Zethyr Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Studiorykter, dessverre. Moralen er vel uansett at man ikke bør kjøre magen så ofte. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 (endret) For å ikke spore "Bilder av din overkropp" helt av fortsetter jeg her. Post i tråden Har lagt ved et gammelt bilde av "strekkmerke" etter skulderpress så får dere dømme selv Kjører 2-split med en kompis og har egentlig bare gått med på programmet hans selv om jeg har fått inn et par endringer. Dag 1: Arm/bryst/mage Benk Bicepscurl med stang Hantel Curl / Dumbbell Curl sittende i skråbenk Dips Pushdowns Mage Dag 2: Skuldre, rygg, bein Skulderpress med manualer Nedtrekk (varierende grep, ca 2 ganger smalt grep for hver gang med bredt) Roing Rygghev Beinpress Stående leggpress i maskin Edit: Kjører 4 sett på alt, men 2 sett på hver bicep/tricepøvelse slik at det blir 4 sett totalt på hver muskel. Endret 30. april 2007 av KjellV Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Jeg synes du trener for mye armer. Dropp en biceps-øvelse og tren mer bryst. Du kan også med fordel trene litt mer skuldre, men hvis du kun har tid til å trene to ganger pr uke så er det vel ikke noe å gjøre med. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Så fire sett på bicep og 4 sett på tricep er mye? Har ikke noe store armer akkurat Er inspirert av treningsforum sitt armprogram Endret 30. april 2007 av KjellV Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Studiorykter, dessverre. Moralen er vel uansett at man ikke bør kjøre magen så ofte. 8502764[/snapback] Det er en feil moral, mener jeg. Magen er veldig viktig å kjøre ettersom den som du sier fungerer som støtte i de fleste andre øvelser. Jeg kjører 3x20 korrekte sit ups etter nesten alle styrkeøktene mine. Det samme gjør jeg med rygghev. Så vidt jeg husker skrev Arnold i boken sin at magen restitueres kjapt. Så til en liten revolusjon. Jeg har tatt sit ups siden jeg var 12 år, men jeg har ikke gjort dem riktig til jeg var 20. Jeg lærte av Thomas hvordan de skal gjøres og det er helt vanvittig stor forskjell på hvordan de tar. Jeg skal prøve å forklare trinn for trinn hvordan en slik sit up skal taes. 1. Legg deg på rygg, bøy knærne 2. Sett helene ned i bakken (nesten press dem ned) og løft bekkenet (ikke korsryggen) 3. Fold hendene og legg dem bak hodet 4. Det første du skal gjøre er å bøye hodet og da begynner du utpustingen 5. Deretter bøyer du resten av magen til du kommer forholdsvis langt opp 6. Det siste du strekker ut er haken 7. Du skal nå være ferdig med utpustingen 8. Derettet begynner du innpustingen, mens du tar samme bevegelse tilbake Gjøres dette riktig får du ikke puste etter 20 stk, hvis du er godt trent. Pusteteknikk er veldig viktig, men også det at du presser helene ned i bakken betyr mye. Lenke til kommentar
The Hoff Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Jeg synes det er mye i forhold til hvor mye du trener andre muskelgrupper. Husk at når du trener ryggøvelser som f.eks nedtrekk og roing, aktiviserer du biceps i stor grad. Akkurat som triceps får mye juling når du kjører pressøvelser for brystet. Hadde jeg vært deg, hadde jeg droppet en bicepsøvelse til fordel for skråbenk, og en tricepsøvelse til fordel for kabel-krysstrekk eller flyes. Lenke til kommentar
DNA Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Kjør heller 1-2 sett på biceps og 2-3 sett på triceps. Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476 Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Det er en feil moral, mener jeg. Magen er veldig viktig å kjøre ettersom den som du sier fungerer som støtte i de fleste andre øvelser. Jeg kjører 3x20 korrekte sit ups etter nesten alle styrkeøktene mine. Det samme gjør jeg med rygghev. Så vidt jeg husker skrev Arnold i boken sin at magen restitueres kjapt. Var Arnold noen treningsforsker? Var han ren? Nei, han gjorde opp sin egne treningsfilosofi med grunnlag i hva han erfarte på treningsstudioet. Erfaringen hans med at magen restitueres raskt har kanskje en liten sammenheng med alt godteriet han spiste. At det samme gjelder for en normal person er vel heller tvilsomt. Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Mange kroppsbyggere trener aldri mage, og noen trener den kun på diett. Magen blir jo brukt aktivt under knebøy og markløft, så det holder kanskje? Selv trener jeg aldri mage, finnes det noe kjedeligere øvelse? Endret 30. april 2007 av Dagon Lenke til kommentar
Hi-DEQ Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Funker dette : Mandag:Bryst,biceps,triceps Tirsdag:Rygg,nakke,skuldre Onsdag:Kondis trening,evt. bein trening Torsdag:skråmage,rygg,mage Fredag:Biceps,triceps,bryst Lørdag:Hviledag Søndag:Hviledag Noen tips om hva som bør skiftes/forbedres? Endret 30. april 2007 av Hi-DEQ Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Noen tips om hva som bør skiftes/forbedres? 8505195[/snapback] Litt mye biceps. F.eks biceps før ryggdag, da blir det i grunn biceps to dager på rad. Skråmage? Ta heller biceps sammen med rygg. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Selv trener jeg aldri mage, finnes det noe kjedeligere øvelse? 8505038[/snapback] Ja, rene bicepsøvelser. Hi-DEQ, "kondistrening evt. beintrening", det vil si 1 benøkt per 2 uker ? Bena er like viktige som andre deler av kroppen. Lenke til kommentar
Hi-DEQ Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Gidder du sette opp åssen treningsprogrammet mitt bør være da? Er ganske noob på dette området.. Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Selv trener jeg aldri mage, finnes det noe kjedeligere øvelse? 8505038[/snapback] Ja, rene bicepsøvelser. 8505333[/snapback] Hehe, går det an å mene det alså? Lenke til kommentar
smeboe Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Common sense. Magemuskler og ryggmuskler er på samme måte som bein muskler du bruker hele tiden når du er i aktivitet, og har ikke "råd" til å bruke lang tid på å restituere seg. Dessuten kjører bare de færreste magen like tungt(få og tunge reps) som eks bryst. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Anbefaler deg å følge en 3-splitt, og gi litt blanke i hvilken ukedag det er. Litt sånn ca. Dag 1: Bryst, triceps, skuldre fremside Dag 2: Rygg, biceps, skuldre bakside Dag 3: Bein, legger + evt. tung magetrening Lett magetrening, underarmer og andre lette øvelser (skulderrotasjoner av forskjellige varianter f.eks.) legger du inn der det passer. Hver gang du har trening tar du den dagen som er etter den forrige, altså om du på fredag forrige uke hadde ryggdagen (#2) så tar du beindagen (#3) på mandag. Lenke til kommentar
Poor Leno Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Selv trener jeg aldri mage, finnes det noe kjedeligere øvelse? 8505038[/snapback] Ja, rene bicepsøvelser. 8505333[/snapback] Hehe, går det an å mene det alså? 8505466[/snapback] Mage er absolutt ingen kjedelig øvelse med de rette apparatene! Lenke til kommentar
Dagon Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 (endret) Sikkert pga at jeg er så feit at jeg ikke liker å trene mage Endret 30. april 2007 av Dagon Lenke til kommentar
DNA Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Mage er absolutt ingen kjedelig øvelse med de rette apparatene! 8505609[/snapback] Men frivekter eller kroppsvekt er mye bedre. Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 30. april 2007 Rapporter Del Skrevet 30. april 2007 Men frivekter eller kroppsvekt er mye bedre. 8505695[/snapback] Ja, det er sikkert fancy med Mega Ab Extension 3000, men «vanlig» magetrening fungerer vanligvis best. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå