Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

I det siste har jeg fått utrolig vondt i knærne når jeg tar beinøvelser og har måttet slutte helt med knebøy fordi knærne knaser og lager rare lyder. Har vondt i knærne i flere dager etter jeg har trent. Hvilke måter kan jeg trene beina på uten at dette skjer? Har ikke tilgang på treningssenter.

8610292[/snapback]

Hvordan er teknikken din i knebøy? At det knaser litt behøver ikke ha noe å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veit ikke hvordan teknikk jeg har. Går så dypt jeg klarer uten å være nærat gulvet og opp igjen. Har også prøvd å ikke gå langt ned, men gjør like vondt. Tok 10 knebøy ista og knærne værker og det gjør vondt å gå. Har forresten overbøelige ledd og sener i kroppen.

Lenke til kommentar
Bryst only trening i dag.

Kjempepump i brystet, brystene så ut som to store monstere etter trening. Helt fantastisk trening :D

8610377[/snapback]

Du er vel en av få av de aktive treningsposterne som ikke har bilde i overkroppstråden, så du vet hva du har å gjøre. ;)

Lenke til kommentar
Bryst only trening i dag.

Kjempepump i brystet, brystene så ut som to store monstere etter trening. Helt fantastisk trening :D

8610377[/snapback]

Du er vel en av få av de aktive treningsposterne som ikke har bilde i overkroppstråden, så du vet hva du har å gjøre. ;)

8610399[/snapback]

Må få broren min til å ta bilde en gang etter trening med pump da, hvis han blir med på studio en dag.

Brystene mine er faktisk den dårligste kroppsdelen, men de ble mye større med litt pump.

Tror jeg får tatt bilder neste mandag.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
I det siste har jeg fått utrolig vondt i knærne når jeg tar beinøvelser og har måttet slutte helt med knebøy fordi knærne knaser og lager rare lyder. Har vondt i knærne i flere dager etter jeg har trent. Hvilke måter kan jeg trene beina på uten at dette skjer? Har ikke tilgang på treningssenter.

8610292[/snapback]

Knaser det slik når du går trapper også? Litt lyder er normalt, men knasing og ubehag skal det ikke være. Hvor tungt løfter du når det blir slik?

Veit ikke hvordan teknikk jeg har. Går så dypt jeg klarer uten å være nærat gulvet og opp igjen. Har også prøvd å ikke gå langt ned, men gjør like vondt. Tok 10 knebøy ista og knærne værker og det gjør vondt å gå. Har forresten overbøelige ledd og sener i kroppen.

8610342[/snapback]

Du trenger ikke gå mye lenger ned enn at lårene er parallelle med gulvet. I knebøy skal man ikke gå helt ned slik at du slapper av. Da utsetter du kneleddet for unødig mye press. Du skal heller ikke gå helt opp slik at du slapper av på skjelettet. I topposisjon skal man ha en liten bøy i kneleddet.

Vet ikke om mange andre her inne er enige med meg, men for ikke å ødelegge ledd og slikt når man begynner med knebøy så mener jeg dette er gode retningslinjer.

Lenke til kommentar

Cadaverfur: Om du har økt i gradvis i kg på benk og diverse øvelser, så har du jo hatt resultat, fremgang. Dette vet du jo beste, det vet jo ikke vi. Men to måneder burde gi resultat.

zethyr: Enig. Alt for mange fokuserer på å ta mye i benk og bicepscurl(stang)/hantelcurl, selv er jeg glad i å trene ryggen. Jeg trener hele kroppen, så det er sagt.

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Ja, har økt endel. Er veldig tynn. Så fant ut at jeg skulle begynne og trene så folk skal slutte og si at at jeg er så altfor tynn osv gjennom hele sommeren :hrm: Har fått litt større armer, men vil vel fortsatt kalle dem sugerør :whistle:

8611378[/snapback]

Hvis du virkelig vil ha fremgang legger du om kostholdet ditt. Jeg fikk virkelig ikke noe som kan kalles resultater før jeg begynnte å spise rett.

Lenke til kommentar
Ingen som veit noe om næringsverdien til havrefras?

8607227[/snapback]

2 sec^^

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
2 sekunder senere:

næringsverdi: per 100 gram

Energi 1465kJ(347kcal)

Protein 10,5g

Karbohydra 60,5g

hvorav sukkerarter 13,0

fett 7,0g

herav mettede 1,3g

herav flerumettede 3,0g

kostfibre 14,5g

herav vannoppløslige 3,0g

natrium 0,5g

jern 4,5mg [32%]

8607265[/snapback]

Tusen takk. :D

Lenke til kommentar
Ja, har økt endel. Er veldig tynn. Så fant ut at jeg skulle begynne og trene så folk skal slutte og si at at jeg er så altfor tynn osv gjennom hele sommeren :hrm: Har fått litt større armer, men vil vel fortsatt kalle dem sugerør :whistle:

8611378[/snapback]

Hvis du virkelig vil ha fremgang legger du om kostholdet ditt. Jeg fikk virkelig ikke noe som kan kalles resultater før jeg begynnte å spise rett.

8611487[/snapback]

Kan du gi meg noen tips? Jeg har forbrenning som en gud så har vel spist akkuratt slik som det passer meg hele livet. Har faktiskt tenkt på å endre kostholdet. Men er ikke så lett.

Lenke til kommentar
Du trenger ikke gå mye lenger ned enn at lårene er parallelle med gulvet. I knebøy skal man ikke gå helt ned slik at du slapper av. Da utsetter du kneleddet for unødig mye press. Du skal heller ikke gå helt opp slik at du slapper av på skjelettet. I topposisjon skal man ha en liten bøy i kneleddet.

Vet ikke om mange andre her inne er enige med meg, men for ikke å ødelegge ledd og slikt når man begynner med knebøy så mener jeg dette er gode retningslinjer.

FEIL.

Å gå helt ned sliter mindre på knærene enn vanlig knebøy og kvartbøy.

Mushi: prøv og ikke bøy deg fremover, hvis det er vanskelig plaser en planke under føttene.

Edit: Quoted feil.

Kan du gi meg noen tips? Jeg har forbrenning som en gud så har vel spist akkuratt slik som det passer meg hele livet. Har faktiskt tenkt på å endre kostholdet. Men er ikke så lett.

Prøv å øk matintaket hver uke helt til du går opp i vekt for hver uke og der stopper du. Og når du stopper opp igjen spiser du enda mer. Spis mye proteiner, umettet fett og karbohydrater.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...