Kenny000 Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Du skal løfte drabelig mye for å ikke kunne løfte mer reps, selv om du er sterk nok, fordi du har vondt inni hendene. Så du mener at det ikke er individuelt på hvor mye som skal til før man får vondt i hånden? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Du skal løfte drabelig mye for å ikke kunne løfte mer reps, selv om du er sterk nok, fordi du har vondt inni hendene. Så du mener at det ikke er individuelt på hvor mye som skal til før man får vondt i hånden? Til en liten grad, jo, men vi er da mennesker alle sammen. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 jaja, nok om det. jeg kjøpte dem iallefall for å unngå det ubehag jeg har følt de siste øktene.. kanskje jeg er en pingle, who cares? Lenke til kommentar
War Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 "Hva er droppsett og hvordan utføres det? Et droppsett kan du se på som en forlengelse av et sett. Du skal først utføre de planlagte 2 settene som normalt - altså ta 5 reps med ei gitt vekt to ganger. Deretter skal du med kun kort hvile (den tiden det tar å minske belastningen) redusere vekta på stanga, maskinen eller manualene, og utføre så mange reps du klarer til du merker at repstempoet begynner å gå langsommere. Da er droppsettet ferdig. Du bør nå mellom 15-20 totale reps på droppsettet for å oppnå den ønskede effekten. Det skal brenne og svi i muskulaturen etterpå. Et eksempel kan være: sett 1: 100kg 5 reps, hvilepause sett 2: 100kg 5 reps Umiddelbart bytt vektbelastning 60kg 11 reps Totalt antall reps på droppsettet : 16 reps Nøyaktige belastninger eller repsantall er ikke nødvendig. Reduser vekten med cirka 40 % på droppsettet. ryp bruker notasjonen 2+1 for å vise at du skal ta 2 vanlige sett, med dropp på det 2. og siste settet." Lenke til kommentar
Camron Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Karer, jeg har bestemt meg for snart å begynne med proteiner og kreatin, men trenger hjelp med å velge hvilke... Tips? Vil ha noe som passer godt sammen, og som gir gode resultater (hvem vil vel ikke det), men har ikke peiling.. skal bruke maks 1100-1000kr Lenke til kommentar
War Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 http://www.tn.no/shop/shopexd.asp?id=640 Denne 4kg proteiner 4kg karbhydrater og 500gram kreatin for 1098 inkl frakt om du betaler med visa Lenke til kommentar
Camron Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Takk war, tar imot flere forslag også EDIT: Hvordan er det best å blande de? Har du noen gode mål liksom? Er intressert i større muskelmasse, vil ikke gå særlig mye mer opp i vekt, heller gjøre fett til muskler... Endret 3. februar 2005 av Camron Lenke til kommentar
War Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 si fra om du finner noe med bedre kvalitet under den prisen inkl frakt Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg syntes det er noen sinnsyke priser på det greiene der. Hvor lenge varer de ved normalt forbruk ? Lenke til kommentar
War Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) Jeg syntes det er noen sinnsyke priser på det greiene der. Hvor lenge varer de ved normalt forbruk ? kommer ann på hva normalt forbruk er opp i vekt? ned? spiser du kjøtt til middag? kroppsvekt? drikker du melk? Reglen er opp i vekt 2,5gram protein pr kg kroppsvekt. ned i vekt 3gram protein pr kg kroppsvekt skal du opp i vekt , drikker melk og spiser kjøtt trenger du kanskje bare 40gram protein til treningen da varer en sånn 4kg bøtte 100treninger. Endret 3. februar 2005 av War Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Som war sier skal du lete lenge etter noe billigere enn det der altså. Når du trener og gjerne bør ha i deg nok proteiner er det MYE billigere å gå for en slik pakke enn å kompensere inntaket man bør ha hver dag med mat. SÅ dyrt er det da ikke. Lenke til kommentar
War Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 EDIT: Hvordan er det best å blande de? Har du noen gode mål liksom? Er intressert i større muskelmasse, vil ikke gå særlig mye mer opp i vekt, heller gjøre fett til muskler... blande hva da? kreatin osv? bland kreatin med hva du vil som ikke er sitrusfruker. protein og karob kan du blande i vann/melk/ha i litt saft osv gjøre om fett til muskler ja i bildebetydning gå opp 2 kg i muskelmasse så gå ned 2 kg fett da ligger du på en lik vekt ,men ser mye farligere ut p.s -du blir hekta- før du vet ordet av det har du 50kg protein og bor på gymmet. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Jeg syntes det er noen sinnsyke priser på det greiene der. Hvor lenge varer de ved normalt forbruk ? kommer ann på hva normalt forbruk er opp i vekt? ned? spiser du kjøtt til middag? kroppsvekt? drikker du melk? Reglen er opp i vekt 2,5gram protein pr kg kroppsvekt. ned i vekt 3gram protein pr kg kroppsvekt skal du opp i vekt , drikker melk og spiser kjøtt trenger du kanskje bare 40gram protein til treningen da varer en sånn 4kg bøtte 100treninger. ok, det hørtes ikke så ille ut. Men dessverre er det ikke noe jeg kan ta meg råd til for øyeblikket. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Vel, da kan du spise mye tunfisk og banan for protein og karbohydrat behovene. Eller kanskje beite litt gress i parken for raske karbs? Lenke til kommentar
M`kululu Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 best å holde seg unna hansker, drareimer kan til nød brukes på tuuunge vekter hvis grepet svikter Lenke til kommentar
War Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 (endret) best å holde seg unna hansker, drareimer kan til nød brukes på tuuunge vekter hvis grepet svikter Heller kast magebelte Får mye igjen for å trene seg opp uten å bruke det. Noen på gymmet som har på belte for pynt. Hansker kan jo være greit om studioet har utsryr som er skarpt jeg har begynnt å blø i håndflaten etter å ha trent med nye vekter som mønstret har vært forskarpt på. Enig at noen bruker hansker på 5kg vekter ,så klager du masse om de glemmer dem hjemme. Får vondt i hånda og hard hud osv Jeg bruker ikke hansker og selv om jeg løfter 160 kg på "skulderhev" og trener ryp 3 ganger i uken har jeg glatte hender ,ingen synlige skader.. Håper det kommer træl snart, sunt med herdet henner. (jeg har hansker , kjøpte i begynnelsen- det er rett å slett varmt å ha på i lengden,ekkelt også.) Endret 3. februar 2005 av War Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hmm, er ikke helt sikker på om jeg har oppfattet dette med protein-shakes... Er det sånn at en protein-shake er det du kaller blandingen av proteiner og carbo fuel (/karbohydrater) du har i deg før treningen, eller er det et eget produkt som heter protein-shake, som du blander inn de overnevnte ingrediensene i? Litt n00bspørsmål men... Lenke til kommentar
War Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Hmm, er ikke helt sikker på om jeg har oppfattet dette med protein-shakes... Er det sånn at en protein-shake er det du kaller blandingen av proteiner og carbo fuel (/karbohydrater) du har i deg før treningen, eller er det et eget produkt som heter protein-shake, som du blander inn de overnevnte ingrediensene i? Litt n00bspørsmål men... kun protein og vann eller melk er en protein shake ( pga du rister flasken) Blander du karbohydrater i er det en karboshake begge deler er det en protein/karbo shake Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 3. februar 2005 Del Skrevet 3. februar 2005 Takk for at du oppklarte det for meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå