Stian89 Skrevet 4. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2007 Endelig begynt å trene igjen, med nytt program, etter en ukes pause. Første treninga, to dager siden, presterte jeg å få et eller annet forbanna "strekk" i høyre skulder. Skal trene igjen i dag, men må nok ta det litt piano, se det litt an. Skulderen har ikke blitt noe særlig bedre siden onsdag. Jævla irriterende. Lenke til kommentar
Camron Skrevet 4. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2007 Vet hvordan du har det. Har løsna litt i benken til meg i det siste, og hva skjer?r;smerter i venstre skulder. Hadde samme driten sist gang det gikk fremover i benken, men da var det høyre skulder som var problemet. Hater de helvetes skuldersmertene. Blir trist og forbanna på samme tid. Skal hive innpå ibux, og satse hardt på rygg og bakside skuldre fremover nå. Får finne på noe lurt i brysttreningen. Kjente ingen smerter under benkpress idag, men resten av dagen kjennes det om jeg vrir arma i en bestemt posisjon. 8533133[/snapback] Haha. Fikk akkurat samme problem med venstre skulder i februar når jeg endelig nærmet med 110kg +. Rakkerunge; Jeg trener så forsiktig og så riktig så mulig, men jeg har svake ledd så jeg blir fort skadet. Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 4. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2007 Min erfaring er at det er overraskende mange som trener på treningsstudioer som er laget for eldre folk. Litt rart egentlig. 8533366[/snapback] Tenker du på treningssentre som ikke er av typen SATS o.l. da? 8533431[/snapback] Det jeg mener er at mange av de jeg kjenner som går på treningsstudio på eldrehjem og som er laget mer for eldre enn folk på min og deres alder. Tror det bare er tilfeldig, men det er litt morsomt allikevel. Lenke til kommentar
Hi-DEQ Skrevet 4. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2007 Noen som vet om treningsstudioer i kristiansands området (greit med ca 15 min kjøring) som lar folk på 14 år bruke det Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 4. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Noen som vet om treningsstudioer i kristiansands området (greit med ca 15 min kjøring) som lar folk på 14 år bruke det 8535771[/snapback] Det er ikke særlig bra å begynne med styrketrening i den alderen. Endret 4. mai 2007 av Stish Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2007 Noen som vet om treningsstudioer i kristiansands området (greit med ca 15 min kjøring) som lar folk på 14 år bruke det 8535771[/snapback] Det er ikke særlig bra å begynne med styrketrening i den alderen. 8536664[/snapback] Kommer an på. Jeg har lyst til at lillebroren min (som fyller 13 senere i år) skal begynne med skadeforebyggende styrketrening. Jeg har fått tilbud om å bli med å trene senere nå, men jeg tror ikke jeg orker. Er helt kake etter å ha sovet fra 2 til 6.30 og jobbet i hele dag. Som sagt, trening skal være gøy. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2007 Treninga var både bra og dårlig dag.. fikk ikke kjørt T-bar row pga at stanga var opptatt til en "styrkeløfter" hele treinga, men når jeg tok rygghev så var det ei griiiisefin jente som flytta seg til matta rett foran meg og lå og skræva, løfta på ræva osv... og så når jeg la meg for å ta situps på matta ved siden av så gikk hun etter hvert, men da kom det straks ei annen fiiiin jente som stod og tøyde og hadde ræva skikkelig på utstilling ca. 30 cm unna meg. Vanvittig trening. Både håper, og håper ikke, at det gjentar seg oftere. Konsentrasjonen går jo i ruin, men utsikten blir fin. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 4. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2007 Noen som vet om treningsstudioer i kristiansands området (greit med ca 15 min kjøring) som lar folk på 14 år bruke det 8535771[/snapback] Det er ikke særlig bra å begynne med styrketrening i den alderen. 8536664[/snapback] Hvorfor? Og ikke kom med gamle tullete myter om at epifyseskviene lukker seg, for da går jeg på veggen Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 4. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2007 Kommer an på. Jeg har lyst til at lillebroren min (som fyller 13 senere i år) skal begynne med skadeforebyggende styrketrening. 8536681[/snapback] Så lenge man vet hvordan man skal trene ja. Men ofte så har ikke 14 åringer den riktige kunnskapen. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2007 Som sagt, trening skal være gøy. 8536681[/snapback] Til en viss grad ja. Men ikke glem disse kloke ordene: "If you dont feel like you are dying you are missing the whole point". Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2007 Kommer an på. Jeg har lyst til at lillebroren min (som fyller 13 senere i år) skal begynne med skadeforebyggende styrketrening. 8536681[/snapback] Så lenge man vet hvordan man skal trene ja. Men ofte så har ikke 14 åringer den riktige kunnskapen. 8536816[/snapback] Det er jeg helt enig i, selv om 14-åringer kan være undervurdert. De fleste 18-åringer som begynner på treningsstudio vet som regel heller ikke en puck om trening. Jeg løftet benk for første gang da jeg var 13 år og de kompisene jeg har som er størst i dag begynte å løfte i 14-15 års alderen. Lenke til kommentar
kengdal Skrevet 4. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2007 Kommer an på. Jeg har lyst til at lillebroren min (som fyller 13 senere i år) skal begynne med skadeforebyggende styrketrening. 8536681[/snapback] Så lenge man vet hvordan man skal trene ja. Men ofte så har ikke 14 åringer den riktige kunnskapen. 8536816[/snapback] Jeg ser mange 18-20 åringer som ikke har den kunnskapen. Det er like farlig for disse som en 14 åring. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 4. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2007 Jeg ser mange 18-20 åringer som ikke har den kunnskapen. Det er like farlig for disse som en 14 åring. 8536842[/snapback] Man ser jo mange i 20-åra som gjør mye dumt og skadelig på treningssenteret, og faktisk kjerringer i 50-åra også. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 4. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2007 Jeg ser mange 18-20 åringer som ikke har den kunnskapen. Det er like farlig for disse som en 14 åring. 8536842[/snapback] Man ser jo mange i 20-åra som gjør mye dumt og skadelig på treningssenteret, og faktisk kjerringer i 50-åra også. 8536934[/snapback] Faktisk? Det er vel egentlig de som gjør mest feil av alle, i alle fall etter hva jeg har erfart. Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 4. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2007 Kommer an på. Jeg har lyst til at lillebroren min (som fyller 13 senere i år) skal begynne med skadeforebyggende styrketrening. 8536681[/snapback] Så lenge man vet hvordan man skal trene ja. Men ofte så har ikke 14 åringer den riktige kunnskapen. 8536816[/snapback] Jeg ser mange 18-20 åringer som ikke har den kunnskapen. Det er like farlig for disse som en 14 åring. 8536842[/snapback] Har ikke en 14 åring litt større sjanser for å få voksehemmelser enn en i 18-20 års alderen? Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 4. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2007 Hvordan får man voksehemmelser av vekttrening? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 4. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2007 Hvordan får man voksehemmelser av vekttrening? 8537090[/snapback] Det har noe med hormonene å gjøre. Lenke til kommentar
Hi-DEQ Skrevet 4. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2007 Spørsmålet var ikke om det var bra for meg eller ikke , det var om det finnes ett eller annet studio i kr.sand som lar 14 åringer trene der.. Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 4. mai 2007 Rapporter Del Skrevet 4. mai 2007 (endret) Her er en par artikler som avblåser det at vekttrening hemmer veksten: Atikkel fra treningsforum Dette er et innlegg fra brukeren Hitman på tf, inkludert en par artikler: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Merk deg dette med en gang: Jeg uttaler meg ikke om tilgrunnliggende dokumentasjon for en påstand jeg selv eller andre kommer med uten at jeg faktisk har lest igjennom denne dokumentasjonen og sett med egne øyne at det faktisk stemmer! Smiley Her har du noen kilder til aktuelle påstand. Har noen til hvis du er interessert. Wink Curr Sports Med Rep. 2004 Jun;3(3):167-72. Related Articles, Links Training issues in elite young athletes. Demorest RA, Landry GL. University of Wisconsin-Madison, Department of Pediatrics, 2870 University Avenue, Suite 200, Madison, WI 53705, USA. [email protected] Over the past decade, there has been a surge in the number of sports opportunities available to young athletes. Although physicians, parents, and coaches should promote healthy activity and participation, intense training at a young age can predispose exuberant young athletes to certain difficulties. Elite young athletes are at risk for overuse and growth plate injuries in certain sports. Intense training combined with inadequate nutrition may cause growth delay in elite young athletes, but this delay does not appear to affect permanent adult height. Weight training, when done properly, is safe and effective for prepubescent and pubescent athletes. Awareness of neurobehavioral development can help guide the process for appropriate sports participation. Young athletes should be closely monitored for signs of excessive physical and emotional stress so that sports participation can be fun and rewarding. Pediatr Nurs. 1993 Jul-Aug;19(4):325-32. Related Articles, Links Strength training and the immature athlete: an overview. Metcalf JA, Roberts SO. The developing musculoskeletal structures of the immature athlete are uniquely susceptible to injury, particularly at the physes. These growth plates are present in arm and leg bones, and some may not close until the late teen years. Early literature suggested that weight training might be inappropriate for these athletes. However, recent evidence suggests that, properly done, strength/resistance training may not only be safe, it may also help reduce the risk of injury for the young athletes. Nurses are often called upon to advise coaches of formal and community athletic programs, and need to know the underlying physiology of developing bone and muscle as well as the current recommendations related to training. H Har ikke gjort meg opp noen mening ang temaet selv, men er interessert i harde fakta fra dere andre, og ikke bare påstander. Endret 4. mai 2007 av Dagon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå