reps i 3 uker, 12-15 reps i 2 uker, og 4-6 reps i 2 uker, for deretter å ta en uke uten trening. Søk på HST eller hypertrophy specific training.

Hva øvelser angår, har jeg svært sans for stående curl med stang. Hvis du har tilgang på scottbenk (du sitter bak en skrå plate, bøyd over den), er preacher curl med stang også gode greier. Av hantelcurler liker faller jeg gjerne mot vanlig, alternerende curl med vanlig vridning, og concentration hammer curl, altså uten vridning. Det finnes et vell av øvelser.

Å trene 4 (jeg forsto det som 4 sett à 10 repetisjoner) sett i uka er kanskje litt lite hvis du har ambisjoner om å bli stor? Trener selv 9, og i tillegg kommer den dagen jeg trener rygg. Funker glimrende det :)

Lenke til kommentar
Konge at du er i gang, Ati! Jeg gleder meg til å begynne så fort jeg blir ordentlig frisk igjen.

@BaX: Jeg har noen tips angående bicep-trening. Om du vil følge dem eller ikke får være en annen sak ;)

Hvis målet ditt er å vokse, kan jeg på det sterkeste anbefale hypertrofispesifikk trening. Det går ut på at du f.eks. kjører 8-12 reps i 3 uker, 12-15 reps i 2 uker, og 4-6 reps i 2 uker, for deretter å ta en uke uten trening. Søk på HST eller hypertrophy specific training.

Hva øvelser angår, har jeg svært sans for stående curl med stang. Hvis du har tilgang på scottbenk (du sitter bak en skrå plate, bøyd over den), er preacher curl med stang også gode greier. Av hantelcurler liker faller jeg gjerne mot vanlig, alternerende curl med vanlig vridning, og concentration hammer curl, altså uten vridning. Det finnes et vell av øvelser.

Å trene 4 (jeg forsto det som 4 sett à 10 repetisjoner) sett i uka er kanskje litt lite hvis du har ambisjoner om å bli stor? Trener selv 9, og i tillegg kommer den dagen jeg trener rygg. Funker glimrende det :)

Det er ikke stor jeg vil bli(Kansje det og...), men jeg vil ta mer enn det jeg tar nå...

Takk for tipset!

Edit: Er det best å bruke manualer eller stang når jeg skal prøve å gå opp?

Endret av BaX
Lenke til kommentar

:!: Nei vi har ikke noe medisinskap på flex.

Om man legger sjelen i treningen kommer resultatene.

Tren biceps i 45grader skråbenk

føl at du har kontakt med muskelen under løftet.

Løft i vanlig hastighet og senk i 3-4 sek

Det er på senkingen muskelfibrene ryker

selve løftet hjelper ingen ting.

Skal legge ut noen bilder snart.(når jeg kommer hjem)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...