Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476
Som oppvarming så tar jeg bare 4x3 med sett med rygghev i mellom. Kan ikke slite meg helt ut heller.

8645603[/snapback]

Og hvordan ser resten av ryggøkta ut?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Som oppvarming så tar jeg bare 4x3 med sett med rygghev i mellom. Kan ikke slite meg helt ut heller.

8645603[/snapback]

Og hvordan ser resten av ryggøkta ut?

8645639[/snapback]

5 sett markløft

5 sett nedtrekk

4 sett sittende rygghev /m vekter

4 sett roing

3 sett sittende ryggvri /m vekter (jepp, det navnet fant jeg på)

4 sett sittende roing /m strak rygg (i apparat)

Av og til avslutter jeg med nedtrekk litt annerledes enn de jeg tar tidligere i økten.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
5 sett markløft

5 sett nedtrekk

4 sett sittende rygghev /m vekter

4 sett roing

3 sett sittende ryggvri /m vekter (jepp, det navnet fant jeg på)

4 sett sittende roing /m strak rygg (i apparat)

Av og til avslutter jeg med nedtrekk litt annerledes enn de jeg tar tidligere i økten.

8645661[/snapback]

Får du noe ekstra ut av det sinnsykt høye antallet sett? Virker som en smule overkill for meg, men så er ikke jeg deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg synes ikke det er spesielt mye. Jeg trener med høy intensitet og klarer hele økten, det vil si 6 sett biceps og 3 sett mage i tillegg til det jeg har listet opp, på litt over en time.

Ja, jeg føler selvsagt jeg får noe ut av det. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Jeg synes ikke det er spesielt mye. Jeg trener med høy intensitet og klarer hele økten, det vil si 6 sett biceps og 3 sett mage i tillegg til det jeg har listet opp, på litt over en time.

8645735[/snapback]

Hvor tungt trener du?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

8645735[/snapback]

Hvor tungt trener du?

8645816[/snapback]

Så tungt jeg klarer. Kjører 8 reps i de fleste øvelser, med et par drop set av og til, spesielt på nedre del av ryggen.

Lenke til kommentar
Så tungt jeg klarer. Kjører 8 reps i de fleste øvelser, med et par drop set av og til, spesielt på nedre del av ryggen.

8645838[/snapback]

Ser ut som du trener ryggen bra ivertfal :)

Hva synes du om:

3-4 sett nedtrekk.

4 sett markløft.

4 sett stangroing.

3 sett smalt v-nedtrekk.

Er det jeg har trent i det siste, men er det noe jeg burde gjøre om for å trenne hele ryggen skikkelig? Pleier å starte med 10-12 reps "feelsett" og jobbe med ned mot 6-8 reps med tyngere vekter.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

DNA: Det ser bra ut det der. En ting jeg liker å gjøre på ryggen er å variere grepet på nedtrekk og stangroing. Pleier alltid å kjøre en av de med omvendt grep og en med vanlig grep, bytter fra tid til annen på dette for å få litt variasjon. Ellers kunne du kanskje vurdert å legge inn sittende roing med maskin istedenfor den siste nedtrekksøvelsen.

Det jeg digger med ryggtrening er at det er så mange forskjellige fine øvelser å trene. Lett å få masse variasjon uten at det går utover kvaliteten.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Bruker å kjøre 3-4 sett nedtrekk bredt grep(evt. chins), 3 sett nedtrekk smalt grep som vist over, 3 sett sittende roing, 2-3 sett rygghev med kroppsvekt (rygg-ups om du vil)

8647083[/snapback]

Hvorfor så mye mer nedtrekk enn roing? Regner med at du har mer enn 3 sett med pressøvelser for bryst, og for å kompensere for disse må du ro. 3 sett blir ganske tynnt synes jeg.

Var jeg deg ville jeg bytta ut den ene nedtrekksvarianten med en ekstra rovariant.

Lenke til kommentar
Sidehev er essensielt.

8644581[/snapback]

Nei, huff. Den får jeg vondt-vondt av.

8645406[/snapback]

:ohmy: Det er da ikke meningen? Løfter du armene for høyt opp, eller svinger du opp vektene? Prøv å bruk kabler (kabelen foran deg, ikke bak). Jeg fikk anbefalt side/fronthev av en naprapat så man ikke fikk så mye stress med skuldrene, fra da jeg hadde vondt i skuldra.

Lenke til kommentar
Bruker å kjøre 3-4 sett nedtrekk bredt grep(evt. chins), 3 sett nedtrekk smalt grep som vist over, 3 sett sittende roing, 2-3 sett rygghev med kroppsvekt (rygg-ups om du vil)

8647083[/snapback]

Hvorfor så mye mer nedtrekk enn roing? Regner med at du har mer enn 3 sett med pressøvelser for bryst, og for å kompensere for disse må du ro. 3 sett blir ganske tynnt synes jeg.

Var jeg deg ville jeg bytta ut den ene nedtrekksvarianten med en ekstra rovariant.

8648415[/snapback]

Du sier noe der som jeg har tenkt litt på. Nå kjører jeg tilsammen 6-7 sett benkpress/skråbenk, og da blir det usymmetrisk med bare 3 sett roing. Mulig jeg legger på 3 ekstra med manualroing, foroverbøyd er jeg veldig lite komfortabel med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...