Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og jeg er sikker på at en PT kunne ha sett feil i teknikken til samtlige på dette forum her, meg selv inkludert.

8496717[/snapback]

 

Mitt poeng var at om du trener på et BRA gym, gjerne et som drives av aktive kroppsbyggere/styrkeløftere, så får du all hjelp du trenger der. På mitt gamle gym var det bare å spørre, så fikk du umiddelbar hjelp til teknikk. De kom tilogmed uoppfordret bort til deg og komenterte enkelte øvelser.

 

Hva trenger man egentlig en PT til?

Lenke til kommentar

En PT vil sefølgelig være til mer nytte enn en kompis.

 

- Han kan hjelpe deg å utføre øvelsene helt perfekt så du ikke skader deg.

- Han kan hjelpe deg sette opp hvor mye du skal spise hver dag og hva du skal spise.

- Han kan hjelpe deg sette opp et program etter ditt eget ønske.

 

Og mye mer. . .

 

Hva gjør som regel en kompis?

 

Det eneste han gjør er som regel å få deg til å presse deg eller sikre deg i benken noe en PT også kan gjøre. Men han hjelper deg som regel ikke til å få en perfekt teknikk.

 

Har sett alt for mange ungdommer hvor 3 kompiser står rundt og sikrer i benken imens han som løfter slipper vekten i full fart ned på brystet og løfter vekten sakte og sjanglette opp istedet for sakte ned og eksplosivt opp. Det helt motsatt av hva man skal gjøre for å si det sånn.

 

Hvordan kan man si at det er bedre enn en PT`?

Ja jeg vet alle ikke er sånn, men har sett alt for mange tilfeller hvor det er sånn.

 

En som har trent en stund trenger kanskje ikke PT, men for en som er ny i "gamet" kunne det vært lurt.

Lenke til kommentar
En PT vil sefølgelig være til mer nytte enn en kompis.

 

- Han kan hjelpe deg å utføre øvelsene helt perfekt så du ikke skader deg.

- Han kan hjelpe deg sette opp hvor mye du skal spise hver dag og hva du skal spise.

- Han kan hjelpe deg sette opp et program etter ditt eget ønske.

 

Og mye mer. . .

8496906[/snapback]

 

Som sagt, dette får man hjelp til gratis på bra gym, og div treningsfora.

Hehe, høres vel ut som jeg har et personlig hat mot PTer nå..

Lenke til kommentar
Har mannet meg opp i mangfoldige måneder til denne dagen. Jeg skal prøve Hyrlens Tunfisk Delite:

 

Rapporterer tilbake etter trening en gang.

8496752[/snapback]

 

Hoho, snakk om brekningsmiddel :p Har selvfølgelig prøvd noe lignende selv, bare med saft istedet for cola light( :ermm: ) og det gikk da ned, til slutt

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg hadde en gerilja-økt i dag. Men jeg lurer på hvor lang tid skal det gå etter økten før du får deg noe å spise? Praktiseres det samme prinsippet at du skal ha næring umiddelbart etter økten, eller vente en time og to for å utnytte etter-forbrenningen fullt?

8496098[/snapback]

 

Det kommer an på hva du spiser. Raske karbohydrater vil forårsake at kroppen produserer mer insulin og derfor vil slankeeffekten i stor grad bli hemmet. Få gjerne i deg en sunn frokost etter dusjen.

Lenke til kommentar
Har mannet meg opp i mangfoldige måneder til denne dagen. Jeg skal prøve Hyrlens Tunfisk Delite:

 

Tunfiskdelite!

 

Du trenger:

2 bokser tunfisk

1/2 liter colalight

1x stavmixer

 

Kaster alt unntatt stavmixeren i en 1L shaker, kjører stavmixeren nedi og VOILA!

 

Enjoy!

7235447[/snapback]

 

Rapporterer tilbake etter trening en gang.

 

Edit: Rant om at posten sendte proteinpulver og løfteremmer(kunne vært fint å fått i dag) til feil postkontor.

8496752[/snapback]

 

Hvorfor ikke bytte ut colaen med majones? Tunfisk og majones er ypperlig!

Lenke til kommentar
Da var 5 timer med sekkegåing unnagjort. 25 kg er digg å få av ryggen.

8493002[/snapback]

Høy intensitet? Trener du til noe spesielt eller er det bare for treningens skyld?

 

DoNotWant; rapporter smaksopplevelsen, og vær ærlig! Forøvrig tviler jeg ikke på at enkelte kan like det, det blir jo tunfisksuppe med colasmak, høres faktisk ikke så jævlig ut..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Da var 5 timer med sekkegåing unnagjort. 25 kg er digg å få av ryggen.

8493002[/snapback]

Høy intensitet? Trener du til noe spesielt eller er det bare for treningens skyld?

8497728[/snapback]

 

Tja, mellomtungt. Jeg gikk med en dårligere trent løytnant så jeg fikk ikke presset meg noe særlig, men vondt var det til slutt. Er ikke litt støl i dag da, bare litt gnagsår. Skal ta ut nye marsjstøvler i morgen.

 

Trener med sekk for å variere treningen og for å bli bedre rustet til opptak i HV innsats.

Lenke til kommentar

Trening har sine onde sider. Komfirmasjonsdressen som jeg kjøpte for ca. 8mnd siden som jeg skulle bruke i en komfirmasjon til en kompis som er snart var alt for liten.

 

Fikk jenterumpe, så faktisk helt ut som en jente i den.

 

Selve dressen var alt for liten for skulderene og ryggen.

 

En ganske dyr og kul bukse jeg kjøpte i sommer er også for liten, får den opp lårene en gang.

 

Og alle Bjørn Borg Medium størrelse bokserne er litt for små, men funker fortsatt.

 

Nei, trening er dyrt! :(

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Da er tunfiskdeliten nede. For the record, så nøyde jeg meg med 1 boks tunfisk. Helt jævlig. Det smakte på en måte pepsi max, men konsistensen var som juice med ekstremt mye og tørt, tunfiskaktig fruktkjøtt som setter seg litt i tennene.

Det psykiske aspektet var det mest utfordrende. Jeg brakk meg to ganger. Og det smaker helt jævlig å rape.

 

DNA: Jeg har begynt å kjøpe bukser på H&M, og fortsetter med det frem til størrelsen har stabilisert seg. Jeg var str. 34 til jul, nå måtte jeg opp i 36 pga. lårene mine.

Endret av DoNotWant
Lenke til kommentar
Og alle Bjørn Borg Medium størrelse bokserne er litt for små, men funker fortsatt.

8497803[/snapback]

Etter jeg begynte å trene beina seriøst har jeg gitt opp å kjøpe boksere som passer der og da. Kjøper L og XL hele tiden, selv om det blir noe slapt. :p

 

Btw, liten idé til nytt underforum: "Treningsdagbok"?

Lenke til kommentar

Nettopp kommet hjem fra treninga nå.

Var en fyr der jeg aldri hadde sett, 20 åra kanskje, hadde med seg dama.

Gikk rett til styrke avdelingen og begynte å ta altfor tungt for han.

Var ikke vanskelig å se at han slet noe enormt, kom ikke halvveis engang.

 

Synes synd på karen, at han tror at det er slikt man trener.

Lenke til kommentar
JEg så en machofyr i dag som slet seg til halve repetisjoner med hjelp på 65kg i benken. Til det neste settet gjorde han selvfølgelig det mest logiske og la på 5kg til.

8498221[/snapback]

Han kan umulig vært macho :p

 

Etter jeg begynte å trene beina seriøst har jeg gitt opp å kjøpe boksere som passer der og da. Kjøper L og XL hele tiden, selv om det blir noe slapt. :p

8498107[/snapback]

Har kjøpt noen boksere på Dressmann bare for å ha noen, L størrelse.

 

De sitter ganske bra.

 

Man får utrolig store lår og stor sprettrumpe av bentrening :)

Endret av DNA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...