Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Geir_er_1337: Hva hvis jeg legger til ett ekstra sett på stangroingen? Er ikke så fan av sittende roing og manualroing.

Liker smalt nedtrekk ganske godt, føler at jeg får ganske bra kontakt og det river godt i latsen.

8648973[/snapback]

Det kan du sikkert også gjøre, med mindre du føler at 5 set blir litt mye da. Tror jeg skal kjøre nedtrekk med smalt grep neste gang, evigheter siden sist.

[edit] Du kan jo også prøve T-bar også. Eventuellt "in the corner" hvis du ikke har t-bar maskin.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mulig jeg legger på 3 ekstra med manualroing, foroverbøyd er jeg veldig lite komfortabel med.

8649000[/snapback]

T-bar?

8649029[/snapback]

Har aldri prøvd øvelsen, men vil helst slippe under noen omstendighet å ha lange kjepper mellom bena :roll:

virker som det er mer stress enn manualroing, hvertfall der jeg trener.

Lenke til kommentar
virker som det er mer stress enn manualroing, hvertfall der jeg trener.

8651137[/snapback]

Litt avhengig av hva slags smale håndtak som er tilgjengelig til enhver tid så kan det være mer stress å skaffe ei stang + håndtak enn en benk + hantel. Men personlig synes jeg t-bar river mye bedre enn hantelroing :fun:
Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg hadde en sånn Hammer(?)maskin for ryggen. Sånn at jeg ikke hadde trent å gjøre det med hantler, hadde funket så mye bedre :)

Men T-bar row tviler jeg på funker siden det hadde blitt VELDIG vanskelig å holde fast i stangen uten håndtak siden vi ikke har maskin.

Lenke til kommentar
Og du bør ikke ta knebøy uten å ha fått veiledning først.

8652322[/snapback]

Ganske enig der. Noen som kan mye om trening burde se på teknikken og rette opp til og med de minste småfeil.

Jeg fikk hjelp med knebøy teknikken min i starten ivertfall og det hjalp veldig. Nå er teknikken helt plettfri og knebøy har blitt en naturlig øvelse å utføre or bena. Husker første gang det var stress det, kom ikke ned under 90 grader en gang og bøyde ryggen helt :D

Lenke til kommentar
Skulle ønske jeg hadde en sånn Hammer(?)maskin for ryggen. Sånn at jeg ikke hadde trent å gjøre det med hantler, hadde funket så mye bedre :)

8652166[/snapback]

Glad i maskiner du? :p

Men T-bar row tviler jeg på funker siden det hadde blitt VELDIG vanskelig å holde fast i stangen uten håndtak siden vi ikke har maskin.

8652166[/snapback]

Det eneste som er dumt hvis dere ikke har noen håndtak (jeg trodde dere hadde håndtak til smal nedtrekk jeg) er at du får en veldig kort bevegelsesbane. Maskiner er ikke å foretreke. Og stanga er mye lettere å holde fast på under T-bar enn under f.eks. markløft.
Lenke til kommentar

Vi har ingen T-bar, vi har bare vanlige stenger og de er det ikke noe håndtak på.

Men dere nevnte jo maskin når dere så T-bar row, så jeg sa jeg ikke hadde det :p

Og nei er ikke noen stor maskinfan, det eneste maskinene jeg vet er bra er Hammer maskinene. F.eks hammerpress, hammerbenk maskin osv. .. De er alt for undervurderte. De er bedre enn man tror. Det eneste dumme er at man får en låst løfte bane og ikke får bygd opp noen støttemuskler.

Men, jeg foretrekker frivekter fremfor maskiner.

Lenke til kommentar
tror dere om og ha litt semment i noe (rundt eler noe som holder seg) også støyper det?

tenkte på o bruke som benkpress trening eller knebøy.

tror?

8652311[/snapback]

Hvorfor ikke bare trene med egen kroppsvekt til du får råd til ordentlige manualer? Eller bruke naturen rundt deg? Man må ikke være på et gym for å trene bryst- og benmuskler. ;)

Lenke til kommentar
Vi har ingen T-bar, vi har bare vanlige stenger og de er det ikke noe håndtak på.

Men dere nevnte jo maskin når dere så T-bar row, så jeg sa jeg ikke hadde det :p

8652619[/snapback]

Ta et håndtak som passer rundt stanga fra smal nedtrekk og bruk vanlig olympisk stang. Ikke noen vits i å bruke maskin på T-bar. Bakdelen av stanga støtter man inntil en vegg.
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
tror dere om og ha litt semment i noe (rundt eler noe som holder seg) også støyper det?

tenkte på o bruke som benkpress trening eller knebøy.

tror?

8652311[/snapback]

Hvorfor ikke bare trene med egen kroppsvekt til du får råd til ordentlige manualer? Eller bruke naturen rundt deg? Man må ikke være på et gym for å trene bryst- og benmuskler. ;)

8652644[/snapback]

Lenke til kommentar

8652619[/snapback]

Ta et håndtak som passer rundt stanga fra smal nedtrekk og bruk vanlig olympisk stang. Ikke noen vits i å bruke maskin på T-bar. Bakdelen av stanga støtter man inntil en vegg.

8652647[/snapback]

Jepp, det var dette jeg mente med "in the corner" tidligere i tråden. Det var en veldig populær øvelse blant old school gutta, men brukes også i treningsvideoer med blant annet Ronnie Coleman og Jay Cutler.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Det var en veldig populær øvelse blant old school gutta

8653504[/snapback]

Ikke så rart igrunn, den river godt ;)

8653529[/snapback]

Eneste negative er at løftebanen bli litt kort siden vektskivene kommer i veien.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...