Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105476
Hei

Muligens et dumt spørsmål dette, men finnes det pulsklokker e.l. som måler distanse? Eller har vi ikke kommet så langt i utviklingen enda? :p

Grunnen til jeg spør er fordi det er litt stress å finne frem kart for å måle løypa, og løping på bane er kjedelig.

Et lite spm. til: på en vanlig friidrettsbane er det 400m rundt banen (?). I hvilket "spor" er dette, siden en som springer på innsiden vil springe korter enn en på utsiden.

Takker

8513078[/snapback]

Ja, Polar selger klokker med mulighet for tilkobling av løpesensor. Den skal visstnok være 99% korrekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mandag: Bryst , Triceps , Skuldre fremside :p

Onsdag: Rygg , Biceps , Skuldre bakside

15 x 3 Arnoldpress

10 x 3 Front hev

10 x 4 En arms hantell roing

20 sek x 5 Rygghev

15 x 3 Hammer curl

15 x 3 Skulderpress

15 x 3 Underarms curl

15 x 3 Hantell curl

10 x 3 stangroing

10 x 4 nedtrekk (2 brede, 2 smale med underhåndsgrep)

10 x 3 bakoverflyes

8507184[/snapback]

Grønne felter foreslåes tatt bort, røde foreslåes lagt til, uthevede felter er foreslåtte forandringer.

8509870[/snapback]

Har (som sagt ) bare tilgang på maualer og ro maskin, og har du en link til bakoverflyes ?

Er det noen ting som bør forandres på andre dager?

Endret av Hi-DEQ
Lenke til kommentar
Ikke ta bort arnoldpress. Kongeøvelse.

8513539[/snapback]

Har ikke gjort det , har tatt alle forandringene untatt arnoldpress og skulderpress :love:

8513576[/snapback]

Jeg snakker om å ta det bort på 1 av dagene ;) Han har dobbelt opp med skuldre på en del øvelser.

Lenke til kommentar

Styrken kommer tilbake, 3x10x130kg i mark idag. Ikke imponerende, men er første gang jeg kjører skikkelig mark siden November. Håper jeg bare kan følge opp med noen skikkelige løft i benk i morgen, få opp litt moral.

Lenke til kommentar
Styrken kommer tilbake, 3x10x130kg i mark idag. Ikke imponerende, men er første gang jeg kjører skikkelig mark siden November. Håper jeg bare kan følge opp med noen skikkelige løft i benk i morgen, få opp litt moral.

8517124[/snapback]

Fått sansen for mark i det siste jeg også. Sida sommern 2006 har jeg trent totalt 3 økter markløft, men har likevel økt med 20kg.

problemet mitt med markløft er at jeg ikke greier å variere det omvendte grepet mitt, så jeg er redd for å dra meg skeiv.

Lenke til kommentar

Har fått sansen for denne øvelsen selv. Det er ikke mange ukene siden første gang jeg prøvde den, men har hatt utrolig bra økning i den, på tross av deffing. Har bare trent den 3 ganger totalt. Første gang klarte jeg 6 rep på 80 tror jeg, neste klarte jeg 5 på 100, og sist gang jeg trente klarte jeg 5 på 110. Alle disse løftene var på slutten av en pyramide.

Lenke til kommentar

Skulle ikke forundre meg om dette er feil tema og sporre om dette, men jeg maa da prove et sted :blush:

Jeg trener rundt 3 ganger i uken (man, ons, fre) i vektrommet paa skolen, mellom 30-45 minutter (kommer ann paa naar gymlaereren kommer og laaser opp) for skolen begynner. Ellers er jeg med paa skolens friidrettslag og kaster diskos og kulestot (tror det er det norske navnet paa shotput) hver dag, men det er ikke for mye trening i det.

I vektrommet starte jeg som regel med aa lope 10-15 min (kommer ann paa hvor mye tid jeg har) paa tredemolle (usikker paa stavingen) for jeg gaar over til losvekter, husker ikke det norske navet (vaert i USA for lenge) paa dumbells, paa 30 lbs. (ingen muskelbynt, det er sikkert) og noen andre ovelser som benkpress og andre jeg ikke vet navnet paa. Men dette er jo ikke saerlig gjennomtenkt paa noen maate saa jeg vet ikke hvor mye det hjelper meg.

Jeg har ingen planer om aa bli en stor muskelbunt paa noen maate, vil bare bli i bedre form og kanskje klare aa kaste diskosen paa 1.6 kg lenger enn 60 fot (aner ikke hva det er i meter) og kulen lenger enn 24 fot. Er det noen som har noen tanker/forslag til hvordan jeg kan bruke tiden min bedre, eventuelt skrive opp et enkelt trenings program?

Er foresten 17 aar, 80kg og litt hoyere enn 178 cm (sjekket hoyden i juli i fjor).

Takker for alle svar/tips som kommer :!:

Lenke til kommentar
Skulle ikke forundre meg om dette er feil tema og sporre om dette, men jeg maa da prove et sted :blush:

Jeg trener rundt 3 ganger i uken (man, ons, fre) i vektrommet paa skolen, mellom 30-45 minutter (kommer ann paa naar gymlaereren kommer og laaser opp) for skolen begynner.  Ellers er jeg med paa skolens friidrettslag og kaster diskos og kulestot (tror det er det norske navnet paa shotput) hver dag, men det er ikke for mye trening i det.

I vektrommet starte jeg som regel med aa lope 10-15 min (kommer ann paa hvor mye tid jeg har) paa tredemolle (usikker paa stavingen) for jeg gaar over til losvekter, husker ikke det norske navet (vaert i USA for lenge) paa dumbells, paa 30 lbs. (ingen muskelbynt, det er sikkert) og noen andre ovelser som benkpress og andre jeg ikke vet navnet paa.  Men dette er jo ikke saerlig gjennomtenkt paa noen maate saa jeg vet ikke hvor mye det hjelper meg.

Jeg har ingen planer om aa bli en stor muskelbunt paa noen maate, vil bare bli i bedre form og kanskje klare aa kaste diskosen paa 1.6 kg lenger enn 60 fot (aner ikke hva det er i meter) og kulen lenger enn 24 fot.  Er det noen som har noen tanker/forslag til hvordan jeg kan bruke tiden min bedre, eventuelt skrive opp et enkelt trenings program?

Er foresten 17 aar, 80kg og litt hoyere enn 178 cm (sjekket hoyden i juli i fjor).

Takker for alle svar/tips som kommer :!:

8517499[/snapback]

Ønsker du å kaste langt er det lurt å trene pressøvelser. Tren bryst, triceps og skuldre i hovedsak.

Lenke til kommentar
Ønsker du å kaste langt er det lurt å trene pressøvelser. Tren bryst, triceps og skuldre i hovedsak.

8519068[/snapback]

Ønsker du å kaste langt bør du trene allsidig for styrke. En sterk nakke og rygg hjelper faktisk mer enn de fleste tror på kastøvelser, f.eks.

Lenke til kommentar

8519068[/snapback]

Ønsker du å kaste langt bør du trene allsidig for styrke. En sterk nakke og rygg hjelper faktisk mer enn de fleste tror på kastøvelser, f.eks.

8519332[/snapback]

Fult mulig, selv om teknikken ligger i håndleddet (hurra for 4 år med håndball) :p

Lenke til kommentar

Hva en treningsstrikk gjør for deg avhenger av hva du bruker den til. Du kan stramme den og ha stor belastning, eller du kan slakke den. Så er det opp til kreativiteten din hva du kan trene med den.

Hurra for ny bøtte med proteinpulver og løfteremmer fra ej-shop! Ba om smaksprøve på jordbær, og fikk både det og banan.. Jeg tror jeg holder meg til sjokoladen.

Lenke til kommentar

Har bygget litt på programmet mitt nå, og vil ha deres mening igjen.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Dag 1

Tåhev

Leg Extension

Dumbdell Lunge (Gudene vet hva det heter på norsk)

Jogge

Dag 2

Arnold Press

Kabel-roing

Nedtrekk m/ bredt grep

Nedtrekk m/ smalt grep

Biceps-curl

Jogge

Dag 3

Pushups

Flies

Triceps-nedtrekk

Butterflies

Jogge

Dag 4

Magetrening/tur eller fridag

Dag 1

Tåhev

Leg Extension

Dumbdell Lunge (Gudene vet hva det heter på norsk)

Jogge

Dag 2

Arnold Press

Kabel-roing

Nedtrekk m/ bredt grep

Nedtrekk m/ smalt grep

Biceps-curl

Jogge

Dag 3

Pushups

Flies

Triceps-nedtrekk

Butterflies

Jogge

osv....

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...