Gå til innhold

Den Store Treningstråden! | Nybegynner? Se førstepost for kort innføring.


Anbefalte innlegg

Hvis du trener for mye.. hva slags konsekvenser vill man få?

f.eks hvis man tar 20-50 pushups hver kvarter-time vill man få problemer da eller hvis man har trena veldig mye og venter litt til man kan begynne igjen og deretter vente litt til man kan ta f.eks nye 50 pushups.. vill det da by på noe problemer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

TRENINGSPROGRAM

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Mandag

Jogge

 

Tirsdag

Kabel-roing

Nedtrekk m/ bredt grep

Nedtrekk m/ smalt grep

Biceps-curl

 

Onsdag

Jogge

 

Torsdag

Flies

Pushups

Triceps-nedtrekk

 

Fredag

Jogge

 

Lørdag

Lår-curl

 

Søndag

Jogge

Mage

 

Evt. fridag

----------------------------------------------------

 

Som dere sikker hat lagt merke til er det lite av "basis"(det de kalles?)-øvelser her. Som benkpress og lignende. Dette kommer av at jeg enda ikke har fått kjøpt stang og alt det der. Det gjør jeg i slutten av måneden. Intil da må jeg klare meg med det jeg har:

 

*En multimaskin med flies, nedtrekk, roing og lårcurl

*Frivekter

*Joggesko :p

 

Dette trenger jeg hjelp til:

 

-Hvilke deler av kroppen har jeg glemt?

-Øvelser som jeg kan gjøre med utstyret jeg har slik at jeg får dekket det jeg har glemt

-Hvilke øvelser skal jeg bytte ut/inn når jeg får skikkelig utstyr?

 

-Generel respons på programmet

Endret av PatrickM
Lenke til kommentar
http://img458.imageshack.us/img458/9999/29843172gj0.jpg

 

Nei, det er ikke en smiley.

Områdene jeg trenger og trene er markert med rød sirkel

Områdene er:

Min store u-faste rumpe og mine ufaste øvre-bakdel av lårene.

Midjen, på siden.

Kanskje tilgomed ryggen

 

Så, hvordan kan jeg trene disse områdene?

Vi snakker ikke om og bli muskuløs, helst bare  slankere.

Noen som har noen tips?

Quote dette er dere snill, så jeg lettere finner fram til svarene  :yes:

 

Tusen takk for alle svar

 

Det som er så stygt er at lårene mine er supermuskuløse, men ikke øvre-bakdel...

Leggene er også steinharde, derfor ser det nesten latterlig ut at det er så slapt der.

8433354[/snapback]

 

Ingen? :3

8438687[/snapback]

 

"Stubbekropp: Dei øverste musklane kan du trene med til dømes nedtrekk og chins. Dype knebøy og markløft vil trene beina og ryggen som du ønskjer.

"

 

Men er det ikke noe jeg kan gjøre hjemme uten og dra på noe senter?

utenom svømming, det er nesten litt for kaldt for det enda :p

Lenke til kommentar
"Stubbekropp: Dei øverste musklane kan du trene med til dømes nedtrekk og chins. Dype knebøy og markløft vil trene beina og ryggen som du ønskjer.

"

 

Men er det ikke noe jeg kan gjøre hjemme uten og dra på noe senter?

utenom svømming, det er nesten litt for kaldt for det enda

 

Chins kan du gjøre, bare til å være litt kreativ.

 

Det er best å være på treningssenteret hvis du skal drive med styrketrening, ettersom utstyret som trengs til de mest vanlige øvelsene + stativer osv osv er såpass dyrt at de fleste ikke har de hjemme.

 

Det er da ikke så dyrt å gå å trene, bare sjekk ut forskjellige alternativer på det stedet du bor før du binder deg til noe.

Lenke til kommentar

Jeg har et lite spørsmål som jeg ikke gidder å lage en egen tråd til. :)

 

Jeg har søkt litt på forumet, men har ikke funnet noe konkret, så beklager hvis det har vært oppe mange ganger før og dere er leie av slike spørsmål. :p

 

* Hvis jeg trener armhevinger, heving til hake, situps osv. Hvor ofte kan jeg trene dette? Hver dag, eller bør jeg ha noen hviledager eller bruke noen kostilskudd for å få bedre restitusjon?

 

 

Takker :)

Lenke til kommentar
Du bør ha hviledager, men kosttilskudd vil være bortkastede penger.

8449369[/snapback]

Ok, så jeg bør ikke bruke proteinpulver o.l. for å øke raskere uansett? Man bær vel ikke trene samme muskelgruppe mer enn én gang i uken, var noen som snakket om det. Men jeg bør vel gjerne trene armhevinger mer enn én gang i uken for å merke noen stor forskjell? Bare lurer, har ikke så god greie på det.

Lenke til kommentar
Der tar du nok dyktig feil, DNA. Benhev trener hovedsakelig Rectus Abdominis (magemuskelen) fremfor Erector Spinae (korsryggen). Men benhev trener hele magen, ikke kun den nedre delen :)

8451497[/snapback]

Har hørt annet, mener å ha hørt at du ikke trener magemuskelen. Det var ett eller annet med at du blir sliten i magemuskelen pga ett eller annet, men du trente den ikke likevel.

 

Skal spørre kilden min, så får jeg sikkert svar snart.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Ok, så jeg bør ikke bruke proteinpulver o.l. for å øke raskere uansett? Man bær vel ikke trene samme muskelgruppe mer enn én gang i uken, var noen som snakket om det.

Fokuser heller på eit godt kosthald i første omgang. Når du har det på plass, og har fått meir treningsefaring kan du vurdere kosttilskot.

 

Går nok fint om du trenar same muskelgruppe 2-3 gonger i veka.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...