Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Innhold per 100 gram:

Fett - 0 gram

Karbohydrater - 33 gram

Fiber - 2 gram

Sukker - 30 gram  :scared:

Protein - 1 gram

 

Også et par ting med mg

8556995[/snapback]

Druesuker? :)

 

Har noen her proevd p90x? Vertsbroren min skal begynne med det naa, og jeg vurderer aa kjope en kopi selv.

8557015[/snapback]

Ser ut som noe tull. Det mest effektive er faktisk ganske enkelt og koster ingen ting: Spis kcal underskudd, mye proteiner og lite karbohydrater + mye umettet fett og driv med kardio. Da går du ned 0,5-1kg uken.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Kom til å tenke på noe angående smith. . ..

 

Er mange artikler om hvor dårlig Smith er og hvor låst banen er og det bygger dårlig osv osv.

 

Men, hvordan har det seg sånn at f.eks Kevin Levrone hadde noen av de sykeste deltoids noen gang hvis man tenker bort ifra Jay Cutler sine og han har Skulderpress i smith som hovedøvelse for forside skulder?

 

Han tok til og med øvelsen bak hode noe som mange fraråder, men likevel skadet han seg vel ikke ofte for det. Er til og med en på gymmet som tar skulderpress bak nakken som hovedøvelse for forside skulder på skulderdagen og han har helt syke deltoids.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Noen tåler det fint, de fleste tåler det ikke like fint. Ikke alle som ikke tåler det skader seg nødvendigvis, heller. Det er lite vits i å kjøre i 140 selv om de fleste overlever det, og en del av de som pleier å gjøre det blir veldig gode sjåfører.

Lenke til kommentar
Kom til å tenke på noe angående smith. . ..

 

Er mange artikler om hvor dårlig Smith er og hvor låst banen er og det bygger dårlig osv osv.

 

Men, hvordan har det seg sånn at f.eks Kevin Levrone hadde noen av de sykeste deltoids noen gang hvis man tenker bort ifra Jay Cutler sine og han har Skulderpress i smith som hovedøvelse for forside skulder?

 

Han tok til og med øvelsen bak hode noe som mange fraråder, men likevel skadet han seg vel ikke ofte for det. Er til og med en på gymmet som tar skulderpress bak nakken som hovedøvelse for forside skulder på skulderdagen og han har helt syke deltoids.

8558224[/snapback]

Ja det er bra tenkt. Og du sier mye riktig her, men det blir litt feil å sammenligne oss vanlige med cutler og coleman. Mange av proffene trener med vekter 10 ganger i uken, så de får nok bygd nok støttemuskulatur. Vi normale trener kanskje 3-5 dager i uken, og da vil jeg ikke anbefale en øvelse i smith som en hovedøvelse. Da er det mye heller å foretrekke en øvelse med frivekter som bygger støttemuskelatur itillegg, Man må også se litt på hvor godt man kjenner kroppen sin og hvor lenge man har trent. Men klarer du å isolere og få bra kontakt med muskelen i smith, så bytt gjeren litt på. Forandring fryder :)

Lenke til kommentar

Synes jeg faktisk får mye bedre isolasjon i smith enn militærpress og skulderpress med hantler. Trente i smith før for en stund siden og det var helt fantastisk, men sluttet da jeg hørte det var en dårlig øvelse. Fikk aldri vondt i skulderene av øvelsen og følte ikke at den tæret på skulderene, kjørte øvelsen foran.

 

Har en uke fri nå så får vel ta øvelsen når gamet begynner igjen etter pausen.

Det kjennes jo ut som at den tar mer enn militærpress, og målet mitt er jo volum. Trener jo mye støttemuskler siden jeg foretrekker manualer fremfor stang i de fleste øvelser. Skal til og med trene benk med hantler nå helt til hantlene blir for lette.

 

Og ja: Hva er grunden til at noen gjør det bak hodet? Isolerer det skulderen mer?

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Har noen her proevd p90x? Vertsbroren min skal begynne med det naa, og jeg vurderer aa kjope en kopi selv.

8557015[/snapback]

 

De har faktisk en god del bra øvelser i de videoene. Jeg har ikke brukt hele programmet selv, men jeg har brukt mageprogrammet og utstrekningsprogrammet og du kjenner det bra i kroppen etter å ha fullført videoen.

 

Men, med det sagt så er det mye av det samme som alle disse "video workoutsene" du ser 3-4 stk i et rom som gjør øvelser, med cheesy musikk og fancy filming. Dog har P90X et litt røffere utrykk enn de fleste TV-SHOP filmene. Og instruktøren er faktisk litt motiverende.

 

Verdt å titte innom om du skulle "snuble" over videoene på nettet, men om det er verdt de 120$ de skal ha for det er jeg ikke helt sikker på.

Lenke til kommentar

En rygg- og bicepsdag er gjennomført.

 

Markløft:

120-125-130-135-145

Alle sett kjørtes med høy intensitet, og jeg sleit ikke med noen av repitisjonene. På tide å øke! :)

 

Nedtrekk:

80kg, 2x10

 

Roing med EZ-stang:

80kg, 3x10

 

Kabelcurl biceps:

65kg, 4x8.

 

På tide med øking i de fleste øvelsene, kjenner jeg!

 

Pluss, et lite ryggbilde:

post-28312-1178576199_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Ser ut som noe tull. Det mest effektive er faktisk ganske enkelt og koster ingen ting: Spis kcal underskudd, mye proteiner og lite karbohydrater + mye umettet fett og driv med kardio. Da går du ned 0,5-1kg uken.

8557081[/snapback]

Broren min har drevet med Power 90, også laget av Beachbody. Han har gått ned over 30 lbs på under 3 måneder, bare grunnet 40 minutter trening hjemme.

Jeg vurderer dette siden jeg ikke kommer til å ha penger (eller råd) til å kjøpe meg et månedskort på et helsestudio, siden det er så forbanna dyrt.

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp med magen min ;)

 

Det ser ut som jeg har mindre muskelmasse akkurat rundt navlen. Jeg har greit i nedre del og øvre del... Men i midten ser det liksom litt tynt ut.

 

Noen som har noen tips? .... Finnes det noen isolerende øvelser for nettopp denne plassen på magen?

Lenke til kommentar

Magemuskelen er og blir en stor muskel. Du må nok bare fortsette med kardio og trene magen om du vilse mer resultater.

 

Jeg har et spørsmål selv:

 

Mange jeg kjenner sier at man trener bedre om man bare bruker kroppen, dvs ikke ekstra belastning utenom kroppen. Et det sant at man trener bedre uten vekter? Vil man ikke tilslutt komme til et punkt hvor man må øke belastning for å øke i styrke?

Lenke til kommentar

PatrickM: Men så er du tre år mindre enn meg også. :p

 

Bryst- og triceps i dag, snakk om pangøkt!

 

Benkpress:

85 - 90 - 95 - 100 - 105

Sleit ikke med noen av repitisjonene her, så tenkte at jeg var i siget for et nytt maksløft. Joda, jeg var visst det, og det endte med nytt maksløft! 120kg i benk i dag! Kanskje jeg faktisk tipper 130 til jeg blir 18 da! For en mnd siden makset jeg 115, og failet på 120. I dag løfta jeg 120, og faila på 125.

 

Men, en arms pushdown med kabel: 2x10, 35kg

Begynner å bli lett, dette også.

 

Skrå flyes: 3x10, 25kg's hantler, dette merkes nå.

 

Smalbenk: Orka ikke smalbenk i dag, kjørte meg helt ut i brystet og armene.

 

Herlig økt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...