Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tunfisk er utmerket etter trening, rikt på proteiner

8619418[/snapback]

Ja, jeg har hørt det. Og det skal være ETTER trening?

8619453[/snapback]

Tunfisk sine proteiner har for lav verdi, så de er ikke raske nok.

Etter trening skal man ha raske proteiner.

8619641[/snapback]

Hvis du tenker på biologisk verdi, så er ikke det et mål på hvor raskt proteinene blir tatt opp i kroppen.

Lenke til kommentar
For øyeblikket er det nok, men det er ikke lenge til jeg trenger nye for hantelpress i hvert fall. Har en kompis som måtte gå over til stang etter å ha gått "tom" på hantlene. Man må ikke akkurat være en bodybuilder for å trene med over 34kg * 2 i hantelpress :)

8619419[/snapback]

Nei, men det er jo bare å bruke oppfinnsomheten om man ikke har forholdene perfekt tilrettelagt. For eksempel legge 2kg's- eller 4kg's-hantler oppå 34kg's-hantlene.

8619471[/snapback]

Hæ? Hvordan skal du få til dette? :hmm:

Lenke til kommentar
For øyeblikket er det nok, men det er ikke lenge til jeg trenger nye for hantelpress i hvert fall. Har en kompis som måtte gå over til stang etter å ha gått "tom" på hantlene. Man må ikke akkurat være en bodybuilder for å trene med over 34kg * 2 i hantelpress :)

8619419[/snapback]

Nei, men det er jo bare å bruke oppfinnsomheten om man ikke har forholdene perfekt tilrettelagt. For eksempel legge 2kg's- eller 4kg's-hantler oppå 34kg's-hantlene.

8619471[/snapback]

8619911[/snapback]

Blir jo rene sirkuset å balansere små hantler oppå større hantler, og samtidig klare å løfte herligheten!

Lenke til kommentar

Det hørtes ut som en Reodor Felgen-idé, men for all del, forklar :)

Skal man få mere enn 30-35 kg på hantlene tror jeg man er nødt til å kjøpe 10 eller 15kg skiver å ha på, det kan bli veldig trangt for hendene imellom når man skal løfte hantlene med 15 kg skiver :!: Men må man så må man.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Jeg testa en gang å binde fast skiver på utsida av manualene, det funka overaskende bra faktisk. På hantelroing er det bare å surre fast en skive under manualen.

Kunne tenkt meg å trene på kaliber jeg også, men synes det blir litt for dyrt sammenlignet med Gløshaugen. Får jeg meg jobb til høsten, så blir det kanskje gymbytte.

Endret av Dagon
Lenke til kommentar

Leste en artikkel på Iform.no nå, om kostilskudd.

Stod at man bør innta 4-5ganger mer karbo enn protein etter trening for at protein skal få full effekt.

Jeg har karbohydrater stående i pulver form, men tenkte å kutte ut med det nå som sommern er rett rundt hjørne. (vil få litt tynnere mage, vis folk skjønner. men er litt usikker her, er det karbohydratene som legger seg rundt magen?)

Har da bytta ut pulveret med 2bananer rett etter og en shake med protein (40g)

Pulveret jeg har skal man ta 80gram av, burde jeg fortsette med dette? eller holder det med 2 bananer?

Endret av *@lex*
Lenke til kommentar
FEIL.

Å gå helt ned sliter mindre på knærene enn vanlig knebøy og kvartbøy.

Hvordan får du det til? Hvis du går ned til der lårene er parallelle med gulvet og opp igjen så har man en kortere bevegelse enn når man går helt ned til der man slapper av.

Ved oppbygging av skadde knær så har jeg blitt fortalt at man skal starte med bare å gå 1/4 ned i starten og bygge på etterhvert med å gå lenger og lenger ned fra økt til økt. Så lenge det ikke er noe ubehag i kneet ved utførelsen, så er det bare å forsette progresjonen i neste økt. Man skal likevel ikke gå helt ned med ekstra vekter hvis man plages med kneene fordi leddet ikke har godt av å holde på stor vekt uten at musklene rundt støtter opp.

Knaser det slik når du går trapper også? Litt lyder er normalt, men knasing og ubehag skal det ikke være. Hvor tungt løfter du når det blir slik?

8611286[/snapback]

Kun min egen vekt. Har ikke gått i en trapp på flere mnd, så det er jeg usikker på.

8612141[/snapback]

Som de andre har sagt, så er det viktig å varme opp skikkelig. Hvis du har så store vansker med kneene at du ikke går trapper vil jeg anbefale å gå i bakke før du begynner på trappa. Leddene må få tid til å tilpasse seg belastningen. Du skal ikke føle ubehag i leddene, så hvis du gjør det så bør du finne en måte å trene på som ikke gjør vondt.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

8619911[/snapback]

Er iallefall et par stykker der jeg trener som gjør det ... men regner med at de trekker vekk snart.

Lenke til kommentar
Kommer nok til å ta bussen opp til dragvoll for å trene til høsten også, selv om begynner på gløs.

8618280[/snapback]

Dragvoll blir litt for "Soviet Russia" for min del, bedre å trene på Gløs om man har tid på morningen.

Stod at man bør innta 4-5ganger mer karbo enn protein etter trening for at protein skal få full effekt.

8621304[/snapback]

Jeg hadde nå heller trodd det var snakk om 2-3 ganger så mye. Husker ikke helt, men synes huske det var 2-3 ganger så mye Stellander sa også på seminaret.

Å gå helt ned sliter mindre på knærene enn vanlig knebøy og kvartbøy.

Hvordan får du det til? Hvis du går ned til der lårene er parallelle med gulvet og opp igjen så har man en kortere bevegelse enn når man går helt ned til der man slapper av.

8621375[/snapback]

Hva har en kortere bevegelsesbane med saken å gjøre? Dreiemomentet blir maksimalt og man har lite støtte fra "spenn" i bena om man stopper for tidlig.
Lenke til kommentar
Skjer med at alle har så tunge hantler? Selv trente jeg med 70-72.5kg x 5-6 i benken da jeg sluttet med vanlig benkpress. Hva burde jeg trene med i hantler? Nå trener jeg med 28kg x 10 i benkpress med hantler.

Kommer nok ann på hvordan du utfører øvelsen.

De fleste jeg kjenner ligger ca 10 kg under i forhold til vanlig benkpress.

Lenke til kommentar
Skjer med at alle har så tunge hantler? Selv trente jeg med 70-72.5kg x 5-6 i benken da jeg sluttet med vanlig benkpress. Hva burde jeg trene med i hantler? Nå trener jeg med 28kg x 10 i benkpress med hantler.

Kommer nok ann på hvordan du utfører øvelsen.

De fleste jeg kjenner ligger ca 10 kg under i forhold til vanlig benkpress.

8621657[/snapback]

Har akurat startet med den da, så får se om vekten går opp.

Men 72.5kg var jo med 5-6 rep og 28kg er med 10 rep, så er vel vanlig :)

Lenke til kommentar

Angående det med å stable hantler i høyden så minner det meg på den gangen da jeg trente på 3T Midtbyen hvor jeg så en fyr (som vi naturligvis kalte Sterke-Georg) stable 38kg på toppen av 40kgs hantler og tok 8 repetisjoner i skråbenken. Han hadde naturligvis en spotter som kunne stabilisere herligheten.

Det så i allefall utrolig komisk ut.

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...