Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ofte er det best å trene strukturert. Hva slags øvelser trener du da?

8494725[/snapback]

 

Starter med en 10 min jogging/sykling

Så går jeg over på litt forskjellig, som..

 

Beinpress

Leg Curl (Seated)+ motsatt, så trener fremsiden.

Chin-up (Wide Grip), sånn ca slikt

Ab Roller, sånn ca slikt

Bicep Curl

Chest Press

Shoulder Press

Single Arm Curl

Tricep Push Down

+ flere øvelser

 

Så trener egentlig alt..

Triceps

Biceps

Skulder/rygg

Bein

Bryst

Mage

Endret av _Scotty_
Lenke til kommentar

En personlig trener koster veldig mye, og er ikke verdt det etter min mening.

 

Personlige trenere setter opp program for deg, viser deg øvelsene, og backer deg opp under treningsøktene til blodpris.

 

På et bra treningsstudio får du hjelp til alt dette gratis, untatt moralsk støtte under øktene.

 

Ellers finner du all informasjon du trenger ang trening og treningsprogrammer på dette forumet, samt treningsforum og fitnessprat. Dette er gratis ;)

 

Men for all del, om det ikke står på pengene er det bare å fleske til med personlig trener.

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med personlig trener? Vil gjerne vite mer om dette.

8494818[/snapback]

 

Få heller med deg en kompis på trening. Gjør akuratt samme nytten.

 

Jeg trener nesten alltid med en fast kompis, mest fordi jeg føler meg tryggere på å løfte litt tyngere enn normalt da, men også fordi det er god motivasjon og ha en kompis som roper litt "kom igjen, 2 til!" når du har mest lyst til å gi deg, greit å ha en som pusher deg igjennom treningen. Også fint å få tilbakemeldinger på om løftene ser korrekt ut eller ikke.

Lenke til kommentar
...ha en kompis som roper litt "kom igjen, 2 til!" når du har mest lyst til å gi deg...

8495021[/snapback]

 

Selv begynner jeg å le når kompisene mine sier sånt :D

 

Grunnen til at jeg tenkte på det er at en kompis fått seg personlig trener pga harde opptakskrav til Fallskjermjeger. Det er vel 2mnd til opptaksukene til fallskjermjeger begynner og treneren har "garantert" at han skal få han i veldig go form til da.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
En personlig trener koster veldig mye, og er ikke verdt det etter min mening.

8494868[/snapback]

 

Vet du nøyaktig hvor mye en personlig trener koster og har du prøvd?

 

Noen som har erfaring med personlig trener? Vil gjerne vite mer om dette.

8494818[/snapback]

Få heller med deg en kompis på trening. Gjør akuratt samme nytten.

8495021[/snapback]

 

Det er hvertfall feil.

Lenke til kommentar

Jeg hadde en gerilja-økt i dag. Men jeg lurer på hvor lang tid skal det gå etter økten før du får deg noe å spise? Praktiseres det samme prinsippet at du skal ha næring umiddelbart etter økten, eller vente en time og to for å utnytte etter-forbrenningen fullt?

Lenke til kommentar
En personlig trener koster veldig mye, og er ikke verdt det etter min mening.

8494868[/snapback]

 

Vet du nøyaktig hvor mye en personlig trener koster og har du prøvd?

 

Noen som har erfaring med personlig trener? Vil gjerne vite mer om dette.

8494818[/snapback]

Få heller med deg en kompis på trening. Gjør akuratt samme nytten.

8495021[/snapback]

 

Det er hvertfall feil.

8495966[/snapback]

Svak argumentering, når du påpeker at noe er feil så bør du fortelle hvorfor. Alt annet blir for dumt. PT koster penger, om det er verdt det eller ikke vil ikke jeg gå inn på.

Lenke til kommentar
Få heller med deg en kompis på trening. Gjør akuratt samme nytten.

Det er hvertfall feil.

Utdyp gjerne.

Selvfølgelig er en person som er utdannet til å hjelpe personer med treningen bedre enn en venn som kanskje klarer å presse deg til å løfte noen få kilo bedre. Selvsagt, man kan jo ha venner som har god peiling, men en PT vil sannsynligvis kunne forklare, hjelpe, og presse deg bedre enn kameraten din vil klare.
Lenke til kommentar
Få heller med deg en kompis på trening. Gjør akuratt samme nytten.

Det er hvertfall feil.

Utdyp gjerne.

Selvfølgelig er en person som er utdannet til å hjelpe personer med treningen bedre enn en venn som kanskje klarer å presse deg til å løfte noen få kilo bedre. Selvsagt, man kan jo ha venner som har god peiling, men en PT vil sannsynligvis kunne forklare, hjelpe, og presse deg bedre enn kameraten din vil klare.

8496400[/snapback]

 

Her er jeg uenig. Så lenge du og kompisen din begge kan å utføre løftene korrekt, så er det samma om du betaler en eller annen fyr alt for mye i timen for å se om du utfører løftene rett eller ikke. Det samme kommer til å hjelpe deg med selve treninga, og det å sette opp program (en må uansett prøve å feile litt før en finner det som virker for en selv). Det er uansett *du* som må utføre løftene, det er *du* som skal trene. Da er det samma hvem som står og roper inne i øret ditt, hjelper deg med løftet når du ikke klarer mer, og hvem som kjefter på deg hvis du jukser med løftet.

 

Det å trene med kompis er også viktig med å kunne avtale å dra på trening, slik at du ikke dropper treningen en dag fordi du ikke føler deg helt på topp osv. Det er også sosialt, og det er fint å ha noen å konkurrere med så en hele tiden presser seg fremover.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Svak argumentering, når du påpeker at noe er feil så bør du fortelle hvorfor. Alt annet blir for dumt. PT koster penger, om det er verdt det eller ikke vil ikke jeg gå inn på.

8496333[/snapback]

 

Min argumentering var ikke svakere enn din :)

 

Det er i mange tilfeller verdt det fordi man lærer å gjøre øvelsene helt korrekt, noe man utvilsomt vil ha nytte av senere når man trener alene. Man lærer også verdifulle prinsipper og for mange vil det å starte en "treningskarriere" med et par økter med personlig trener være et must for effektiv fremgang.

 

Uansett så vil jeg påstå at en personlig trener i de fleste tilfeller vil gjøre bedre nytte enn en kompis, er du ikke enig?

Lenke til kommentar

Her er jeg enig med Wh1te. Og det er vell heller dere som skal argumentere mot, ikke han som skal argumentere for. Det er dere som kommer med utsagn mot et yrke, og yrke i seg selv er det mye bakgrunn for.

 

Det høres heller ikke ut som dere vet hva en PT egentlig er. Hvis dere tror en PT bare er en som står å skriker til dere eller bare ser på teknikken deres, er det ikke så veldig mye grunn til å diskutere dette med dere, for da vet dere ikke hva en PT er eller gjør. Og jeg er sikker på at en PT kunne ha sett feil i teknikken til samtlige på dette forum her, meg selv inkludert. Det er nemlig tilnærmet umulig å se egen teknikk når du løfter. Selv bruker jeg mobil for å filme teknikk i de 3 store. Jeg tror de fleste her på forumet hadde fått seg en eller flere aha opplevelser i løpet av en PT-time. Og det å tro at en PT som har skolegang, og i flere tilfeller mange års erfaring ikke har noe å tilføye treningen deres synes jeg er meget rart.

 

Men når dette er sagt er det veldig stor forskjell på PT´ene rundt om kring. Noen er helt bak mål, men det finnes flere meget dyktige og kyndige PT´er der ute.

Lenke til kommentar
Svak argumentering, når du påpeker at noe er feil så bør du fortelle hvorfor. Alt annet blir for dumt. PT koster penger, om det er verdt det eller ikke vil ikke jeg gå inn på.

8496333[/snapback]

 

Min argumentering var ikke svakere enn din :)

 

8496479[/snapback]

Min pappa er sterkere enn din, men lol jeg forholder meg nøytral i denne diskusjonen om du leste mitt inlegg burde du sett dette.

Lenke til kommentar

Har mannet meg opp i mangfoldige måneder til denne dagen. Jeg skal prøve Hyrlens Tunfisk Delite:

 

Tunfiskdelite!

 

Du trenger:

2 bokser tunfisk

1/2 liter colalight

1x stavmixer

 

Kaster alt unntatt stavmixeren i en 1L shaker, kjører stavmixeren nedi og VOILA!

 

Enjoy!

7235447[/snapback]

 

Rapporterer tilbake etter trening en gang.

 

Edit: Rant om at posten sendte proteinpulver og løfteremmer(kunne vært fint å fått i dag) til feil postkontor.

Endret av DoNotWant
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...