Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Mange jeg kjenner sier at man trener bedre om man bare bruker kroppen, dvs ikke ekstra belastning utenom kroppen. Et det sant at man trener bedre uten vekter? Vil man ikke tilslutt komme til et punkt hvor man må øke belastning for å øke i styrke?

8566867[/snapback]

Du får ikke mye muskler av å trene med kroppsvekt.

Selv synes jeg vekter er mye bedre siden det bryter opp muskelfibrene i MYE større grad enn kroppsvekt. Så hvis du vil ha muskler går du helt klart for vekter.

Kroppsvekt blir vel mer utholdenhet, men går også ann å trene utholdenhet med vekter noe som er enda bedre enn kroppsvekt.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. min høyre biceps er mindre en min venstre biceps, burde eg prøve å fokusere på litt mer trening på høyre biceps da bare ?

8567639[/snapback]

Enkelt svar: Nei.

Det gjevner seg ut med tiden. Tren med like mange reps på hver arm og like tunge vekter.

Lenke til kommentar

Kjenner kroppen har fixet seg skikkelig siden jul :w00t:

Før jul brukte jeg 5 kg hantler 20 ganger på skrå press flyes 3 set, nå bruker jeg 10 kg hantler 15 ganger 3 set :thumbup:

Økt på alle felter men er mest fornøyd med benkpressen som før var 35 kg 6-10 ganger som var max , nå er max løftet mitt 50 kg !! ny rekord i dag :!:

Vet dette høres veldig lite ut , men er tross alt bare 13 år .. :hrm:

Lenke til kommentar
Vet dette høres veldig lite ut , men er tross alt bare 13 år .. :hrm:

8567847[/snapback]

Jeg vil ikke si det er lite. Det er ikke alle 13-åringer som benker 50kg. Det spørs jo litt på hvor stor du er, men generelt er det ganske bra. Stå på videre, du kan bli bra sterk med tiden. :)

Lenke til kommentar

Jeg perset i benk i går, jeg òg, med 92,5 kg. I en liten stund har jeg trent med hantler i stedet for vanlig benk, for å se om det ville gjøre utslag i benken. Jeg synes maxløftet gikk ganske greit, og står fortsatt på å klare 100 kg innen 01.01.08. :)

Lenke til kommentar
Jeg perset i benk i går, jeg òg, med 92,5 kg. I en liten stund har jeg trent med hantler i stedet for vanlig benk, for å se om det ville gjøre utslag i benken. Jeg synes maxløftet gikk ganske greit, og står fortsatt på å klare 100 kg innen 01.01.08. :)

8568405[/snapback]

Så du har økt i benk etter perioden med hantler?

Lenke til kommentar

Gjorde motsatt. Har trent hantler i 5 mnd nå, altså i benk. Kjørt de siste 3 ukene med vanlig stang, å når jeg gikk tilbake til hantler igjen nå gikk det faktisk lettere. Er nok ikke så dumt å variere litt så ikke man blir for opphengt i en måte å gjøre det på.

Lenke til kommentar

8568544[/snapback]

Ja, noen kg. :)

Ang. variasjon, så kommer jeg ikke til å gå tilbake til vanlig benkpress. Jeg varierer heller med skråbenk og flatbenk med hantler.

Lenke til kommentar

8568544[/snapback]

Ja, noen kg. :)

Jeg varierer heller med skråbenk og flatbenk med hantler.

8568612[/snapback]

Det er dette jeg også gjør. Grunnen til jeg testet litt med stang var egentlig bare for å se hvor mye jeg klarte der. Å da trenger man litt øvelser også. Var uvant å bruke stang i begynnelsen merket jeg :)

Lenke til kommentar

Uvant er det også fra stang --> hantler. Jeg gikk drastisk opp i vektene jeg trente med, med en gang teknikken begynte å sitte.

Et kort spørsmål: Har noen testet å trene 10x3 reps over en lang periode, for så å gå over til 4-6x3? Jeg lurer på hvor raskt man kan vente å se resultater i maxløftene ved en slik endring.

Lenke til kommentar
Uvant er det også fra stang --> hantler. Jeg gikk drastisk opp i vektene jeg trente med, med en gang teknikken begynte å sitte.

Et kort spørsmål: Har noen testet å trene 10x3 reps over en lang periode, for så å gå over til 4-6x3? Jeg lurer på hvor raskt man kan vente å se resultater i maxløftene ved en slik endring.

8568705[/snapback]

Jeg trente 10 x 3 med relativt lavt kg i benk (40kg), jeg er relativt svak i benk. Deretter gikk jeg over til 5x5 med 45 og tilslutt 5x3 50 kg, nå løfter jeg 60. Ikke noe ekstremt, men det er da noe progressjon.

Lenke til kommentar

Skal begynne å trene med hantler i benken etter pausen er ferdig.

Skal prøve å trene med 8-12 reps x 4 sett og så over til skråbenk med hantler 8-12 reps med 4 sett der og. Vet det er litt mange sett, men må få prøvd det ut og havner alltid under en time når jeg trener selv om jeg har 6 øvelser :)

Alt må jo prøves ut, kanskje det fungerer bra.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Annet lite spr.mål også. Hvor lenge har dere pause mellom hvert sett?

8568961[/snapback]

Hos meg ligger det på 60-90 sek.

Tunge øvelser som benpress, militærpress, benkpress, knebøy, markløft, skråbenk osv er som regel 90 sek, mens litt mindre krevende øvelser som sidehev, nedtrekk osv er som regel 60 sek.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...