Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Trente faktisk magen i dag, det var moro. Situps med motstand, vanlige situps, benhev med kompiser til å dytte ned bena, og negative, dype situps med kompis til å dytte.

Det ble litt overkill på mage, men det får så være.

 

 

 

Apropos.

Wh1te: Hvordan tar man situps feil? Det du skrev om å ta dem riktig så jo fornuftig ut, men det kan hende at jeg lettere finner feil i teknikken hvis du forteller hva nybegynnerfeilene er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anbefaler deg å følge en 3-splitt, og gi litt blanke i hvilken ukedag det er. Litt sånn ca.

Dag 1:

Bryst, triceps, skuldre fremside

Dag 2:

Rygg, biceps, skuldre bakside

Dag 3:

Bein, legger + evt. tung magetrening

 

Lett magetrening, underarmer og andre lette øvelser (skulderrotasjoner av forskjellige varianter f.eks.) legger du inn der det passer.

 

Hver gang du har trening tar du den dagen som er etter den forrige, altså om du på fredag forrige uke hadde ryggdagen (#2) så tar du beindagen (#3) på mandag.

8505507[/snapback]

Takker for tips , det skal jeg gjøre , men blir nok løping i tillegg :thumbup:

Endret av Hi-DEQ
Lenke til kommentar
benhev med kompiser til å dytte ned bena,

8505756[/snapback]

Min favorittmageøvelse, kjenner det godt i magen etterpå.

8505793[/snapback]

Etter at jeg ble mer obs på at dette faktisk gikk på iliopsoas er det lettere å bruke dem aktivt, så nå kjente jeg det veldig tydelig i dem i dag. Da får man vel etter hvert håpe at de skrå strekene ned mot skrittet blir enda tydeligere, damene elsker jo det :love:
Lenke til kommentar
Trente faktisk magen i dag, det var moro. Situps med motstand, vanlige situps, benhev med kompiser til å dytte ned bena, og negative, dype situps med kompis til å dytte.

Det ble litt overkill på mage, men det får så være.

8505756[/snapback]

Bruker å kjøre benhev med kompis til å dytte ned beina og en øvelse hvor du hele tiden prøver å ta en sit-up, men kompisen din dytter deg ned når du er nesten helt oppe. 3 sett med de to, og jeg er ferdig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Var Arnold noen treningsforsker?

 

Ja, jeg vil nå si det.

 

Var han ren?

 

Hva i alle dager har det å si?

 

Nei, han gjorde opp sin egne treningsfilosofi med grunnlag i hva han erfarte på treningsstudioet. Erfaringen hans med at magen restitueres raskt har kanskje en liten sammenheng med alt godteriet han spiste. At det samme gjelder for en normal person er vel heller tvilsomt.

8504902[/snapback]

 

Har du lest boken?

Lenke til kommentar
Var Arnold noen treningsforsker?

Ja, jeg vil nå si det.

Var han ren?

Hva i alle dager har det å si?

8506292[/snapback]

 

Hvis en person bruker steroider, vil vedkommende tåle høyere treningsvolum og belastning, samt restituere seg kjappere enn en som ikke bruker. Derfor har det litt å si mtp treningsprogram og hvile.

Lenke til kommentar

Da var det på tide og legge ut treningsprogrammet da :thumbup:

 

Mandag: Bryst , Triceps , Skuldre bakside

20 x 3 Push ups

15 x 3 Hantell kickback

15 x 3 Skrå press flyes

15 x 3 Arnold press

15 x 3 En arms triceps press over hodet

20 x 3 Benkpress

15 x 3 Skulderpress

10 x 3 Front hev

 

Onsdag: Rygg , Biceps , Skuldre bakside

15 x 3 Arnoldpress

10 x 3 Front hev

20 x 4 En arms hantell roing

20 sek x 5 Rygghev

15 x 3 Hammer curl

15 x 3 Skulderpress

25 x 3 Underarms curl

15 x 3 Hantell curl

 

Fredag: Lår , Legger , Mage

Løpe

40 x 3 Knebøy

30 x 2 Utfall - 15 til hver side –

20 x 3 Skrå sit ups

40 x 4 Sit ups

3 sek x 30 x 2 sett med Leghev

20sek x 5 bein hev

 

Kom gjerne med tilbakemeldinger med ting som er glemt/tatt for mye av o.l :thumbup:

 

PS: Har bare tilgang til vekter , trenings sykkel og ro apperat(som brukes i tillegg til programmet)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Hvis en person bruker steroider, vil vedkommende tåle høyere treningsvolum og belastning, samt restituere seg kjappere enn en som ikke bruker. Derfor har det litt å si mtp treningsprogram og hvile.

8507026[/snapback]

 

Ja, men det virket som om han antydet at Arnold ikke hadde peiling fordi han ikke var ren. De største og sterkeste guttene i verden er fostret på steroider, men det er sannsynligvis de som kan mest om trening også.

Lenke til kommentar
Ja, men det virket som om han antydet at Arnold ikke hadde peiling fordi han ikke var ren. De største og sterkeste guttene i verden er fostret på steroider, men det er sannsynligvis de som kan mest om trening også.

8507243[/snapback]

 

Det mange glemmer er at steroider er bare et hjelpe middel, ikke et mirakel.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Ja, men det virket som om han antydet at Arnold ikke hadde peiling fordi han ikke var ren. De største og sterkeste guttene i verden er fostret på steroider, men det er sannsynligvis de som kan mest om trening også.

8507243[/snapback]

Jeg sier ikke at Arnold ikke hadde peiling, men de trenigsdosene han hadde ville ikke funket for en ren person ...

Lenke til kommentar
Mandag: Bryst , Triceps , Skuldre fremside :p

 

Onsdag: Rygg , Biceps , Skuldre bakside

15 x 3 Arnoldpress

10 x 3 Front hev

10 x 4 En arms hantell roing

20 sek x 5 Rygghev

15 x 3 Hammer curl

15 x 3 Skulderpress

15 x 3 Underarms curl

15 x 3 Hantell curl

10 x 3 stangroing

10 x 4 nedtrekk (2 brede, 2 smale med underhåndsgrep)

10 x 3 bakoverflyes

8507184[/snapback]

Grønne felter foreslåes tatt bort, røde foreslåes lagt til, uthevede felter er foreslåtte forandringer.

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke heller ta bort fronthev istedet for skulderpress?

8509873[/snapback]

Jeg tenkte å fjerne begge deler, men glemte av fronthev. Det er fikset nå. Han kjører jo ganske mye på skuldrene på dag1. Har nå kun bakoverflyes på dag2, som en ren bakside skuldre-øvelse.

Lenke til kommentar

Sommeren kom tidlig i år.

To uker siden ble det avbrekk fra treninben med 1 uke i Gran Canaria. Kom tilbake, og så var det bare 1 uke på før skoletur til Kypros sto for tur.

Wellwell, gjør godt å slappe av.

Sitter nå ute etter en god morgenstur før frokost mot en varde med god puls. Ca 40 min. Merket ikke at det var blitt noe tyngre siden før feriene, så tror litt ferie gjør godt. :D

 

Senere skal muskelene kjøres. Kjører ikke noe treningsprogram, bare "generell overkropp 3x i uka. Men ønsker å utforme et, for å binde seg til å øke belastning.

 

Hva sier dere til et rent overkropps-program? Dvs. Ingen beintrening. Kommer av at jeg føler beina blir godt nok kjørt med joggeturene, og beina er genetisk store fra før. ;)

Vet at jeg går glipp av noen testoseron hormoner, men en hard bakketrening gjør vel susen?

Forslag til et 3-splitts overkropps-program (trent 2 år før)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...