Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Sterke-Georg fnyser av deg, fysikken og matematikkens lover gjelder nemlig kun for vanlige dødelige som deg og meg. Georg deler på null.

For dere trøndere som er på jakt etter et treningsstudio til en billig penge så kan jeg anbefale Nidarø Gym. Studentmedlemskap koster 2300,- i året, dvs 190,- i måneden. Der har man også muligheten til å fryse medlemskapet i vintermånedene/juleferien. Jeg trener der og er veldig fornøyd, absolutt null ventetid på "stasjonene". Er dessuten på jakt etter en seriøs treningspartner da min er litt for mye av og på for tiden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Angående det med å stable hantler i høyden så minner det meg på den gangen da jeg trente på 3T Midtbyen hvor jeg så en fyr (som vi naturligvis kalte Sterke-Georg) stable 38kg på toppen av 40kgs hantler og tok 8 repetisjoner i skråbenken. Han hadde naturligvis en spotter som kunne stabilisere herligheten.

Det så i allefall utrolig komisk ut.

8622141[/snapback]

Genialt.

Lenke til kommentar
Sterke-Georg fnyser av deg, fysikken og matematikkens lover gjelder nemlig kun for vanlige dødelige som deg og meg. Georg deler på null.

8622199[/snapback]

Ivar Amdal deler på Sterke-Georg uten problemer.

For dere trøndere som er på jakt etter et treningsstudio til en billig penge så kan jeg anbefale Nidarø Gym. Studentmedlemskap koster 2300,- i året, dvs 190,- i måneden. Der har man også muligheten til å fryse medlemskapet i vintermånedene/juleferien. Jeg trener der og er veldig fornøyd, absolutt null ventetid på "stasjonene". Er dessuten på jakt etter en seriøs treningspartner da min er litt for mye av og på for tiden.

8622199[/snapback]

Nidarø Gym ligger ved "Trondheim spektrum", right? Kan hende jeg begynner der om et års tid da når jeg er drittlei NTNUI. Grei gåavstand det også, særlig om jeg får flyttet litt nærmere sentrum.
Lenke til kommentar

Sterke-Georg er en inhomogen differensialligning av andre grad, noe Ivar ikke vet hva er for noe. Ivar gir fort opp og tar seg en primtallshake. Huff, eksamenslesing ødelegger humoren.

Jo, Nidarø ligger i Nidarøhallen (nekter å si Trondheim Spektrum, da det er det mest harry navnet jeg har hørt på lenge), er godt plassert nede i det ene bomberommet. Hardcore, baby! ;)

Lenke til kommentar

Hvordan er kvaliteten på utstyret, miljøet og mulighetene for veiledning (må bli flinkere til å bruke PT :() på Nidarø? Og har noen erfaringer fra det samme på Kaliber?

Btw, Ivar Amdal lærte meg å løse inhomogene diffenrensiallikninger av andre grad, via flere forskjellige metoder.

<3 Wronskideterminanten og sum av integraler <3 Jeg tror ikke sterke-georg hadde klart å lære meg annet enn hantestabling for press-øvelser.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Utstyret på Nidarø er så oldschool som det går an bli. Vi snakker apparater som er hentet rett ut fra Saw III samt hantler som er merket med USSR. Veiledning er gratis i tillegg til at han som sitter der som regel er tilgjengelig gjennom hele treningssesjonen.

Det jeg liker mest er kanskje at folk er der for å trene og ikke for å posere. Ble så utrolig lei av alle tyrkerne på Sats som stod og kvalmet seg foran speilene.

Tror de tyngste manualene ligger på 50kg.

Lenke til kommentar
Oldschool utstyr er hardcore og bra. Mye bedre enn f.eks de nye feite vektskivene med gummi rundt som tar stor plass og feite 32kg manualer som ser ut som 100kg manauler.

8622502[/snapback]

Enig. Hater treningssenteret mitt når det gjelder dette. Det tyngste de har av manualer er 32 kg, noe som foreløpig er ok, men som om få ukers tid vil bli for lett. Videre er alt utstyret skikkelig "hightech" og unødvendig fancy. Beinpressen er f.eks. slik at man presser seg selv opp istedenfor at man sitter og presser en plate opp. Den går dessuten bare til 190, noe som ikke er tungt, selv for meg som nesten aldri trener bein. Leggmaskinen er også helt latterlig. Hadde ikke trent legger på lange tider før jeg bestemte meg for å prøve den som er på senteret. Makset maskinen ut og tok vel 30 reps før jeg ikke gadd mer. Dette hadde selvsagt vært kult om jeg hadde vært helt syk i leggøvelser, men sannheten er at maskinen er dritlett og at jeg er ganske gjennomsnittlig når det gjelder legger.

Endret av geir_er_1337
Lenke til kommentar

Har vært en lat, liten og overvektig kar i nesten 3 år nå. Tenkte for 1 uke siden at jeg skulle ta meg sammen. Sluttet å røyke (Snuser nå for å klare dette), begynte å spise 6 ganger om dagen. (MYE sunnere kosthold). Kuttet ned på alt snackes i ukedagene, ingen brus! (Farris funker flott)

Har vært ute i litt aktivitet de siste dagene (Fotball sammen med venner), kjørt 2 gerillia kardio. Men idag må jeg virkelig bare si at jeg er stolt av meg selv - Jogget i nesten 50 min! Fy fa*n for en fantastisk følelse det er nå :D

Litt Ot, men måtte bare få det ut :)

Lenke til kommentar

Jeg er ikke veldig sterk av meg, men makser både korsryggmaskinen og situps-med-vektskiver-tingen, snart lårcurl/leg extension-maskinen og jeg tipper at jeg kunne makset de lår-og-rumpe-ytterside-og-innerside-kjerringmaskinene om jeg hadde prøvd dem. Heldigvis er jeg ikke glad i maskiner, så det bekymrer meg ikke så mye. Det eneste jeg anser for å være negativt er at det brukes plass og penger på maskiner.

edit: Haha, de tegneseriene var fantastiske.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Noen andre som får veldig vondt i underarmene når de kjører harde tokt på biceps'ene? Merket det ikke så mye før, men etter jeg har begynt å ha mye vekter på så kjenner jeg det godt. Kan merke sårhet i underarmene ett par dager etter en beinhard øke. Er det underarmene som må bli vant til belastningen eller?

Lenke til kommentar

Underarmsmusklene, eller ledd/sener? Hvis det er musklene går det fort over (kan kjøre underarms-trening et par sett en gang i blandt også om du føler for det), hvis det er noe annet bør du finne ut hva det er og om du eventuelt bør ta noen forhåndsregler og foreta noen endringer.

Lenke til kommentar

Føler det er mer i senene faktisk. Tror bare det er underarmene som ikke er vant til å bli brukt på denne måten. Biceps'en ble selvsagt sår i begynnelsen, men nå er de vant til å bli hardkjørt. Får gi det litt tid å se om det går over, hvis ikke får jeg prøve andre øvelser for å trene biceps'en for å finne en som passer meg :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH

Jeg var plaget med at jeg fikk pump i underarmene når jeg trente biceps (fikk ofte så vondt at jeg ikke hadde sjans på å fortsette til biceps var sliten), og det var rett og slett bare fordi grepet ikke var sterkt nok, så jeg klamret meg til stangen for alt det var verdt :) Trener underarmene litt også nå, og da forsvant problemet fort.

Jeg er ikke veldig sterk av meg, men makser både korsryggmaskinen og situps-med-vektskiver-tingen, snart lårcurl/leg extension-maskinen og jeg tipper at jeg kunne makset de lår-og-rumpe-ytterside-og-innerside-kjerringmaskinene om jeg hadde prøvd dem. Heldigvis er jeg ikke glad i maskiner, så det bekymrer meg ikke så mye. Det eneste jeg anser for å være negativt er at det brukes plass og penger på maskiner.

Samme her. Det er helt latterlig hvor lette en del av de maskinene der er. Lårcurlmaskinen og tilsvarende leg extention maskin var makset etter et par mnd, og det var ikke fordi jeg var sterk, men fordi maskinen var retarded. Da jeg prøvde meg i et tilsv. apparat med vekter klarte jeg knapt 50 kilo på samme mengde repetisjoner, og litt pysete at 50 kg skal være maks.

De der damemaskinene for utside og innside lår har jeg aldri forstått meg på, ser ikke helt vitsen med å sitte å løfte 100+ kilo ved å presse lårene inn mot hverandre, jeg skal ikke være med i en James Bond film i nærmeste fremtid og trenger ikke evnen til å kunne skvise en voksen mann ihjel mellom lårene. I tillegg gjør jo dette bare lårene bredere, så ser ikke helt hvorfor disse appellerer så voldsomt. Men men.

Endret av Slettet-Axby2kEH
Lenke til kommentar

Jeg kjører faktisk ikke noen sett på biceps isolert, både fordi jeg lett kjenner det i underarmene, men mest av alt fordi bicepstrening suger. Et tips kan være å kjøre hammercurls, men ellers er det en fordel med mer roing og mindre bicepskjør så langt det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...