Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan tøyer jeg ut hoftemusklene? Det er en måte der man står med benene i kryss (den ene foten på andre siden av den andre) og lener seg til siden, men jeg klarer ikke dette.

8487303[/snapback]

Jeg tror jeg vet hva du tenker på. Still deg på kne på en matte med en fot fram og press hoften mot den foten du står på. Hold hoften vannrett hele tiden. Vanskelig å forklare den der men.. kanskje du skjønte det.

Lenke til kommentar
Sånn, nå skal jeg faen meg begynne og trene.

Jeg ønsker og bli slankere, kanskje med litt muskler (men ikke for mye)

I utgangspunktet er kroppen min "normal"

 

Så, hva burde jeg starte med?

Lyst og slanke lår, legger og rumpe.

Få en fastere mage, sterkere armer, kanskje litt mer muskuløs rygg og litt mer "muskuløs" brystkasse.

 

Hvilkede aparater anbefalles?

8484202[/snapback]

 

 

vær så snill, ikke si at du ikke vil ha "for mye" muskler. det er noe av det dummeste jeg hører! for 99.9% av befolkningen kreves det dedikasjon og slit for å bli bøff

Lenke til kommentar

Det er sant. Det finnes ikke noe som ser merkeligere ut enn jenter som står og løfter vekte på størrelse med melkekartonger (når de klarer mye mer) for at de skal få "fine" muskler. Med en hormonbalanse som er dårligere for muskelbygging enn gutter, så kan man jo forestille seg hvor fort musklene hos ei jente vokser. Man kommer aldri til det punktet der det blir stygt uten å bruke AAS, HGH e.l.

Jenter har over hodet ingen grunn til å trene så veldig forskjellig fra gutter, faktisk. Tren tungt, og kjør gjerne baseøvelser.

Lenke til kommentar
Du mener at jenter som trener benk ikke vil bli noe særlig  større på overkroppen?

8490579[/snapback]

Jeg mener i alle fall det. Selvfølgelig kan du se forskjell på en jente hvis hun plutselig legger seg i hardtrening og virkelig trener det hun er god for, men alle de jentene jeg har trent med har bare blitt sterkere - ikke nevneverdig større. Formene har derimot blitt bedre, og jeg er ikke den som klager på slikt.

Lenke til kommentar

Bare legger til en ting i denne sammenheng; skinny jenter som har problemer med å legge på seg må gjøre akkurat det samme som skinny gutter; trene styrke og ha mer fokus på kosthold. Hjelper ikke å spise masse fett og sukker og håpe på det beste.

 

EDIT: leif

Endret av smeboe
Lenke til kommentar

Dette er første gang jeg har laget et treningsprogram. Jeg har aldri drevet med systematisk styrketrening før. Hvordan ser det ut?

 

Mandag: Rygg, biceps, mage

Markløft: 3x6

Chins: 3x utmattelse

Roing (en hånds hantel): 3x8

Bicepscurl /m stang: 3x8

Underarmscurl: 3x8

Omvendt underarmscurl: 3x8

Crunches: 3x utmattelse

 

Onsdag: Bryst, skuldre, triceps og mage

Benkpress: 3x10

Militærpress: 3x8

Crunches: 3x utmattelse

Push-ups: 3x utmattelse

 

Vurderer å legge inn noen underkropps-øvelser på onsdagen, men er usikker på om det hadde blitt for mye på en dag? Har desverre bare tid til å trene to ganger i uken.

Lenke til kommentar

#Du bør få inn bena. Knebøy + strake markøft, så får du heller droppe crunches (magen blir trent av andre ting).

#Kjør litt høyere reps-antall i starten på ting som markløft for å få inn teknikken.

#Hadde jeg vært deg hadde jeg byttet pushups med skråbenk e.l.

#Hadde jeg vært deg hadde jeg byttet bicepscurl med en eller annen ro-variant til (stangroing eller t-bar fortrinnsvis)

#Hadde jeg vært deg hadde jeg også kuttet ut underarmscurls, viktigere å ha mer tid til de store øvelsene når man trener sjelden.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Dette er første gang jeg har laget et treningsprogram. Jeg har aldri drevet med systematisk styrketrening før. Hvordan ser det ut?

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Mandag: Rygg, biceps, mage

Markløft: 3x6

Chins: 3x utmattelse

Roing (en hånds hantel): 3x8

Bicepscurl /m stang: 3x8

Underarmscurl: 3x8

Omvendt underarmscurl: 3x8

Crunches: 3x utmattelse

 

Onsdag: Bryst, skuldre, triceps og mage

Benkpress: 3x10

Militærpress: 3x8

Crunches: 3x utmattelse

Push-ups: 3x utmattelse

Vurderer å legge inn noen underkropps-øvelser på onsdagen, men er usikker på om det hadde blitt for mye på en dag? Har desverre bare tid til å trene to ganger i uken.

8493026[/snapback]

For mye på en dag blir det nok ikke, med mindre du har veldig lange pauser. Personlig ville jeg bytta ut pushupsene med smalbenk, dips eller franskpress. Bein bør du jo selvfølgelig også trene :p

 

En fin måte å trene 2-splitt på er å dele opp kroppen som DC-folkene gjør:

 

Dag 1:

*Bryst

*Ryggtykkelse (Roøvelse)

*Ryggbredde (Nedtrekksøvelse/chins)

*Skuldre

*Triceps

 

Dag 2:

*Fremside lår

*Bakside lår

*Legger

*Biceps

*Underarmer

 

Sett, reps, belastning osv. bestemmer du selv, men er greit å variere. Noen dager med høyrep nedtrekk og lavrep i roing osv.

Lenke til kommentar

Da setter jeg inn strake markløft og knebøy på onsdagen.

Hadde jeg vært deg hadde jeg byttet bicepscurl med en eller annen ro-variant til (stangroing eller t-bar fortrinnsvis)

Hva er galt med bicepscurl?

Personlig ville jeg bytta ut pushupsene med smalbenk, dips eller franskpress.

Hmm... Tror ikke jeg har tilgang til å ta dips. Er det bra med smalbenk da, hvis du allerede har kjørt deg ut i vanlig benkpress?

 

Takk for svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Ah. Vel, da så :)

 

Slik ser programmet mitt ut nå:

 

Mandag: Rygg

Markløft: 3x12

Nedtrekk: 3x8

Roing (en hånds hantel): 3x8

Roing med stang: 3x8

 

Onsdag: Bryst, skuldre, ben

Benkpress: 3x10

Militærpress: 3x8

Knebøy: 3x12

Strake markløft: 3x12

Lenke til kommentar
Bicepscurl er en av grunnene til at jeg elsker å trene  :love:

8493460[/snapback]

Synes biceps er noe av det kjedeligste å trene jeg. Liker ikke bicepscurl :p

 

Ben i morgen <3

 

Trente skuldere i dag, gikk ganske bra.

 

Mine favoritter å trene for tiden er vel ben og skuldere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

I morgen er det bryst. Ser frem til det, selv om jeg er grisesvak. Mandag blir ryggdag og det blir helt fantastisk med nye gripere. Måtte bare teste dem i dag, tok et par hang ups på døren. Døren faktisk.

Lenke til kommentar
Bicepscurl er en av grunnene til at jeg elsker å trene  :love:

8493460[/snapback]

Synes biceps er noe av det kjedeligste å trene jeg. Liker ikke bicepscurl :p

Mine favoritter å trene for tiden er vel ben og skuldere.

8494207[/snapback]

 

Hehe, bein har jeg aldri likt å trene, men tvinger meg selv til noen få sett i uka. Skuldre er jeg enig i at er morsomt å trene. Har fått sansen for militærpress i det siste, med start fra bakken.

 

Skulderpress med manualer er også digg, men kjedlig når senteret ikke har større manualer å tilby. Kommer aldri videre da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...