Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Tunge øvelser som benpress, militærpress, benkpress, knebøy, markløft, skråbenk osv er som regel 90 sek, mens litt mindre krevende øvelser som sidehev, nedtrekk osv er som regel 60 sek.

8569026[/snapback]

Hvis du synes nedtrekk er en lite krevende øvelse gjør du noe galt :p

Selv om jeg ikke hadde kjørt markløft først så er det sjelden jeg er så sliten som etter noen sett nedtrekk påfulgt av noen sett forskjellige roøvelser. T-bar-roing sliter absolutt mest på, det har blitt den nye favorittøvelsen min. Blir ofte bare sittende stille i pausene mot slutten av ryggtreninga, orker ikke se meg rundt engang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, lite krevende er litt feil sagt ja. Tenkte noen skulle si noe imot :p

Øvelsen er tung ja, men trenger ikke mer enn 1 min som regel siden jeg presser meg ganske mye og har små pauser.

Øvelsen litt krevende ja, men klarer å fortsette etter 1 min, men det klarer jeg f.eks ikke med knebøy hvis du skjønner hva jeg mener ;)

F.eks 65kg 3 x 8 er tungt, men jeg trenger ikke mer enn 1 min pauser.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

For en stund siden skrev jeg en post ang. et 'klikk' som kom fra området rundt brystbeinet når jeg strakk hendene over og bak hodet. Har funnet ut at det mest sannsynlig er et muskelfeste i venstre brystmuskel som er skyld i det. Jeg aner ikke hva den klikkelyden kommer av, men etter en lett økt i benken for noen uker siden begynte det å gjøre vondt akkurat der festet er. Kunne ikke klemme på det stedet der muskelen starter uten at det gjorde vondt. Jeg begynte på et oppbygningsprogram som går over 2 måneder og har ikke hatt smerte der eller hørt no klikk siden en uke etter start. Eneste som er synd er at jeg ikke får trent det jeg vil.

Lenke til kommentar
ka dykk seie?

Den mest effektive magemuskel øvelsen?

har hatt 300 sit ups ca 4 ganger i veka, men eg syns ikkje den e effektiv nok. So eg gjer sikkert noke feil., :hmm:

8572609[/snapback]

Det vil ta betraktelig lengre tid å få synlige resultater om du bare trener magen. Du må drive med kardio, da forsvinner fettet, og du vil få mer definerte muskler.

Lenke til kommentar
Hvor kan man kjøpe chin-up bar i Norge? Ikke en slik man fester imellom dørkarmen, men en stor en som man fester over selve karmen?

Her

8570835[/snapback]

Helsike saa dyrt! Her faar man det samme for $30.

Og hvor mye koster to 16 kilos vekter sånn ca?

8570012[/snapback]

Hantler?

8570835[/snapback]

Hantler ja. Gjerne hvor du kan ta av vekter og gjore alt litt lettere ogsaa.

Noe slikt hadde vaert perfekt, bare om de hadde gaatt opp til 20 kilo.

Faen saa dyrt vekter var i Norge da. :ermm:

Endret av Ustedalen
Lenke til kommentar
Hater og trene triceps og bein  :hrm:

Det er så utrolig kjedelig + ingen gøye øvelser :thumbdown:

Kansje jeg trener bein nok med og sykle ca 4-5 km hver uke dag  :whistle:

8576105[/snapback]

gang lengden på sykkelturene dine med 5 kanskje...

eller du kan hoppe i trapper :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...