Zethyr Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Tror jeg holder meg unna å erstatte en benk med en ball. Jævlig kjipt om man mister balansen og får et titalls kilo hantler i hodet. Flies er jo ikke så veldig forskjellige fra benkpress igrunn. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Jeg foretrekker benken på studioet, men det hender jeg trener hjemme, og da må jeg bruke ballen. Flies er og blir en kjedelig øvelse, men den må liksom tas regelmessig ... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Tar du flies riktig da? Jeg synes flies sugde helt til jeg gikk teknikken i sømmen en dag. Nå liker jeg flies bedre enn benkpress/skråpress, synes det river bedre. edit: snakker selvsagt om pressøvelsene med hantler, hater bruk av stang til brystøvelser. Endret 13. mai 2007 av Zethyr Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 (endret) Tar du flies riktig da? Jeg synes flies sugde helt til jeg gikk teknikken i sømmen en dag. Nå liker jeg flies bedre enn benkpress/skråpress, synes det river bedre. 8605465[/snapback] Og hva er så vidunderoppskriften? *Personlig liker jeg hantelbenk best for tiden, kjenner det skikkelig i brystet etter at jeg har kjørt det. En annen faktor er at jeg har grei fremgang i det for tiden I tillegg strekker det bra, kan gå mye dypere enn i vanlig benkpress. Endret 13. mai 2007 av medlem-105476 Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Selv hadde jeg armene for langt ut, tok flies som brede pec-decs. Prøv å se over akkurat hvordan han gjør det på coopersguns-videoen og følg tipsene der, det var slik jeg fant feilene mine. Å ha mer fokus på å trekke sammen brystet og tenke mindre på hvilken bevegelse man utfører kan også hjelpe. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Tar du flies riktig da? 8605465[/snapback] Ja, uten tvil. Jeg skulle gjerne ha demonstrert for deg, men det blir litt vanskelig. Skrå hantelpress er favoritten blant brystøvelsene. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Ja, uten tvil. Jeg skulle gjerne ha demonstrert for deg, men det blir litt vanskelig. 8605529[/snapback] Kamerat / Mamma + mobil med videokamera. Evt ta det opp selv, stable mobilen på noe stort. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Jeg ser jo hva han gjør på videoen, og det er slik jeg gjør det. Det er uten tvil en bra øvelse, så det er synd den er så kjip. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Jeg spør igjen: Noen som vet om noen type øvelser man kan kombinere med hverandre på bryst/triceps, rygg/biceps dagene i supersett? Har disse øvelsene: Dag 1: Hantelpress. Skrå hantelpress. Flyes. Dips. Pushdown. Franskpress m/hantler. Dag 3: Bredt nedtrekk. Markløft. Foroverbøyd roing. Smalt V-nedtrekk. Bicepscurl. Hantelcurl. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Har sett at noen liker å kjøre supersett på flies/franskpress med hantler. Ellers vet jeg ikke helt hvorfor du vil kjøre supersett. Er du ute etter variasjon og spenstighet i treninga di hadde jeg heller lagt inn noen dropsett en gang i blandt. Dropsett på tricepsøvelser eller roøvelser = killer. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 13. mai 2007 Del Skrevet 13. mai 2007 Hvis jeg skjønner hva du mener korrekt, så kan du ta ett sett skullcursher og ett sett benkbress med smalt grep (evt ta litt bredere grep) som ett sett. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Har sett at noen liker å kjøre supersett på flies/franskpress med hantler. Ellers vet jeg ikke helt hvorfor du vil kjøre supersett. Er du ute etter variasjon og spenstighet i treninga di hadde jeg heller lagt inn noen dropsett en gang i blandt. Dropsett på tricepsøvelser eller roøvelser = killer. 8606157[/snapback] Dropsett er konge! Ingenting som er bedre for å tyne ut det siste man har av energi på slutten av en økt. Gjorde dette i dag da jeg trente rygg. Trente 4 sett markløft, 4 sett stangroing, 4 sett nedtrekk m. omvendt grep og sittende roing. På slutten kjørte jeg 1 sett nedtrekk med vanlig grep, for så å kjøre to droppsett. Siste øvelsen startet jeg på 75 og tok siste sett med 50. Ble ganske så sliten på slutten Endret 14. mai 2007 av geir_er_1337 Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Ingen som veit noe om næringsverdien til havrefras? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 (endret) Ingen som veit noe om næringsverdien til havrefras? 8607227[/snapback] 2 sec^^ Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 2 sekunder senere: næringsverdi: per 100 gram Energi 1465kJ(347kcal) Protein 10,5g Karbohydra 60,5g hvorav sukkerarter 13,0 fett 7,0g herav mettede 1,3g herav flerumettede 3,0g kostfibre 14,5g herav vannoppløslige 3,0g natrium 0,5g jern 4,5mg [32%] Endret 14. mai 2007 av Snobjorn Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Og da var forvirrelsen komplett.Men denne "myten" om at et frekvent matinntak er fordelaktig for forbrenningen.. Den må da ha oppstått på grunnlag av en\flere undersøkelser den òg. Blir det ikke bare ord mot ord? 8603072[/snapback] Det er mange av mytene innen trening som har bare "dukket opp". F.eks ta den med at kroppen bare klarer å ta opp 30-40 gram protein i et måltid. Bak den påstanden ligger det ikke noe fakta, det er heller ikke noe som skulle tilsi at kroppen ikke klarer å ta opp alt du spiser. Det har vært litt forsket på før, og det har sikkert kommet frem tilforskjellige resultater. Men uansett så stoler jeg på dagens forskning. Og det jeg har lest om fysiologi og kroppen kan jeg ikke skjønne hvorfor det å spise mange små måltider gjør at du for bedre forbrenning. Men nå sier ikke jeg at det ikke kan være fordelaktig å spise hver 4.time eller lignede. Det eneste jeg sier er at du får IKKE bedre forbrenning av det Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Det kengdal sa har jeg hørt om før, at man faktisk ikke trenger å spise hver tredje time etc. Tror jeg leste et sted at Casey Viator spiste kun et måltid på 5000 kcal hver dag. Tenk så fett, du spiser protein for 1800 kcal, karbo for 1800 og fett for 400, så tar du de siste 1000 i shaken din etter trening. Slipper å styre med matlaging, oppvask og alt mulig herk 8604227[/snapback] Jepp, og det er flere andre bodybuildere som har gjort det samme. Serge Nubret fulgte en warrior diet hvor han spiste et stort måltid om dagen. Men det kreves litt trening for å få dette til. Å spise en kilo biff i slengen er ikke lett. Men jeg skal selv prøve en slik diett en gang. Men jeg er ikke helt overbevist enda om at dette er best med tanke på muskelmasse og trening. Så derfor skal jeg kjøre et standard opplegg en periode til. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Det er mange av mytene innen trening som har bare "dukket opp". F.eks ta den med at kroppen bare klarer å ta opp 30-40 gram protein i et måltid. Bak den påstanden ligger det ikke noe fakta, det er heller ikke noe som skulle tilsi at kroppen ikke klarer å ta opp alt du spiser. 8607579[/snapback] Det har vel med at blodet ikke klarer å holde på mer enn xx antall gram (antallet er uvisst) aminosyrer? Jeg vet ikke hva jeg tror på selv, men det jeg nevner er vel blandt argumentene som er nevnt. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Det er mange av mytene innen trening som har bare "dukket opp". F.eks ta den med at kroppen bare klarer å ta opp 30-40 gram protein i et måltid. Bak den påstanden ligger det ikke noe fakta, det er heller ikke noe som skulle tilsi at kroppen ikke klarer å ta opp alt du spiser. 8607579[/snapback] Det har vel med at blodet ikke klarer å holde på mer enn xx antall gram (antallet er uvisst) aminosyrer? Jeg vet ikke hva jeg tror på selv, men det jeg nevner er vel blandt argumentene som er nevnt. 8607694[/snapback] Ja, men aminosyrene vil jo bli tatt opp av sine reseptorer og puttet inn i musklene, og da er det jo plass for blodet til å ta opp mer. Når musklene har fått det de trenger vil jo aminosyrene etter hvert gå til leveren og bli dannet til glukose eller bli brukt som fettlagring avhengig av hva kroppen trenger.(hvis jeg ikke husker feil). Så alt blir tatt opp, selv om ikke alt blir brukt til muskelbygging. Men jeg tror helt klart for en som trener, at det vil være en stor fordel og fordele inntaket av aminosyrer gradvis utover dagen. Spesielt da før og etter trening. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 Selv hadde jeg armene for langt ut, tok flies som brede pec-decs. Prøv å se over akkurat hvordan han gjør det på coopersguns-videoen og følg tipsene der, det var slik jeg fant feilene mine. Å ha mer fokus på å trekke sammen brystet og tenke mindre på hvilken bevegelse man utfører kan også hjelpe. 8605490[/snapback] Den feilenn gjorde jeg også før, nå gjør jeg den riktig og den streatcher skikkelig i brystet Kongeøvelse, men liker pressøvelser bedre. Lenke til kommentar
mushi Skrevet 14. mai 2007 Del Skrevet 14. mai 2007 I det siste har jeg fått utrolig vondt i knærne når jeg tar beinøvelser og har måttet slutte helt med knebøy fordi knærne knaser og lager rare lyder. Har vondt i knærne i flere dager etter jeg har trent. Hvilke måter kan jeg trene beina på uten at dette skjer? Har ikke tilgang på treningssenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå