Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Jeg syntes det er noen sinnsyke priser på det greiene der. Hvor lenge varer de ved normalt forbruk ?

Jeg bruker ca 2 måneder på en 4kg bøtte... Da tar jeg når jeg føler at jeg trenger det, f.eks hvis jeg har spist en dårlig middag. I tillegg drikker jeg det i starten og slutten av dagen (som er etter trening for tiden)

...

Nå kom jeg nettopp fra en beinøkt og er helt slagen... Tenker med gru på trappene på jobb som skal bestiges i morgen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Jeg halverte min 3 kilos proteinbøtte i løpet av litt over en uke. Er kosten dårlig, går det ofte med over 1 kilo i uken.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Du må ha en økende belastning ellers har ikke muskelen noe behov for å vokse.

Jeg klarer jo selvfølgelig flere og flere, mener du slik? Eller må jeg ha ekstra vekt? Vil gjerne ikke ha slike klumpete muskler, det virker bare rart...

Ekstra vekt for å bygge styrke og flere reps for å bygge muskler. Etterhvert må du nok øke både her og der. Tror ikke du skal være redd for å få for store muskler.

Lenke til kommentar
De fire store da som regel,

benk

mark

knebøy

mililtærpress

stemmer, disse øvelsene er det sturla vant vm med .Trente bare dem

økende belastning da mener jeg at pushup ikke fungerer

for de du må legge på 1-2 kg hver trening for å få muskelen til å vokse.

begynne med SN så lave vekter så øke i ca 6 uker.

Lenke til kommentar
best å holde seg unna hansker, drareimer kan til nød brukes på tuuunge vekter hvis grepet svikter

Heller kast magebelte

Får mye igjen for å trene seg opp uten å bruke det.

Noen på gymmet som har på belte for pynt.

Hansker kan jo være greit om studioet har utsryr som er skarpt

jeg har begynnt å blø i håndflaten etter å ha trent med nye vekter som mønstret har vært forskarpt på.

Enig at noen bruker hansker på 5kg vekter ,så klager du masse om de glemmer dem hjemme. Får vondt i hånda og hard hud osv :roll:

Jeg bruker ikke hansker og selv om jeg løfter 160 kg på "skulderhev" og trener ryp 3 ganger i uken har jeg glatte hender ,ingen synlige skader..

Håper det kommer træl snart, sunt med herdet henner.

(jeg har hansker , kjøpte i begynnelsen- det er rett å slett varmt å ha på i lengden,ekkelt også.)

hvorfor er det bedre å kaste magebeltet f.eks ved tunge sett mark og bøy?

Lenke til kommentar

Leste i et blad en gang at du blir sterkere i hvis du ikke bruker magebelte, du trener støttemusklene bedre.

Har selv prøvd dette, å trene markløft uten belte, trener ikke like tungt som det jeg gjør med belte, men på 100 kilo på 10 reps nå så virker det som om den ble bedre trent en når jeg brukte belte, det kjentes ut som om musklen var 3 ganger så stor :yes:

MEn kanskje det er bare er innbilning, men jeg har trent uten belte nå i 2 uker, og jeg syns det er bedre. Men man skal være veldig forsiktig, ikke rykke og nappe, ikke ta for tungt, og mest av alt, vær nøye på at teknikken er RIKTIG!

Lenke til kommentar
hvorfor er det bedre å kaste magebeltet f.eks ved tunge sett mark og bøy?

Fordi han vil at folk skal skade seg.

pga tren deg opp uten magebelte til du kommer til 200kg,

så tar du på

Noen har brukt det fra begynnelen av og klarer ikke løfte 80kg engang uten belte.

Riktig som huzzulla sier.

Ryggen kan være bøyd/ved hoftene -men ikke ryggraden ! det beste er å finne et punkt på veggen og se der under hele øvelsen

Endret av War
Lenke til kommentar
Leste i et blad en gang at du blir sterkere i hvis du ikke bruker magebelte, du trener støttemusklene bedre.

Har selv prøvd dette, å trene markløft uten belte, trener ikke like tungt som det jeg gjør med belte, men på 100 kilo på 10 reps nå så virker det som om den ble bedre trent en når jeg brukte belte, det kjentes ut som om musklen var 3 ganger så stor :yes:

MEn kanskje det er bare er innbilning, men jeg har trent uten belte nå i 2 uker, og jeg syns det er bedre. Men man skal være veldig forsiktig, ikke rykke og nappe, ikke ta for tungt, og mest av alt, vær nøye på at teknikken er RIKTIG!

Å trene uten belte er for viderekommende etter min mening. Alltid begynn med belte, få en følelse av hvordan det skal gjøres. Etterhvert så kan du droppe beltet ettersom du har en bedre "feeling" med hvordan du skal løfte uten å ødelegge ryggen helt. Du kjenner fort når det går gærne veien :)

Lenke til kommentar
Å trene uten belte er for viderekommende etter min mening. Alltid begynn med belte, få en følelse av hvordan det skal gjøres. Etterhvert så kan du droppe beltet ettersom du har en bedre "feeling" med hvordan du skal løfte uten å ødelegge ryggen helt. Du kjenner fort når det går gærne veien :)

Det er det som er farlig, bruke belte så plutselig kaste det

Belte brukes for å øke det intraabdominale trykket, som vil stabilisere korsryggen spesielt. Det finnes mennesker som har såpass sterke TVA (magemusklene som trekker inn magen) at de får bedre stabilisering enn av et styrkeløftbelte.

Det beste er å begrense bruken av belter for å ikke svekke utviklingen av den stabiliserende muskulaturen. Dette gjelder både korsrygg og magemusklene. Vent med å bruke belte til det blir så tungt at du føler det er nødvendig for å kjøre med riktig teknikk. Bruk av belte der det strengt tatt ikke er nødvendig, vil svekke mage og korsrygg over tid. Anbefales kun brukt på tunge markløft og knebøy.

Lenke til kommentar

Det er det som er farlig, bruke belte så plutselig kaste det

Belte brukes for å øke det intraabdominale trykket, som vil stabilisere korsryggen spesielt. Det finnes mennesker som har såpass sterke TVA (magemusklene som trekker inn magen) at de får bedre stabilisering enn av et styrkeløftbelte.

Det beste er å begrense bruken av belter for å ikke svekke utviklingen av den stabiliserende muskulaturen. Dette gjelder både korsrygg og magemusklene. Vent med å bruke belte til det blir så tungt at du føler det er nødvendig for å kjøre med riktig teknikk. Bruk av belte der det strengt tatt ikke er nødvendig, vil svekke mage og korsrygg over tid. Anbefales kun brukt på tunge markløft og knebøy.

Derfor jeg mener det skal være for viderekommende. Som du sier, det er ikke bra å "bare kaste det". Du må vite hva du gjør.

Lenke til kommentar

Nå har jeg dette oppsettet:

Dag 1

Bryst:

Beknpress 5*5

Skråbenk 4*8

Peck Deck 3*12

Varierer litt med noen andre istenfor Peck Deck.

Triseps:

PushDown med stang (elns)3*10

Franskpress 3*8

Biseps:

Curl med stang 4*10

Dag 2

Bein:

Hack Lift 4*8

Sittene Beinpress 3*10

Ståene leggcurl 3*10

Liggene lårcurl 3*8

Dag 3

Skuldre:

Skulderpress 4*8

Skulderflyes 3*8

Bakside /m manualer 3*10

Rygg:

Nedtrekk bak 3*10

Ståene roing 3*8

Nedtrekk forran 3*10

Korsrygg 3*12

Har trent dette programmet siden jeg begynnte å trene vekter i novermer.

Synes dere jeg bør skifte på noe? Jeg har jo trent det ganske lenge nå...

Kom gjere med tips og idéer :)

Jeg er 15 år og ca. 175 høg... Så vet dere det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...