Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Når jeg var på sesjon og ramset opp alle benbruddene jeg har hatt (og det er en del, nok til å få nedsatt "allmenne fysikk")

8472074[/snapback]

Jeg sleit hardt med å få det til, men fikk nedsatt allmenn fysikk til slutt jeg også :wee:

8472385[/snapback]

 

Jeg gikk ikke akkruat inn for det da :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476
Litt usikker om jeg har spurt om det før, men når folk sier "roing", mener man sittende eller stående roing?

8475193[/snapback]

Nå folk er sier roing er det øvelser som stangroing, kabelroing, hantelroing, t-bar row osv. det siktes til.

 

For å ikke få innoverroterte skuldre bør du ca. like mange sett med roing som du har pressøvelser for bryst. I tillegg bør brystet tøyes og rotatorcuff-øvelser trenes.

 

*Ikke stående roing (løfte vektstang opp til haka).

Endret av medlem-105476
Lenke til kommentar
Litt usikker om jeg har spurt om det før, men når folk sier "roing", mener man sittende eller stående roing?

8475193[/snapback]

 

Jeg foretrekker stående roing, men fant ut sist ryggøkt at det river ganske bra med sittende kabeltrekk hvis du tar en bred stang og holder bredt. "Roing" er vel selve bevegelsen, at du trekker til deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH
Ingenting oppover underarmen, det er skillet mellom arm og hånd, der hvor du har to parallelle bein. Brakk forøvrig begge beina der for snaut 10 år siden. Er ganske vondt, særlig når jeg beveger hånda sidelengs (men holder armen stille). Men ikke så ille at jeg ikke klarer å gjennomføre en treningsøkt da.

8470984[/snapback]

 

Jeg kjenner til fenomenet. Jeg tok ankelen (tre brudd, på en gang, måtte ha skruer og shite) og det er ikke alltid like godt å trene bein. Merker det under løping også. Det er 6 år siden nå, så det kommer seg, men tviler på den noensinne blir 100%. Men jeg tror det er veldig individuelt om man merker det i etterkant eller ikke.

Lenke til kommentar

Opplevde det sureste på lenge idag: Vi kjører to tester i gymmen for tiden, både benkpress og en test hvor man skal hoppe sidelengs over en benk frem og tilbake i 30 sekunder. 64 hopp på 30 sekunder er 6'er (det er over to hopp i sekundet btw)

 

Så da for to uker siden prøvde jeg denne hoppetesten, og etter noen forsøk kom jeg opp i 63 hopp! ETT fattig hopp under 6'er!! Jeg kunne ikke tro det, og jeg bestemte jeg for at idag skulle jeg klare det (to uker etter forrige forsøk). Jeg stilte meg opp og begynte å hoppe, men pokker heller, når tiden var ute var det igjen 63 hopp!! Jeg er nå ganske forbannet, men forhåpentligvis får jeg det til i neste uke da vi får prøve igjen...

Lenke til kommentar
Ingenting oppover underarmen, det er skillet mellom arm og hånd, der hvor du har to parallelle bein. Brakk forøvrig begge beina der for snaut 10 år siden. Er ganske vondt, særlig når jeg beveger hånda sidelengs (men holder armen stille). Men ikke så ille at jeg ikke klarer å gjennomføre en treningsøkt da.

8470984[/snapback]

 

Jeg kjenner til fenomenet. Jeg tok ankelen (tre brudd, på en gang, måtte ha skruer og shite) og det er ikke alltid like godt å trene bein. Merker det under løping også. Det er 6 år siden nå, så det kommer seg, men tviler på den noensinne blir 100%. Men jeg tror det er veldig individuelt om man merker det i etterkant eller ikke.

8476119[/snapback]

 

Tviler på det er pga. håndleddsbruddet egentlig, ettersom det er første gang jeg kjenner noe smerter i det håndleddet. Er nok en overbelastning, evt. en reaksjon på slett oppvarming.

Lenke til kommentar

Da var andre turen min ute i det fri unnagjort for dagen :) ca 6 km... Litt for mye vind enkelte steder, men ellers bra.

 

Så har jeg funnet ut at jeg har mistet headsettet mitt, så jeg brukte et par ørepropper som fulgte med en gratis radio fra Microplex! :woot:

 

Må vel gå til anskaffelse av Porta Pro nå da...

 

@EvenT: Digg å komme seg ut, ja :)

Lenke til kommentar
Noen som har noen tips til pulsklokker? Har ikke noe sånn stort behov, vil bare ha en for tid, puls og slikt generelt.

 

Hvor finner jeg slike på nettet?

 

EDIT: Har lyst til å bruke minst mulig penger.

8476565[/snapback]

Polar har jo mange fine klokker. Prisen varierer ikke stort fra butikk til butikk på de samme modellene. Finn ut hva du trenger av funksjoner før du bestemmer deg for pris. Hvis du utnytter pulsklokken godt innen trening vil jeg si det er verdt å legge i en ekstra høvding eller to. Jeg trodde jeg la ut mer enn nok på mitt kjøp, men det frister veldig å oppgradere litt nå. Jeg har jo egentlig bare bruk for å lese av pulsen, men kjekt å ha mye annet snacks også :)

Lenke til kommentar

Et lite spørsmål:

Er det noen her som har erfaring med iform sitt benkpressprogram? (link)

 

Har nå gått 6 uker, og har økt med 10 kilo. Har omtrent stoppa på det jeg ligger på nå (52,5), og virker som jeg rett og slett ikke klarer å øke mere (fikk tatt mandagens 5x8 passelig greit). Men i dag, torsdag, gikk det helt ræva - strakk høyrearmen på sett nummer to - kjennes på en måte ut som jeg har strekt triceps på en måte, og avbrøyt etter tredje settet hvor jeg ikke klarte mere etter seks reps.

Lurer på om dette programmet egentlig er noe å satse på - at jeg på en måte overtrener med benk siden jeg har det to ganger i uka?

Lenke til kommentar
Et lite spørsmål:

Er det noen her som har erfaring med iform sitt benkpressprogram? (link)

 

Har nå gått 6 uker, og har økt med 10 kilo. Har omtrent stoppa på det jeg ligger på nå (52,5), og virker som jeg rett og slett ikke klarer å øke mere (fikk tatt mandagens 5x8 passelig greit). Men i dag, torsdag, gikk det helt ræva - strakk høyrearmen på sett nummer to  - kjennes på en måte ut som jeg har strekt triceps på en måte, og avbrøyt etter tredje settet hvor jeg ikke klarte mere etter seks reps.

Lurer på om dette programmet egentlig er noe å satse på - at jeg på en måte overtrener med benk siden jeg har det to ganger i uka?

8480878[/snapback]

 

Hvis du ikke får noe mer fremgang på benkpress er det lurt å kutte ut benkpress litt å prøve noen andre øvelser. Benkpress med hantler for eksempel. Jeg har iallefall funnet ut at variert trening gir resultater her.

Lenke til kommentar

Sånn, nå skal jeg faen meg begynne og trene.

Jeg ønsker og bli slankere, kanskje med litt muskler (men ikke for mye)

I utgangspunktet er kroppen min "normal"

 

Så, hva burde jeg starte med?

Lyst og slanke lår, legger og rumpe.

Få en fastere mage, sterkere armer, kanskje litt mer muskuløs rygg og litt mer "muskuløs" brystkasse.

 

Hvilkede aparater anbefalles?

Lenke til kommentar

Det anbefales generelt sett veldig få apparater (med mindre du har en skade, eller du spør om råd fra de som produserer apparater). Begynne med baseøvelser du, som alle andre. Mitt beste råd ville være å si til instruktøren på treningssenteret ditt ordrett slik: "Kan du hjelpe meg å sette opp et program bestående av baseøvelser, og hjelpe meg å få teknikken god?"

Lenke til kommentar
Sånn, nå skal jeg faen meg begynne og trene.

Jeg ønsker og bli slankere, kanskje med litt muskler (men ikke for mye)

I utgangspunktet er kroppen min "normal"

 

Så, hva burde jeg starte med?

Lyst og slanke lår, legger og rumpe.

Få en fastere mage, sterkere armer, kanskje litt mer muskuløs rygg og litt mer "muskuløs" brystkasse.

 

Hvilkede aparater anbefalles?

8484202[/snapback]

Og hvis du feks bruker hantler til å ta benkpressøvelser så bygger du også stabilisatormusklene.

 

Variasjon er også et viktig punkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...