Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Gjør om alt i dag 1 og 3 og legg til sidehev i dag 2 og bytt ut en av nedtrekk øvelsene med foroverbøyd sidehev.

F.eks:

Dag 1

Knebøy.

Benpress.

Leg extensions

Strak markløft.

Tåhev.

Sittende tåhev.

Dag 2

Arnold press.

Sidehev.

Foroverbøyd sidehev

Nedtrekk bredt grep.

Kabelroing.

Bicepscurl

Dag 3

Benkpress

Skråbenk.

Flyes.

Pushdown.

Franskpress.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har et spørsmål her:

Jeg fikk litt småvondt i høyre biceps i forige bryst/rygg økt, så jeg trener ikke biceps denne uken, hva kan skaden ha kommet av?

Sene skade?

Håper det går over snart :(

8529222[/snapback]

Småvondt sier ikke mye. Var dette verk eller trøkk? Langvarig eller pulserende smerte? Kun når du trente eller vedvarte det? I selv musklen eller i festene? Variende smerte etter belastning, hvilke øvelser?

Lenke til kommentar
Småvondt sier ikke mye. Var dette verk eller trøkk? Langvarig eller pulserende smerte? Kun når du trente eller vedvarte det? I selv musklen eller i festene?  Variende smerte etter belastning, hvilke øvelser?

8529384[/snapback]

Jeg kjenner en liten smerte i festet nerme underarmen når jeg tar underarmen mot overarmen som at jeg skulle tatt en bicepscurl eller hammercurl.

Er ikke en stor smerte, men er helt klart forskjell mellom venstre og høyre arm.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Tok liten joggetur på 3,5km istad. Merker at jeg har utrolig vondt i leggmuskelen, hatt det siden mandag. Tror kanskje jeg mest sannsynelig har fått strekt den da jeg sykla, men er ikke sikker. Er det ikke mer vanlig å strekke lår- enn leggmuskelen da?

8530149[/snapback]

Jeg har en uheldig ting med å strekke leggmusklene i søvne, og vokner av at jeg vrir meg i smerte. Strekker leggmusklene oftere enn jeg gjør med lårmuskelene iallefall.

Lenke til kommentar
Jeg har en uheldig ting med å strekke leggmusklene i søvne, og vokner av at jeg vrir meg i smerte. Strekker leggmusklene oftere enn jeg gjør med lårmuskelene iallefall.

Er det mulig.. :dontgetit: Kan godt hende jeg har gjort det og da.

Noen som vet om det noe i veien om jeg fortsetter vanlig trening selvom det gjør vondt der?

Lenke til kommentar

Hvis du trener noen form for styrke i beina(og da spesielt leggen(e)), kan du prøve å ta av noen kg og trene slik, om du ikke jegør dette, men kun jogger og lignende, så kan du ta noen spaserturer istedenfor å jogge, og heller prøve igjen om en ukes tid.

Jeg er neimen ikke helt sikker på strekk, da jeg får det heller sjeldent selv, men vil tro det over skal funke. Dog, jeg er lite kvalifisert til å gi deg noen direkte råd egentlig...sikkert andre i tråden som har noen mer sikre tips til deg. :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Jeg kjenner en liten smerte i festet nerme underarmen når jeg tar underarmen mot overarmen som at jeg skulle tatt en bicepscurl eller hammercurl.

Er ikke en stor smerte, men er helt klart forskjell mellom venstre og høyre arm.

8529685[/snapback]

Kjører du stangcurl av noe slag for biceps? Problemet kan ligge der.

Lenke til kommentar
Småvondt sier ikke mye. Var dette verk eller trøkk? Langvarig eller pulserende smerte? Kun når du trente eller vedvarte det? I selv musklen eller i festene?  Variende smerte etter belastning, hvilke øvelser?

8529384[/snapback]

8529685[/snapback]

Dette bare når du trener eller hele tiden? Litt smerte må man tåle, bare vær obs på om den blir verre.

Lenke til kommentar
Kjører du stangcurl av noe slag for biceps? Problemet kan ligge der.

8530823[/snapback]

Kjørte stangcurl før, men har byttet over til EZ-curl. Bicepsen begynner å forbedre seg så kanskje jeg klarer å få inn en armøkt denne uken, men skal neste uke bytte om til bryst/triceps og rygg/biceps istedet for bryst/rygg og biceps/triceps så håper det hjelper :)

Armer på en egen dag er uanset elendig har jeg erfart. Ok du kan løfte mye mer i alle øvelsene og ta mer i rygg og bryst øvelsene, men triceps blir jo brukt i stor grad i benkpress og bicepsen blir jo i stor grad brukt i ryggdagen :)

Dette bare når du trener eller hele tiden?  Litt smerte må man tåle, bare vær obs på om den blir verre.

8530824[/snapback]

Når jeg tar underarmen mot overarmen som i en curløvelse og som i å drikke med et glass f.eks. Det er når jeg ikke trener, men det begynner å gå over.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Dette bare når du trener eller hele tiden?  Litt smerte må man tåle, bare vær obs på om den blir verre.

8530824[/snapback]

Når jeg tar underarmen mot overarmen som i en curløvelse og som i å drikke med et glass f.eks. Det er når jeg ikke trener, men det begynner å gå over.

8530873[/snapback]

Høres ikke helt bra ut. Kan være senebetenelse, eller muligens bare en strekkskade. Hvil bare biceps, kjør triceps lett for og få blodomløp i armen. Senebetenelse fucker alt av trening om du får det skikkelig, å du risikerer og slite med det i flere år om du ikke hviler. Heller hvile en uke ekstra enn 1 år på et senere tidspunkt.

Dette er ikke for og skremme deg da, kan jo hende det bare er en sene eller et muskelfeste som er litt strekt eller jult opp.

Lenke til kommentar
Høres ikke helt bra ut. Kan være senebetenelse, eller muligens bare en strekkskade. Hvil bare biceps, kjør triceps lett for og få blodomløp i armen. Senebetenelse fucker alt av trening om du får det skikkelig, å du risikerer og slite med det i flere år om du ikke hviler. Heller hvile en uke ekstra enn 1 år på et senere tidspunkt.

Dette er ikke for og skremme deg da, kan jo hende det bare er en sene eller et muskelfeste som er litt strekt eller jult opp.

8530968[/snapback]

Var det jeg tenkte, bedre å ta en uke pause med biceps treningen for sikkerhetskyld enn å slite med det i flere mnd.

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...