kengdal Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 Betingelsene for framgang er jo søvn, belastning og hvile. Er det nevneverdig ødeleggende å "utsette" søvnen såpass for så å sove langt utpå dagen? Dette lurer også på, siden jeg har det samme problemet med å legge meg altfor sent. 8633436[/snapback] Les litt her Lenke til kommentar
ttt Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 I og med at søvn er så viktig får oppbygging av muskler, vil det då vere ein fordel å trene om kvelden framfor tidleg på dagen? Eller vil ikkje dette ha noko å seie så lenge du får nok søvn? Lenke til kommentar
Camron Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 Opp til 90 % av tilveksthormon utsonderingen skjer på natten. De 24- 48 timene (inkludert tiden du sover) etter en hard treningsøkt er den beste tilvekst perioden, hvor økningen av ren muskelmasse og da senkning av muskel nedbrytende emner finner sted. Etter det jeg forstår burde det ikke ha noe å si, ttt, bare du får deg søvn i løpet av disse 24- 48 timene. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 Tolker det på same måten som deg Camron. Då blir det nok fortsatt trening på morgenkvisten for min del. Takk for svar. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 Da var jeg nettopp og hentet en boks ATP Creatine på posten. Håper jeg får noe effekt av dette, noe jeg ikke vil si jeg fikk av X-CE-ME Lenke til kommentar
DNA Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Da var jeg nettopp og hentet en boks ATP Creatine på posten. Håper jeg får noe effekt av dette, noe jeg ikke vil si jeg fikk av X-CE-ME 8638161[/snapback] Jeg får ikke noe effekt av noe som helt kreatin, det eneste jeg fikk var bare mer vann i kroppen av monohydrat noe som jeg merket i dag. Glemte kreatinet før benøkten, men likevel kunne jeg trene med 92.5kg x 12, 95kg x 10, 97.5kg x 9, 100kg x 6. Helt syk benøkt, av en eller grund var bena mine mye sterkere etter friuken Tror kroppen hadde helt klart bruk for den friuken siden vektene har økt i alt. Var egentlig klar for å kjøre 92.5-95kg 4 x 8 denne økten, men ble vist mye mer. Endret 18. mai 2007 av DNA Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 Surt at jeg ikke kan trene i kveld, fordi jeg må jobbe. Får ikke testet effekten av kreatinet før på søndagen, men da kan jeg si at jeg har hatt 2 oppladningsdager Lenke til kommentar
Camron Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 Du kan ikke forvente å merke noe av kreatinet etter 2 dager. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Du kan ikke forvente å merke noe av kreatinet etter 2 dager. 8638648[/snapback] Edit: Nvm. Endret 18. mai 2007 av DNA Lenke til kommentar
Camron Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 Snakket ikke om deg, DNA. Surt at jeg ikke kan trene i kveld, fordi jeg må jobbe. Får ikke testet effekten av kreatinet før på søndagen, men da kan jeg si at jeg har hatt 2 oppladningsdager 8638610[/snapback] Lenke til kommentar
DNA Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) Snakket ikke om deg, DNA. Surt at jeg ikke kan trene i kveld, fordi jeg må jobbe. Får ikke testet effekten av kreatinet før på søndagen, men da kan jeg si at jeg har hatt 2 oppladningsdager 8638610[/snapback] 8638700[/snapback] Ops, trodde du mente meg Prøv å quote neste gang Endret 18. mai 2007 av DNA Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 Glemte kreatinet før benøkten, men likevel kunne jeg trene med 92.5kg x 12, 95kg x 10, 97.5kg x 9, 100kg x 6.8638492[/snapback] Hvordan tror du egentlig kreatin funker i kroppen? Ta litt rett før trening så yter man 5% bedre? Nei, kreatin er et stoff som blir lagret i musklene som er med på å forsyne musklene med energi til å klare harde belastninger. Når man hviler lagres energi bundet opp i stoffer i musklene (kreatinfosfat, adenosin-tri-fosfat er de viktigste) og når man trener vil energien frigjøres. Har man mer kreatin i musklene vil man ha mer energi, og klare seg litt bedre, særlg mot slutten av et sett. Helt syk benøkt, av en eller grund var bena mine mye sterkere etter friuken Tror kroppen hadde helt klart bruk for den friuken siden vektene har økt i alt. 8638492[/snapback] Ja, det er sånn kroppen funker Musklene bygges i lang tid etter at du har trent dem, så ei friuke en gang i blandt er essensielt. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 Ja, det er sånn kroppen funker Musklene bygges i lang tid etter at du har trent dem, så ei friuke en gang i blandt er essensielt. 8638800[/snapback] Hvor mange uker/mnd burde jeg trene for å så ta friuke? Friuke er noe dritt, men det er vel viktig Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 Lytt til kroppen. Stagnasjon = friuke. Du bør uansett ha en etter ca. 3 måneder selv om du fremdeles har igjen litt fremgang. Men øker du bra er det bare å peise på. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 dere har nok oppdaget at jeg vil bli større, hvor lenge må jeg trene for og bli "bamse" ? vil gjerne bli større på 3mnd, kan det sje? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 (endret) dere har nok oppdaget at jeg vil bli større, hvor lenge må jeg trene for og bli "bamse" ? vil gjerne bli større på 3mnd, kan det sje? 8639984[/snapback] Du blir ikke helt enorm på 3mnd. Og for at du skal vokse trenger du tunge vekter. Er ikke nok å løfte en 5kg vekt i bicepscurl i 3mnd og to du skal bli en stor "bamse" av det. Men du kan bli en del større hvis du spiser riktig og mye. Same mye kcal, proteirik mat og mye umettet fett og karbohydrater for å energi i treningsøktene. Mat + hard trening (ikke alt for hard i starten) + restutisjon (hvile mellom øktene og søvn) = Bra resultater. For og si det sånn: Ting tar tid. Du vil vokse på 3mnd, men du vil ikke bli hulken for det. Det skal mange års trening til for å se ut som en "bamse" den naturlige måten Endret 18. mai 2007 av DNA Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 For å bli større er det 3 ting som gjelder: # Forholdsvis tung trening av hele kroppen. Ikke neglisjer basisøvelsene. # Restitusjon. Sov 8 timer hver natt, husk å ikke overtrene deg, og slapp av nok. # MYE mat. Når du trener øker forbrenninga ganske mye, så du trenger mer mat enn du tror du gjør. Jeg tipper at maks 3-4 personer her inne vet hvor mye de faktisk trenger, jeg er ikke en av dem. Prøv å fordele maten utover næringsemnene så godt som mulig. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 For å bli større er det 3 ting som gjelder:# Forholdsvis tung trening av hele kroppen. Ikke neglisjer basisøvelsene. # Restitusjon. Sov 8 timer hver natt, husk å ikke overtrene deg, og slapp av nok. # MYE mat. Når du trener øker forbrenninga ganske mye, så du trenger mer mat enn du tror du gjør. Jeg tipper at maks 3-4 personer her inne vet hvor mye de faktisk trenger, jeg er ikke en av dem. Prøv å fordele maten utover næringsemnene så godt som mulig. 8640300[/snapback] Du blir ikke helt enorm på 3mnd. Og for at du skal vokse trenger du tunge vekter. Er ikke nok å løfte en 5kg vekt i bicepscurl i 3mnd og to du skal bli en stor "bamse" av det. Men du kan bli en del større hvis du spiser riktig og mye. Same mye kcal, proteirik mat og mye umettet fett og karbohydrater for å energi i treningsøktene. Mat + hard trening (ikke alt for hard i starten) + restutisjon (hvile mellom øktene og søvn) = Bra resultater. For og si det sånn: Ting tar tid. Du vil vokse på 3mnd, men du vil ikke bli hulken for det. Det skal mange års trening til for å se ut som en "bamse" den naturlige måten for og være helt ærli syntes jeg at det zethyr sa var best sakt. må jo ha penger til og få kjøpt tonge vekter og da men når mine vekter ike er noe tunge hva slaks trening da? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 Vel du kommer ikke langt med lette vekter, men det er bedre enn ingen ting. Prøv programmet jeg satt opp til deg + øvelsen som Zethyr sa. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 18. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 18. mai 2007 Benkpress med hantler 2 x 12.Skråbenk med hantler 2 x 12. Pullups maks x 3. Hantelroing 2 x 12. Skulderpress 2 x 12. Sidehev 1 x 12. Bicepscurl 2 x 12. Dips 3 x maks. Utfall 2 x 12. Sov 8 timer hver natt nå sover jeg ca: 8 tim sovner klokken 22.30 og våknr rundt 06.30 Mye mat er kanskje vanskelig pga at jeg bruker til jeg er mett og da om kanskje 1 - 1tim og 30min blir jeg sulten igjen men ka du ike sette opp hvilken dag jeg skal gjøre øvelsene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå