Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe stang nå, helt vanlig stang. Jeg er nybegynner med benkpress og lignende og lurer på hva lengden på stangen har å si? Er nemmelig endel valg.

 

220cm

183cm

osv.

 

Om det har noe med høyde å gjøre, kan jeg si så mye som at jeg er 175cm høy, eller ihvertfall noe rundt 170-180cm. =)

8531283[/snapback]

Skal du bruke stangen til både benkpress og andre ting?

 

Sorry for dobbel :-)

Endret av Camron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaha? hva nå..

8531275[/snapback]

Har herpa nakken litt. Enten går det over på noen dager, ellers blir det en god stund. Vet ikke helt hva det er enda.

8531292[/snapback]

Nakkemusklene er jo noen av de sterkeste og tåler en strekk eller to. Så lenge du ikke har klart å få whiplash på gymmet så går det vel som regel bra ;)

Lenke til kommentar
Nakkemusklene er jo noen av de sterkeste og tåler en strekk eller to. Så lenge du ikke har klart å få whiplash på gymmet så går det vel som regel bra  ;)

8531329[/snapback]

Me hopes! Har ikke fått whiplash, så. Regner med det går over snart. Bare å vente på neste skade da! ;-)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Eg trener en del med manualer nå, og lurer på en ting, er det bedre hvis eg løfte så mye at eg tar 20-30 reps på hver arm ? eller litt tyngre slik eg klarer maks 10 reps på hver arm?

 

Hva er det best trening i ?

Endret av Pathmaker
Lenke til kommentar
Hei.

 

Eg trener en del med manualer nå, og lurer på en ting, er det bedre hvis eg løfte så mye at eg tar 20-30 raps på hver arm ? eller litt tyngre slik eg klarer maks 10 raps på hver arm?

 

Hva er det best trening i ?

8531377[/snapback]

Tyngere sefølgelig.

 

20-30 reps stresser ikke muskelen nok til å bygge noe særlig muskler.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Spørs vel litt hva som er målet med treningen, DNA? ;)

8531420[/snapback]

Ingen bør overgå 15 rep selv om hva målet med treningen er spør du meg.

8531447[/snapback]

 

Hvis man da skal løfte ting mange ganger? Utholdenhet er da 15+ hvis jeg husker riktig.

Lenke til kommentar
Jeg skal kjøpe stang nå, helt vanlig stang. Jeg er nybegynner med benkpress og lignende og lurer på hva lengden på stangen har å si? Er nemmelig endel valg.

 

220cm

183cm

osv.

 

Om det har noe med høyde å gjøre, kan jeg si så mye som at jeg er 175cm høy, eller ihvertfall noe rundt 170-180cm. =)

8531283[/snapback]

Skal du bruke stangen til både benkpress og andre ting?

 

Sorry for dobbel :-)

8531302[/snapback]

Jeg tenkte å prøve meg på de andre base-øvelsene ja. Knebøy osv. Er ikke så kjent med slike øvelser da jeg ikke har hatt tilgang på utstyr, men skal jo som sagt nå kjøpe meg.

 

kort og godt: Ja. :)

 

Edit-----

 

Kom over en "benk m/ benkpress" som g-sport kaller det. Antar de mener med stang og et par småskiver.(skal kjøpe mer vekter utenom om jeg tar denne saken).

 

http://g-sport.no/gs/templates/Produkt.aspx?id=10304 <-- Hva tycks?

http://www.g-sport.no/gs/templates/Produkt.aspx?id=6370 <-- Hva tycks #2?

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
Spørs vel litt hva som er målet med treningen, DNA? ;)

8531420[/snapback]

Ingen bør overgå 15 rep selv om hva målet med treningen er spør du meg.

8531447[/snapback]

 

Hvis man da skal løfte ting mange ganger? Utholdenhet er da 15+ hvis jeg husker riktig.

8531460[/snapback]

Skal du trene utholdenhet på musklene er da mange andre mer givende ting man kan gjøre en et rep-antall som overskrider 15.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Ingen bør overgå 15 rep selv om hva målet med treningen er spør du meg.

8531447[/snapback]

Så du har ingen tro på Doggcrap-trening?

Lenke til kommentar

Fin beindag i dag.

Knebøy:

130kg x5 - Lett som en plett

135kg x5 - Samme.

140kg x5 - Litt tyngre.

145kg x5 - Litt seig på siste rep.

150kg x5 - Klarte 4 rep.

 

Nå skal jeg opp på 5 rep med 150, så er neste toppsettvekt 155kg.

 

Beinpress:

Siden Nautilus (gym for eldre folk) beinpressmaskin bare har 200kg i magasinet, så gikk jo såklart 2x10 glatt.

 

Utfall med hantler:

Tungt, men fint. 10kg i hver hand.

 

Strake markløft:

Samme vekt på alle fem sett, 75kg. River greit.

 

Alt i alt, en bra dag! Kjente det da jeg skulle opp trappa og ned til byen for å ta bussen hjem. :)

Lenke til kommentar
NOK en skade! Snart så jeg gir opp tanken på trening og henger meg.

8531262[/snapback]

 

Vet hvordan du har det. Har løsna litt i benken til meg i det siste, og hva skjer?r;

smerter i venstre skulder. Hadde samme driten sist gang det gikk fremover i benken, men da var det høyre skulder som var problemet.

 

Hater de helvetes skuldersmertene. Blir trist og forbanna på samme tid.

 

Skal hive innpå ibux, og satse hardt på rygg og bakside skuldre fremover nå. Får finne på noe lurt i brysttreningen. Kjente ingen smerter under benkpress idag, men resten av dagen kjennes det om jeg vrir arma i en bestemt posisjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...