KjellV Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg skal hjem i gode 2 måneder i sommer og siden det er 5 mil til nærmeste treningssenter har jeg tenkt på å kjøpe meg benk til å ha back home. Det blir da benk (med et slags knebøystativ) og stang med masse vekter. Siden jeg ikke har så ekstremt stor erfaring med stang (bruker bare stang i benkpress i dag) lurer jeg på hvilke øvelser dere anbefaler. Tror jeg må få satt opp treningsprogram nå slik at jeg kan få veiledning i øvelsene før jeg reiser hjem. Knebøy Markløft Foroverbøyd roing Shrug Bicepscurl Benk med smalt grep Benkpress Øvelser jeg kommer på som kanskje passer inn. Tips? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 Militærpress og strake markløft hvertfall. Så må du huske at du kan bruke kroppsvektøvelser også; chins, dips, 'sittende' dips, ++. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 Har tenkt på chins og dips, men siden jeg suger i de øvelsene og siden jeg ikke har noe utstyr som passer inn (kanskje løpe i fjøset og bruke en bjelke til chins ) tok jeg de ikke med. Men ja, uten tvil gode øvelser. Hvorfor strake markløft og ikke vanlige? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 Du trenger ikke shrugen siden du kommer jo til å kjøre ett fullkroppsprogram. Du får trent nakken nok med foroverbøyd sidehev og markløft. Bytt heller øvelsen ut med en annen øvelse for en annen muskelgruppe. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 Ramset bare opp noen øvelser som kunne passe inn, tenkte egentlig dere som har litt mer kunnskap kunne komme med forslag til program. 2-split hadde vært fint :: Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 Hvorfor strake markløft og ikke vanlige? 8642779[/snapback] Hvorfor ikke begge? Markløft kjenner du vel til, men strake markløft trener hovedsakelig lår bakside og rumpe (i motsetning til lårcurl-maskin som bare trener lår bakside =/ lite praktisk). Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) beklager sjedde noe feil1! *slett innlegg!* Endret 18. mai 2007 av skylinepower Lenke til kommentar
DNA Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 Hvorfor strake markløft og ikke vanlige? 8642779[/snapback] Hvorfor ikke begge? Markløft kjenner du vel til, men strake markløft trener hovedsakelig lår bakside og rumpe (i motsetning til lårcurl-maskin som bare trener lår bakside =/ lite praktisk). 8642916[/snapback] Nå er jo ikke lårcurl dumt hvis du skal isolere hamstring da. Men er jo fakta at strak markløft trener hamstring bedre selv om du ikke kjenner det like bra. Selv trener jeg begge atm og de er begge fine øvelser. Men hvis jeg skulle valgt en hadde det helt klart blitt strak markløft. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 Nå er jo ikke lårcurl dumt hvis du skal isolere hamstring da. 8643228[/snapback] Hvorfor vil du isolere hamstring? Jeg gir deg en utfordring:Én dag kjører du noen tunge sett i lårcurl, og så drar du på med litt fraspark på en gåtur neste dag. En annen dag kjører du noen tunge sett i strake markløft, og så tar du en liknende gåtur dagen etter. Når kjenner du noe, og når gjør du ikke? Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 Tips for trening av skuldre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 Tips for trening av skuldre? 8643985[/snapback] Jeg sverger til Arnold press. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 Da skal den prøves ut. http://www.exrx.net/WeightExercises/Deltoi...rnoldPress.html Denne right? Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 Sidehev er essensielt. Mindre skadelig enn løft over hodet også. Greit å ta med en del støtteøvelser med lav vekt for rotator cuff. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 (endret) Tips for trening av skuldre? 8643985[/snapback] Jeg sverger til Arnold press. 8644176[/snapback] Arnold press er bra øvelse det, kan gå helt ned uten å stresse skulderene. Edit: Noen som vet om man burde ha benkpress - skråbenk - flyes - hammerpress eller Benkpress - flyes - skråbenk - hammerpress? Er ganske tungt å gå rett over på skråbenk når man er helt utslitt fra skråbenk, men flyes er jo for å streatche brystet Endret 19. mai 2007 av DNA Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 Er ganske tungt å gå rett over på skråbenk når man er helt utslitt fra skråbenk, 8644745[/snapback] Du sier noe der Regner med du mener at det er tungt å gå rett på flyes når du er utslitt fra skråbenk? Min mening er at skråbenk er en øvelse som tar på mer muskulatur enn flyes (noen som er uenige), og at det derfor er mer baseøvelse enn flyes og derfor bør prioriteres foran flyes. Ergo ta skråbenk først, så flyes. Regner med du tar enten skråbenk eller vanlig benk med hantler? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 Tar skrå og vanlig benk med hantler Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 Da skal den prøves ut. http://www.exrx.net/WeightExercises/Deltoi...rnoldPress.html Denne right? 8644232[/snapback] Jepp. Sidehev er essensielt. Mindre skadelig enn løft over hodet også. Greit å ta med en del støtteøvelser med lav vekt for rotator cuff. 8644581[/snapback] Nei, huff. Den får jeg vondt-vondt av. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 Chins slik de gjør det i militæret, er det med under- eller overtak? Klarer 5-6 med undertak, men kun én med overtak på en god dag. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 Chins slik de gjør det i militæret, er det med under- eller overtak? Klarer 5-6 med undertak, men kun én med overtak på en god dag. 8645484[/snapback] Det er med overtak. Kjører chins som oppvarming før ryggøkt. Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 19. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 19. mai 2007 Chins slik de gjør det i militæret, er det med under- eller overtak? Klarer 5-6 med undertak, men kun én med overtak på en god dag. 8645484[/snapback] Det er med overtak. Kjører chins som oppvarming før ryggøkt. 8645487[/snapback] Hvor mange tar du da? Jeg tar 6-8, og bruker det i stedet for nedtrekk med bredt grep. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå