Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Axby2kEH
Fikk en helvetes til pump i fremsiden av leggene, ble vondt til slutt. Noen tips til å unngå det?  Bare jogge mer i fremtiden, så går det over av seg selv?

8666798[/snapback]

At du blir veldig stiv der er vel pga. du ikke har jogget så mye. Men kan også være at du spenner muskelen der for mye. (Skjer lett hvis du spring på glatt føre)

Jeg slet med det der en stund, og det utviklet seg til legghinnebetennelse som var et helvete, og varte i flere mnd. Tror det kom av at jeg ikke "rullet" foten nok når jeg sprang.

8667066[/snapback]

... og hvis man løper på hardt underlag får beina i leggene bank uansett hva man gjør.. Skikkelige løpesko er en veldig god forebyggende investering ;) Har hatt beinhinnebetennelse selv, det er et helvete.

Lenke til kommentar
Jeg går skikkelig langt ned i beinpress for tida. Går så langt ned at låra er borti ribbeina før jeg stopper.

Er det lurt å gå så langt ned?

8667920[/snapback]

Benpress, type ben mot en plate? Om det er slik har jeg fått vite at man skal kun gå ned til 90 grader.

Lenke til kommentar
Wohoo! idag registrerte jeg en hvilepuls på 39 :D

8653487[/snapback]

Registreres på hvilken måte? *spent på om målingen min er korrekt nok til å slå den pulsen der kraftig* ;)

8659742[/snapback]

Med pulsklokke, hvis du slår den kraftig så begynner jeg å lure litt...

8663652[/snapback]

I hvor lang tid målte du 39 da? Tiden det måles i er ganske vesentlig.

Jeg har også målt med en slik klokke, så resultatet skulle være ganske rett vil jeg tro. (Ja, jeg sjekket at reima satt som den skulle og at kontaktpunktene var fuktige for god kontakt.)

Det er rundt kl 0200 jeg har lavest puls har jeg funnet ut, så her en kveld jeg kjente pulsen ganske kraftig skulle jeg sjekke hvor lav den var. I et min og 30 sek hadde jeg 28 etter noen puste- og avspenningsøvelser. Jeg tittet på klokken akkurat da den var på nevnte tid, men rett etter det klarte jeg ikke å la være å tvinge meg selv til å slappe av så da spratt pulsen opp til 36-37. Sovnet med klokken på den kvelden og da jeg våknet hadde jeg hatt 40 i snitt på 7 timer.

Jeg er litt usikker på om 1:30.0 er lenge nok til å si at det er det som er hvilepulsen da. Noen som vet sånn ca.?

Lenke til kommentar
Et annet spørsmål: Under en løpetur, burde man kunne snakke med en treningskamerat hele veien, eller burde man holde høyere intensitet? For meg personlig er det snakk om maratontrening.

8665351[/snapback]

Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Det er snakk om kondistrening, og ikke fettforbrennende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Ikke helt på topic, men ikke vits å lage ny tråd om det tror jeg.

Hva er den klumpen over albuen som kommer når man strammer bieceps? Min er veldig stor :hmm:

8672801[/snapback]

Det er fappe muskelen.

Lenke til kommentar
Når man skal ta knebøy. Er det lurest med få reps? da tenker jeg på 5 reps i motsetning til 10-12 som jeg tar nå.

8673164[/snapback]

Fpr meg bygger 6-12 reps mer muskler.

Mens, 5 rep er litt mer styrke. Men har fått bra resultater av 6 rep og.

Finn ut hva som fungerer best for deg, prøv ut 5 rep over en stund og se om du har noen bra gains.

Pleier å kjøre først 12 reps, så rundt 10, så 9-10, så 8-9, så 6-8 og syns det fungerer bedre enn da jeg tok 4 x 6.

Men hvis du får bra resultater med 10-12 reps så fortsett med det. Bare husk at du må kjøre det hardt selv om det er mange reps :)

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Ikke helt på topic, men ikke vits å lage ny tråd om det tror jeg.

Hva er den klumpen over albuen som kommer når man strammer bieceps? Min er veldig stor :hmm:

8672801[/snapback]

Det er fappe muskelen.

8672999[/snapback]

Hva er den godt for egentlig? Finner ikke noe når jeg søker på google.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...