Lemkin Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 Har begynnt å gå over til å kjøre en eller to bicepsøvelser etter ryggtrening, samme med triceps etter brysttreningen. Så kjører jeg skuldre og ben på samme dag (for å gå ting til å gå opp). Vurderer dog å blande skulderøvelsene inn i bryst og ryggdagene. Hater å trene armer generelt dog, er både kjedelig og lite givende. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 15. mai 2007 Del Skrevet 15. mai 2007 (endret) Jeg kjører faktisk ikke noen sett på biceps isolert, både fordi jeg lett kjenner det i underarmene, men mest av alt fordi bicepstrening suger. Et tips kan være å kjøre hammercurls, men ellers er det en fordel med mer roing og mindre bicepskjør så langt det lar seg gjøre. 8623423[/snapback] Pfft. Bicepstrening eier! Det er konge å få skikkelig pump i biceps, samtidig som det er en muskelgruppe som ser ganske funky ut også. Kjører alltid 3 bicepsøvelser med 4 set hver, evt. med dropset på slutten. @smårips: artige og ikke minst treffende striper :!: [edit] Kjører biceps sammen med bryst og ikke rygg. Taper meg alltid en del etter å ha trent rygg, og desto tyngre man kan løfte med mange kontrollerte reps, desto bedre er det. Jeg kunne sikkert droppet å trene biceps for seg selv, evt. kjørt noen øvelser på slutten av ryggdagen, men har for tiden bra progresjon i det meste og gidder ikke begynne å endre på ting før det begynner å gå litt tregere fremover. Endret 16. mai 2007 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Føler det er mer i senene faktisk. Tror bare det er underarmene som ikke er vant til å bli brukt på denne måten. Biceps'en ble selvsagt sår i begynnelsen, men nå er de vant til å bli hardkjørt. Får gi det litt tid å se om det går over, hvis ikke får jeg prøve andre øvelser for å trene biceps'en for å finne en som passer meg 8623353[/snapback] Hvis du tror det er en sene stopper du med denne øvelsen med en gang!! Å belaste denne tungt over tid vil nesten garantert føre til senebetennelse. Og hvis du da ikke hører på kroppen, så får du kronisksenebetennelse og det er ikke noe morro. Kjører du rett grep, eller med litt vinkling? Får du vondt når du kjører med hantler? Lenke til kommentar
espen118 Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Hva er det man bør spise etter trening? Noen som kan gi meg noen råd? Jeg har ikke protein pulver. Det er mange som sier at proteinshake er bra å drikke, men hva er det oppi dem, og hvordan lager man dem? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Hva er det man bør spise etter trening? Noen som kan gi meg noen råd? Jeg har ikke protein pulver. Det er mange som sier at proteinshake er bra å drikke, men hva er det oppi dem, og hvordan lager man dem? 8624692[/snapback] Du kan jo ta litt rosiner og en banan og så spise litt kylling. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Min rotator cuff som det var snakk om er på vei til bli bedre, men har fortsatt små "kneppe" lyder når jeg gjør nedrekk /m bredt & smalt grep. Dette er dog ikke noe problem. Skal til massør om 1.5 time, får se om den er på gang. Trener Rotator Cuff to ganger med en typ lik øvelse som Kengdal postet i forumet, eneste er at jeg gjør den stående og ikke liggende Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Min rotator cuff som det var snakk om er på vei til bli bedre, men har fortsatt små "kneppe" lyder når jeg gjør nedrekk /m bredt & smalt grep. Dette er dog ikke noe problem. Skal til massør om 1.5 time, får se om den er på gang. Trener Rotator Cuff to ganger med en typ lik øvelse som Kengdal postet i forumet, eneste er at jeg gjør den stående og ikke liggende 8625141[/snapback] Det er bra, det er også ekstremt viktig å strekke ut rotator cuff musklene. Begynn med lett strekking, for så å prøve å strekk litt og litt mer for hver gang. Knekking trenger ikke å ha noe med rotator cuff å gjøre, og knekkingen kan det hende du har for resten av livet. Det er mye som kan forårsake dette. Si til massøren hva som er problemet ditt, så finner han/hun sikkert ut at du er litt stiv i skuldrene. Så klemmer hun/han det opp. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Skuldertrening i dag. De siste dagene har jeg samlet meg opp mye info fra bodybuilding.com og lignende sider om hvordan isolere skulder uten å bringe inn triceps og armleddet. Og det samme har jeg med bryst og. Utrolig bra tips på den siden, håper jeg får til tipsene perfekt Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 Skuldertrening i dag. De siste dagene har jeg samlet meg opp mye info fra bodybuilding.com og lignende sider om hvordan isolere skulder uten å bringe inn triceps og armleddet. Og det samme har jeg med bryst og. Utrolig bra tips på den siden, håper jeg får til tipsene perfekt 8625799[/snapback] Du må nok regne med å "øve" ganske mye på det for å få det til. Mitt beste tips er at du skal tenke med den muskelen du skal bruke. Konsentrer deg om å bare kontrahere den muskelen du skal bruke. Og sist men ikke minst bruk lette vekter, så lette vekter så du sliper å tenke på at du må "ta i". Tenker du dette kommer du garantert til å involvere mange muskler. Dette er ikke lett, og men kommer sakte men sikkert. Jeg har jobbet mye med dette, og begynner etterhvert å se bra resultater Lenke til kommentar
DNA Skrevet 16. mai 2007 Del Skrevet 16. mai 2007 (endret) Klarte ivertfal å få det til ganske bra på skulderdagen i dag. Prøvde sittende sidehev hvor jeg presset armleddet tilbake så øvelsen isolerte midtre delen så mye som mulig. Fronthev gjorde jeg sittende med sakte utførelse for å isolere så mye som mulig forsiden. Skulderpress i smith gjorde jeg ikke helt ned til brystet, men ned til munnen og opp igjen noe som isolerte forsiden veldig bra. Upright row ble gjort med kjempebredt grep og følte bare at jeg trente bakside skulder istedet for nakke i tilleg. Shrugs gjorde jeg med en "dubble movement", sånn at jeg squiste skikkelig når jeg var på toppen. Helt klart den beste skulder treningen noen gang, fikk så syk pump. Pleier å få pump, men ikke så syk. Følte skikkelig at jeg bare brukte skuldrene. Håper jeg klarer det samme på bryst treningen Jeg pleier å tenke på muskelen jeg bruker, men er jo fint å gjøre øvelsen helt perfekt så man ikke bruker andre muskler i tilleg i stor grad. Edit: Kjørte også skulderpress i smith som 3 øvelse så jeg ungår skader siden da er musklene allerede varmet opp og jeg får kjørt det mye bedre og. Men må jo sefølgelig litt ned i vekt, men det ofret jeg. Prøve også ut X rep i skulderpressen og det ga skikkelig burn. Endret 16. mai 2007 av DNA Lenke til kommentar
DNA Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Noen som vet hvor lang pause man burde ha etter knebøy er ferdig før man går over til pre-exhauste i benpress? Og hvor lange burde pausene i pre-exhauste være imellom vært sett? Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Noen som vet hvor lang pause man burde ha etter knebøy er ferdig før man går over til pre-exhauste i benpress? Og hvor lange burde pausene i pre-exhauste være imellom vært sett? 8631374[/snapback] Det kommer an på hva du er ute etter. Trener man får å bli sterk kan du gjerne ha noen minutter i mellom. Skal du "bygge" kan du bare kjøre på etter du har fått igjen pusten. Det finnes ikke noe fasit på dette, så det er bare å prøve seg frem Lenke til kommentar
DNA Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Det kommer an på hva du er ute etter. Trener man får å bli sterk kan du gjerne ha noen minutter i mellom. Skal du "bygge" kan du bare kjøre på etter du har fått igjen pusten. Det finnes ikke noe fasit på dette, så det er bare å prøve seg frem 8631482[/snapback] Ok, takk for svar. Trener for volum ja Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) I går var jeg ferdig med eksamen, og feiret med å spise: 6 hamburgere (3 cheese, 3 vanlige) 1/2 liter milkshake 1 liter iste 4 biter pizza i tillegg til 2 liter vann og 100g havrefras. Tror jeg aldri har spist så mye. Endret 17. mai 2007 av Thrusthamster Lenke til kommentar
whom Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Nå er det 17. Mai!Gratulerer med dagen alle sammen! 8630970[/snapback] Min nasjonaldag ble sørgelig tilbringt i senga fram til 15.00. Hadde en god styrkeøkt i går og drakk heller ikke,men var oppe til 06.00 om morgenen. Jeg og en kamerat foran pcen. Betingelsene for framgang er jo søvn, belastning og hvile. Er det nevneverdig ødeleggende å "utsette" søvnen såpass for så å sove langt utpå dagen? Ellers tenker jeg meg en kardioøkt senere i dag, men må først nyte sola og det fine været Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 Betingelsene for framgang er jo søvn, belastning og hvile. 8632753[/snapback] Du glemte næring Tror faktisk jeg skal prøve å bli såpass systematisk at jeg prøver Bill Starr's 5x5 til høsten. Har folk negative erfaringer med det, eller bør gi det et forsøk? Skal prøve å være enda litt flinkere med mat til høsten så jeg vokser fortere også. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) Betingelsene for framgang er jo søvn, belastning og hvile. Er det nevneverdig ødeleggende å "utsette" søvnen såpass for så å sove langt utpå dagen? Dette lurer også på, siden jeg har det samme problemet med å legge meg altfor sent. Endret 17. mai 2007 av Mr.SS Lenke til kommentar
DNA Skrevet 17. mai 2007 Del Skrevet 17. mai 2007 (endret) Dette lurer også på, siden jeg har det samme problemet med å legge meg altfor sent. Jeg har et problem med søvn for tiden. De siste dagene har jeg ikke fått sovet før 1-2 timer etter jeg legger meg aven eller annen grund. (Nei ikke pga. russen) Endret 17. mai 2007 av DNA Lenke til kommentar
mushi Skrevet 18. mai 2007 Del Skrevet 18. mai 2007 Jeg har et annet problem. Tryna i fylla og har forstuet/vrikket ankelen ganske heftig. Får håpe den blir bra igjen over helga. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå